Освітня система України має вісім значних недоліків, що впливають, а деякі навіть зумовлюють розвиток недоброчесності. Про це йдеться у звіті «Огляди ОЕСР на тему доброчесності в освіті: Україна 2017», що був підготований і презентований Організацією економічного співробітництва та розвитку, повідомляє МОН.
За словами директора департаменту освіти і навичок ОЕСР Андреаса Шляйхера, більшість цих недоліків засновані на недосконалості або зарегульованості українського законодавства та деяких нормативних актів уряду.
«Нерівний доступ до дошкільної освіти, що спричинений чергами у дитсадки, або репетиторство, – це феномени, які потребують втручання органів влади. У своєму звіті ми не критикуємо, а вказуємо на проблеми та чинники, що їх викликають, щоб МОН та місцевим органам було легше їх вирішити», – зазначив Шляйхер.
У підготовленому ОЕСР звіті окремо виокремлено недоліки дошкільної, середньої та вищої освіти в Україні.
Зокрема, основною проблемою дошкільної освіти визначено черги до дітячих садків, і, відповідно, нерівний доступ дітей дошкільного віку до освіти.
Головними проблемами середньої освіти, за визначенням фахівців Організації економічного співробітництва та розвитку, є неналежне визнання навчальних досягнень учнів, додаткові приватні заняття вчителів зі школярами, неналежне використання батьківських внесків та корумпований вплив на закупівлю підручників.
Вища освіта, на думку фахівців ОЕСР, має позбавитись корумпованого вступу до магістратури та академічної недоброчесності.
Прочитати звіт англійською мовою можна за посиланням.