Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Політика

Огляд ЗМІ: Трамп поставить Путіна у санкційний партер

Огляд ЗМІ: Трамп поставить Путіна у санкційний партер.

Вашингтон готує Москві передвиборчі «сюрпризи»

Санкційне законодавство США (PL115-44) дає чітке уявлення про параметри прийдешньої американської економічно-обмежувальної політики. Закон, прийнятий 2 серпня 2017 року, передбачає конкретну звітність органів виконавчої влади про хід і напрямки приборкання агресії Кремля. У поточному році держдепартамент США оприлюднить щонайменше сім найбільш вагомих звітних документів.

Перший – це доповідь, ключову роль у підготовці якої матиме Міністерство фінансів, якому Конгрес США надав можливість працювати у тісній координації з ЦРУ, держдепартаментом та іншими відомствами, чия інформація може іще суттєвіше розширити можливості фінансової розвідки.

Другий звіт повинен з'явитись у лютому. Він стосується можливостей розширення санкцій проти осіб та організацій, які потрапили у «чорний» список Мінфіну США згідно з Указом президента США №13662, на підставі якого будуть запроваджені додаткові санкції для протидії кремлівській агресії проти України. Суть полягає в тому, що саме за Указом №13662 настають обмеження стосовно фінансового і енергетичного секторів РФ, а закон PL115-44 доповнює їх санкціями проти залізничних доріг, металургійної та обробної галузей.

Третій звіт стосується будь-яких незаконних фінансових операцій, пов'язаних із РФ, або які здійснюють рускі олігархи. Цей документ потребує ґрунтовної підготовки, його представлять у серпні, а далі щорічно будуть автоматично оновлювати до 2021 року. Потрапляння у цей список загрожує вже міжнародною кримінальною відповідальністю. Важливо і те, що цей звіт повинен розкривати результати взаємодії американських відомств із їхніми колегами в ЄС та іншими країнами. Тобто, це будуть інтернаціональні антимосковські санкції.

Четвертий звіт стосуватиметься розділу PL115-04 «Про протидію рускому впливу в Європі та у Євразії». Цей закон, на противагу кремлівському про захист руских в усьому світі, зобов'язує уряд США взяти на себе роль захисника суверенітету і безпеки всіх країн Євразії, які є або можуть потенційно стати жертвами кремлівського впливу.

П’ятий документ – це звіт про ЗМІ, а вірніше про засоби пропаганди, якими володіє і які підтримує РФ. Це теж свого роду «чорний» список, який матиме щонайменше репутаційні наслідки. Вони, наслідки, позначаться як на помаркованих безпосередньо руских пропагандистських засобах, так і на тих ресурсах, які отримують фінансову підтримку від Москви для кремлівської пропаганди у той або іншій спосіб.

Шостий документ буде присвячений впливу РФ на вибори у Європі та у Євразії. Цей звіт важливий як механізм інтернаціоналізації американського підходу до ймовірного майбутнього кремлівського втручання у вибори. На відміну від США, в Європі деякі політичні лідери частково сприймають позицію американців зі скепсисом. Публікація щорічного звіту дозволить постійно тримати цю тему в міжнародному полі зору, висвітлюючи всі скільки-небудь помітні події та заохочуючи європейських політиків уважніше ставитись до американських поглядів.

Сьомий документ – це ще один звіт, пов'язаний із імплементацією закону щодо забезпечення енергетичної безпеки України та інших країн, що розуміється як їхня незалежність від руских енергоресурсів чи будь-якої іншої кремлівської дискримінації. Про результати у справі реалізації «Акту про підтримку свободи України» держдепартамент США повинен буде відзвітувати у лютому, а потім надавати аналогічні звіти кожні півроку.

Зазначений санкційний пакет документів створив підґрунтя, конкретну бюрократичну процедуру і наратив, що визначатимуть стосовно РФ американську політику, яка тільки посилить тенденцію відчуження московської клептократії від істеблішменту США, – вважають експерти американських Think Tanks (мозкових центрів), зокрема «The Heritage Foundation», «Center for International Private Enterprise», «Institute for International Economics».

Королівський закон проти фінансових шахраїв

У Британії 1 січня 2018 року набув чинності закон «Про кримінальні фінанси», який значно полегшить відповідним структурам Туманного Альбіону процес конфіскації майна корумпованих бюрократів і шахраїв. Закон підписала англійська королева Єлизавета ІІ. Офіційно, за даними Національного агентства боротьби зі злочинністю (National Crime Agency), у Британії щорічно «відмивають» орієнтовно 90 мільярдів фунтів стерлінгів ($120 мільярдів).

Закон «Про кримінальні фінанси» дасть можливість британським судам скеровувати іноземним власникам активів «запит про стан майна незрозумілого походження» (unexplained wealth orders, UWO). Власники компаній, нерухомості, банківських рахунків, інших активів, які спричинили питання з боку державних органів, будуть зобов'язані довести законність походження своїх статків. Під дію цього закону потраплять особи, чиї офіційні доходи явно недостатні для придбання майна, вартість якого перевищує 50 тисяч фунтів.

Із доказовою базою у британських відомств і судів проблем не буде. Російська Федерація від 1 січня 2018 року повинна приступити до виконання прийнятих на себе зобов'язань у рамках Міжнародної угоди про обмін фінансовою інформацією. Відтепер Москва буде змушена автоматично надавати фінансовим спецслужбам США і Великобританії відомості про доходи руских платників податків, про суму коштів на банківських рахунках, про залишки коштів за рахунками, а також про платежі із цих рахунків. А щодо коштів, які не перебувають на рахунках, то цей пробіл доповнить інформація від широкого штату руских «сплячих» чиновників, чиї рахунки і нерухомість знаходяться за кордоном. Зарубіжні фінансово-контролюючі відомства такий штат інформаторів уже створили по всій вертикалі, – переконані експерти міжнародної юридичної фірми «Fieldfisher».

Мотиватор рашагейт – п’яний Пападопулос

Малкольм Тернбулл, прем'єр-міністр Австралії, не став спростовувати повідомлення, що інформація, яку США передав колишній австралійський міністр закордонних справ Александр Даунер, стала причиною початку розслідування ФБР про втручання Кремля в американські вибори. Крім того, прем'єр-міністр Тернбулл упевнений, що, незважаючи на цей інцидент, відносини між Австралією і США залишаться на належному рівні.

Розслідування про імовірні зв'язки штабу Дональда Трампа із Кремлем почалось після «наводки» з Австралії. Джордж Пападопулос, колишній радник Дональда Трампа, розповів британському дипломату, який працює в Австралії, що Москва збирає компромат на Хілларі Клінтон, кандидатку на посаду президента США від демократів. Пападопулоса потягло на балачку, коли у травні 2016 року він добряче перебрав у лондонському пабі. Згодом Пападопулос визнав свою провину в неправдивих свідченнях для ФБР про спілкування штабу Дональда Трампа з іноземцями, а також про збирання компромату на Хілларі Клінтон.

Щоби не ускладнювати стосунки зі США, британський далекоглядний дипломат повідомив інформацію, отриману від п’яного Пападопулоса, колегам в Австралії, а вже ті звернулись до ФБР. Про такий факт і причину підозр стосовно штабу Дональда Трампа щодо співпраці з Москвою, повідомили американські журналісти з посиланням на чотирьох конфіденційних американських і австралійських чиновників, «яким безпосередньо відомо про роль Австралії в рашагейт», – пише «New York Times».

Британія могла роззброїти СРСР, проте змарнувала цей історичний шанс

У грудні 1991 року британський прем'єр Джон Мейджор отримав пропозицію від Європейського банку реконструкції та розвитку. Глава цієї організації Жак Атталі писав: «Дорогий Джон, як Ви розумієте, головні проблеми світу, пов'язані сьогодні з Радянським Союзом, – це борг і ядерна зброя. Пропоную, щоби ми подумали про використання однієї проблеми для вирішення іншої, тобто укладення ядерно-боргової угоди – обміну ядерної зброї на списання СРСР боргового тягаря. Всього 1% сукупного річного оборонного бюджету країн «Великої сімки» може створити на Землі стійкий мир». У той час радянський борг становив $60 млрд, а запаси ядерної зброї – 25 тисяч одиниць.

У той же день, 11 грудня, Джон Мейджор отримав повідомлення про майбутні переговори НАТО з СРСР стосовно скорочення ядерної зброї. У повідомленні британський Форін-офіс попереджав про несумісність інтересів США і Франції: американці хотіли уникнути докладних дискусій до початку переговорів, а французи прагнули узгодженого спільного підходу.

СРСР залишалося існувати два тижні. Канцлер казначейства Норман Ламонт попередив британського прем’єра: лідери країн «Великої сімки» дійшли висновку, що тепер не на часі ризикувати великими сумами державного боргу Радянського Союзу. Окрім того, ще однією «моральною дилемою» стали вимоги країн Балтії про повернення золотих злитків на суму 100 млн фунтів стерлінгів, які в 1940 році прибалтійські країни віддали на зберігання у Лондон. Ці кошти британці розтратили, адже не сподівались, що СРСР впаде, – пише видання «The Guardian» з посиланням на документи з Національного архіву Британії, які втратили гриф секретності.

Ярослав Левків

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ