Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Реєстрація ТОВ у Києві та ведення бухгалтерського обліку: ключові етапи і вимоги

Товариство з обмеженою відповідальністю (коротко ТОВ) – одна з організаційно-правових форм юрособи, яка характеризується веденням комерційної діяльності, наявністю статуту і капіталу (з розподілом його часток між учасниками). Підходить для середніх підприємств з кількома власниками та найманими працівниками, дає низку переваг порівняно з ФОП.

Основні плюси відкриття ТОВ:

  • Наявність інструментів для здійснення ефективного управління, встановлення правил щодо розподілу доходу, особливостей ведення бізнесу.
  • Можливість залучення інвестицій, кредитування.
  • Низькі ризики для учасників, які несуть відповідальність за діяльність підприємства виключно у межах своїх часток (а не майна, як ФОП).
  • Шанси на участь у тендерах, співпрацю з великим бізнесом, який довіряє компаніям і рідко користується послугами фізичних осіб-підприємців.
  • Проста процедура продажу всього бізнесу або часток окремих учасників.

Ключові етапи реєстрації ТОВ

Компанія оформлюється за місцем її розташування. Тобто, реєстрація ТОВ у Києві може бути проведена за умови, що офіс організації знаходиться у цьому місті чи області. Етап підготовки включає створення назви ТОВ, пошук місця для офісу (адреса якого буде вказана у документах), проведення зборів співвласників для погодження статуту і розміру капіталу, часток, інших питань.

Статут складається для кожної компанії окремо – на основі модельного, який поданий у постанові КМУ №367, або ж в індивідуальному порядку. Крім нього, до пакету документів додаються: протокол зборів, заява стандартного зразка про створення ТОВ і вибір системи оподаткування, відомості про учасників.

Документи подаються держреєстратору в регіоні за юридичною адресою компанії. Оформлення займає в середньому 3-7 днів. Також можна пройти процедуру в онлайн-форматі, скориставшись послугами сервісу Міністерства юстиції. Після реєстрації керівник ТОВ чи уповноважена особа отримують виписку з Єдиного держреєстру, відкривають рахунок в банку, створюють електронний підпис. Дані в ДПС подаються під час реєстрації заяви, а тому платник автоматично вноситься в реєстр податкової.

Особливості ведення бухгалтерського обліку ТОВ

Ведення бухгалтерського обліку ТОВ передбачає низку нюансів.

Вибір системи оподаткування

ТОВ може перебувати на загальній системі, і в такому випадку компанія сплачує всі податки, вказані у ПКУ. Основний збір – це 18% від чистого доходу (прибуток за мінусом витрат), також можуть нараховуватися ЄСВ, 20% ПДВ, 5% податку на дивіденди та ін.

Спрощена система оподаткування встановлює вимогу сплати єдиного податку з доходу у встановленому розмірі (відповідно до вибраної групи) та ЄСВ. Вибрати її можна під час реєстрації або перейти в процесі ведення діяльності.

Спрощена система є більш вигідною для платників податків, але в деяких випадках не підходить для ТОВ, адже передбачає певні обмеження. Так, встановлені ліміти на річну суму доходу, заборонені певні види діяльності, для деяких груп можуть бути передбачені обмеження щодо кількості найманих працівників. Все це варто брати до уваги під час вибору системи.

Основні аспекти подання звітності та сплати податків

Бухгалтерський облік ТОВ включає такі складові:

  1. Ведення обліку всіх фінансових операцій.
  2. Створення та зберігання первинних документів.
  3. Формування звітності для податкової та інших установ, своєчасне її подання.
  4. Облік оплати праці робітників.
  5. Сплата податків у встановлені законом терміни.

Варто зазначити, що бухгалтерія компанії повинна відповідати всім законодавчим вимогам. Діяльність ТОВ знаходиться під більш пильним контролем ДПС, ніж ФОП, може бути перевірена на предмет правильності ведення обліку та сплати податків. А тому зазвичай бухгалтерію компаній ведуть досвідчені професіонали, які залучаються у штат або надають послуги на умовах аутсорсингу.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ