Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Оновлення порталу мешканця Львова: “Бігати мають дані, а не люди”

Сьогодні, 2 липня, відбувся онлайн-брифінг ЛМР щодо оновлення порталу мешканця Львова. Про це інформує кореспондентка Гал-інфо.

В травні провели відкритий тендер на пошук компанії розробника проєкту. За результатом аукціону переможцем стала компанія EPAM.

Андрій Москаленко, заступник міського голови з питань розвитку, розповів, чому таке оновлення є важливим: “Ще раніше ми прийняли міську програму “Львів завтра”. Це програма міста, яка дає розуміння, яким чином в час невизначеності можна планувати і організовувати роботу. Проєкт особистого кабінету мешканця - це переведення послуг міста в електронний формат і унеможливлення людського контакту. А також це чинник уникнення суб'єктивізму.”

Валентина Бартошик, директорка департаменту адміністративних послуг ЛМР, пояснила, чому оновлення впроваджують саме зараз: “Ми дуже довго чекали зрушень в цьому проєкті. Зараз золотий період, бо в час карантину ми побачили, наскільки важливим є запропонувати людині можливість альтернативно звернутись: подати документи і зробити запити. Наприклад, довідка форми 13 - це топпослуга, на яку кожного дня є десятки запитів. Питання отримання її іншим шляхом було критично важливим. 

Якщо раніше служба підтримки обробляла близько 500 запитів на день, то зараз 1500-2000. Не тільки бізнес або урядові організації цікавляться тим, щоб подати адміністративний запит через електронні кабінети, але й звичайні мешканці. Зараз в нас зовсім інша комунікація з людьми. Цей проєкт повинен бути успішний, бо це просто потреба сьогодення. Також важливо ставити чіткі дедлайни і працювати дуже швидко, бо є багато матеріалу, який очікує на діджиталізацію.” 

Гунько Олена, начальниця управління інформаційних технологій, детальніше розповіла про портал: “Портал мешканця розпочав роботу в 2015 році, у 2018 р. ми спільно з MasterCard почали розробляти новий дизайн. Кожне оновлення з того часу було направлене на те, щоб забезпечити максимально зручний сервіс для мешканців і надавати якомога більшу кількість послуг в режимі онлайн. Із початком діджиталізації з’явилась дуже хороша фраза: “Бігати мають дані, а не люди”. Проєкт є великим, ми його розділили на декілька етапів. На початок жовтня ми очікуємо бета-версію порталу, де можна бути тестувати новий функціонал.”

Функціонал, який з'явиться найшвидше:

  1. На головній сторінці послуги будуть розділені на категорії за життєвими ситуаціями, а не за суб'єктами надання послуг;
  2. Щоб зареєструватись і отримати послугу потрібно буде пройти ідентифікацію за спрощеною процедурою за допомогою одного з сервісів: ПРИВАТ BANKID, НБУ BANKID, ЕЦП, MOBILE ID;
  3. Після обрання послуги можна буде ознайомитися з детальною інф-цією, як її отримати;
  4. Потім заповнити онлайн-заяву, прикріпити документи та електронний підпис;
  5. Також буде модуль, де можна подати запит до міськради або звернення з різноманітними пропозиціями;
  6. Послугу можна буде оплатити онлайн за допомогою тієї платіжної системи, яка інтегрована в платформу порталу; можна буде також оплатити інші сервіси, які не стосуються напряму адміністративних послуг, зокрема сплата податків,  штрафів за паркування. Поступово будуть інтегровувати інші оплати.

“Ще один важливий функціонал - інтеграція порталу з внутрішньою системою документообігу. З січня запрацювала нова система документообігу, яка дозволяє нам поєднати внутрішню систему із зовнішніми сервісами. Це спрощує майбутню комунікацію. Будь-яка послуга/запит/звернення, які будуть зареєстровані через портал мешканця, автоматично будуть зареєстровані у внутрішній системі документообігу і далі вже будуть розподілятися між виконавцями. Це мінімізує затрати часу посадовців на обробку цих запитів,” - додала Олена Гунько.

Ігор Панченко, менеджер з розвитку бізнесу MasterCard в Україні, зазначив: “Від технології Smart City виграють всі: для мешканців це можливість отримати послугу онлайн - швидко, безпечно та зручно, для держави - більш прозора економічна ситуація надання послуг. Ми плануємо далі зробити ед’юкейшн програми, які допоможуть містянам зрозуміти цифровий світ ближче.”

Євген Мороз, керівник проєктів з цифрової трансформації компанії EPAM, яка виграла тендер, розповів про діяльність компанії: “Ми активно виступаємо за ідею розвитку внутрішнього IT-ринку в Україні, підтримуємо своєю експертизою державні та недержавні установи. Одним із наших проєктів є розробка мобільного застосунку ДІЯ”.

Оновлену версію сайту очікують на початку жовтня цього року.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ