Слухай онлайн
Економіка  |  Cуспільство

Нефаховість урядовців може спричинити подальше стрімке подорожчання пального - іще на 15%, - експерт

Сьогодні НПЗ України не можуть повністю забезпечити внутрішній ринок нафтопродуктами, а тим більше – якісними. Для цього їм потрібно вкласти значні кошти у модернізацію виробництва. Тому ці кошти приватні власники НПЗ намагаються зібрати, залізаючи в кишеню українського споживача – за сприяння Міненерго. Про це сьогодні, 25 січня, на прес-конференції у Львові повідомив головний редактор журналу «Газ і нафта» Олег Дорожовець.

«Нині є три чинники, що збільшують ціни на нафтопродукти в Україні. Перший – котування на світових нафтових і паливних біржах. Другий – підвищення з 1 січня цього року акцизів на бензин і дизпальне. Третій – політика енергетичного блоку українського уряду», - зазначив Олег Дорожовець.

З його слів, за період з 1 листопада 2010 року й до середини січня 2011 року котування на нафту збільшилися приблизно на 17%, на бензин А-95 – на 14%, на дизпальне – на 11%.

«В Україні до Різдвяних свят динаміка цінового зростання була меншою. Другий виток подорожчання почав спостерігатися з другої декади січня, коли на ціну стали тиснути акцизи, які виросли майже на 40%.

У цій ситуації додаткового ажіотажу й негативних очікувань ринкові задають активні спроби Міністерства енергетики й вугільної промисловості запровадити ще й мита на імпортне пальне», - повідомив Олег Дорожовець. Таке рішення, на його думку, здатне призвести до наступного стрімкого подорожчання пального в Україні ще приблизно на 15% від нинішньої ціни.

Олег Дорожовець вважає, що такий підхід може свідчити або про нефаховість урядовців, відповідальних за ПЕК держави, або, що більш ймовірно, – про лобіювання ними інтересів окремих бізнесових груп. Тож риторика про захист вітчизняної нафтопереробної галузі й здатність українських НПЗ утримати ціни на ринку є спробами видати бажане за дійсне.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ
Загрузка...