Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Садовий: Сміттєпереробний завод у Львові збудовано на 65%

Фото: Telegram-канал Андрія Садового
Фото: Telegram-канал Андрія Садового
Фото: Telegram-канал Андрія Садового
Фото: Telegram-канал Андрія Садового
Фото: Telegram-канал Андрія Садового
Фото: Telegram-канал Андрія Садового
Фото: Telegram-канал Андрія Садового
Фото: Telegram-канал Андрія Садового
1/4
На територію вже завезли частину аераційного устаткування та вентилятори для біофільтрів – це перша партія обладнання, необхідного для роботи біологічної частини заводу. Про це повідомив мер Львова Андрій Садовий.

Протягом наступних місяців підрядник завершить перекриття і почне внутрішні роботи. 

Терміни завершення будівництва сміттєпереробного заводу у Львові вкотре перенесли

"Дякуємо нашим міжнародним партнерам – фондам та банкам, які роблять це можливим навіть у час війни. Завершити будівництво плануємо у 2025 році", – написав мер Львова.

Будівництво заводу у Львові розпочалося у серпні 2021 р. Проте через введення воєнного стану, роботи з будівництва були змушені призупинити. Зараз роботи відновлені і знаходяться в активній фазі.

«Усі субпідрядники працюють відповідно до своїх зобов’язань. Впродовж наступних кількох місяців плануємо встановити всі дахові конструкції, змонтувати всі металеві і монолітні конструкції, щоб коли почнеться період дощів, вже проводити внутрішні роботи.

Також до Львова вже завезена частина обладнання. Це обладнання вентиляційних та генераторних установок. Також до нас  з Туреччини їде велика кількість обладнання для самої переробки відходів.

Тому моделюємо графіки робіт, щоб жодні форс-мажорні речі не впливали на них сильно. Рухаємося досить активно», – розповідає Олександр Єгоров, керівник ЛКП “Зелене місто”.

Коли завод запрацює, він прийматиме на переробку змішані відходи. Принцип його роботи виглядатиме так: сміттєвоз, який заїде на територію заводу, спочатку поїде на станцію зважування, а тоді вже у зону прийому відходів.

Перш ніж потрапити на лінію переробки, вивантажені відходи пройдуть процес попереднього відбору. Зокрема, відберуть громіздкі речі, які можуть пошкодити обладнання. Після цього відходи потраплять до перших шредерів-подрібнювачів.

Далі подрібнені відходи конвеєрною системою потраплять до сортувальної кабіни, в якій відбиратимуть вторинну сировину.

Звідси колісні навантажувачі транспортують відходи до камер біосушіння, в яких проходитиме процес інтенсивної аерації (система витягне з відходів усі запахи). 

Після  усіх процесів переробки та сортування залишаться відсортовані відходи, вторсировина, RDF паливо (27,96%) і до 15% екологічно безпечних залишків, які потребуватимуть захоронення на полігоні.

А сміттєвози, які вивантажили відходи, потрапляють на станцію мийки коліс, тоді знову на станцію зважування і тільки після цього виїжджатимуть у місто.

«Як бачимо, цінність цього заводу в його екологічній складовій також. Адже завдяки його роботі ми будемо мати перероблені фракції відходів, будемо мати компост, який можемо продавати, і будемо мати паливо RDF, за яке також зможемо отримати кошти. А на виході будемо мати лише 15% безпечних відходів, які потребуватимуть захоронення», – відзначив Влодко Лучишин, керівник депутатської комісії екології, природокористування та енергозбереження.

Проєкт будівництва заводу реалізується за фінансової підтримки Європейського банку реконструкції та розвитку (ЄБРР) та Фонду Східноєвропейського партнерства з енергоефективності та довкілля (Е5Р). Загальна вартість будівництва лише самого заводу становить 35 млн євро. На цю суму у 2021 році був підписаний відповідний контракт. 

«У цю суму входить грантова складова у розмірі 10 млн євро. Кредитна складова становить 14,7 млн євро. А решта — 10 млн євро, є частиною оплати від міста і Львів ще не оплатив усієї частини коштів», - пояснює Інна Свистун, директорка департаменту економічного розвитку Львівської міської ради.

Однак, крім загальної вартості будівництва заводу, є ще роботи, які не включили до загального проєкту будівництва. Це, зокрема, облаштування всієї інфраструктури довкола заводу – підведення комунікацій водопостачання і водовідведення, будівництво електричної підстанції та захисних і очисних споруд та спрудження укриття. Ці роботи коштуватимуть орієнтовно плюс 10 млн євро. Також на загальну вартість всього об'єкта вплине індексація, яка визначена умовами контракту. Відтак, як минулого року заявляв міський голова Львова, весь об'єкт (з кредитами грантами та коштами міста)  обійдеться у приблизно 48 мільйонів євро. 

«Цей завод є дуже важливим об’єктом для нашого міста. Передбачаємо, що запуск в роботу може бути наприкінці цього – на початку наступного року. Потужність заводу становитиме 250 тис. тонн відходів у рік. Однак, оскільки він прийматиме на переробку лише змішані відходи, то паралельно з будівництвом заводу важливо також звертати увагу мешканців на важливості сортування, щоб кінцево кількість змішаних відходів зменшувалася, а ми активно впроваджували культуру відсортовування у місті», – відзначає Андрій Москаленко, перший заступник міського голови. 

Площа ділянки сміттєпереробного заводу — 9,66 гектара. Загальна площа під комплексом становить майже  22 тисячі квадратних метрів.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ