Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Сертифікація, діджиталізація та новий освітній простір: що чекає освіту в 2019-му

29-го січня в м. Київ відбувся всеукраїнський форум “Освітня та медична реформа: виклики в 2019-му”, на якому обговорювали підсумки реформ 2018-го та виклики в 2019-го.

В 2019-му вчителі, які успішно  пройдуть сертифікацію, отримають надбавку до зарплати в розмірі 20 %. Спочатку буде проведено пілотну сертифікацію для близько тисячі вчителів. Поступово ця процедура буде впроваджуватись для всіх. Вона включатиме тестування в форматі ЗНО, відкриті уроки з комісією та громадськістю та підготовку матеріалів про уроки. Про це розповіла Тетяна Голубова, начальниця управління з питань інформаційної політики і комунікацій Міністерства освіти і науки України, 29-го січня на форумі “Освітня та медична реформа: виклики в 2019-му”.

Також Тетяна розповіла, що МОН на разі працює над створенням масштабної освітньої онлайн-платформи, де будуть зібрані навчальні матеріали, онлайн-курси, електронні підручники. Цей контент буде допомагати вчителям будувати якісні навчальні програми.

В 2019-му МОН продовжить модернізацію профосвіти та вищої освіти. Ще в 2017-му був запущений процес створення навчально-практичних центрів на базі ПТНЗ, яких вже діє близько 50. Крім того буде впроваджуватись модель дуальної освіти: 50 % навчання - в аудиторії, 50 % - на практиці, безпосередньо на виробництві. Щодо вищої освіти, то планується створення лабораторй спільного користування на базі певних ВНЗ.

Серед пріоритетів 2019-го також впровадження механізму “гроші ходять за вчителем”, оновлення освітніх стандартів в педуніверситетах, впровадження інституту освітнього омбудсмена та діджиталізація освіти, зокрема інтернет та комп’ютери в сільські школи.

Ще однією важливою складовою реформи в 2019-му є створення нового освітнього простору. На це в цьому році виділено 1 млрд. грн. Як розповіла Алевтина Седоченко, координаторка напрямку освіти Центрального офісу реформ при Міністерстві регіонального розвитку та ЖКГ України, ця концепція включає в себе енергоефективність, безбар’єрність і умови для інклюзивного навчання, комп’ютерні технології і сучасні засоби навчання та створення мотивуючого простору. Алевтина зазначила, що в міністерстві зараз готують інформаційний посібник з нового освітнього простору. Він буде містити детальні інструкції, що потрібно робити освітнім закладам для створення нового освітнього простору. Через півтора місяці посібник буде  у вільному доступі.

Вікторія Топол, редакторка сайту «Нова українська школа», додала, що спираючись на питання вчителів, які їй надходять, зазвичай їм не вистачає незалежності від керівництва у своїх діях. Саме тому часто виникають непорозуміння та складнощі в процесі впровадження змін. Для успішної трансформації школи потрібні спільні зусилля та порозуміння керівництва школи, вчителів та батьків.

Форум проходив у рамках проекту  «Медіашкола з Децентралізації. Курс-ІІ», який проводить Центр політичних студій та аналітики «Ейдос» за підтримки Програми для України з розширення прав і можливостей на місцевому рівні, підзвітності та розвитку «U-LEAD з Європою», яка фінансується Європейським Союзом та його країнами-членами Данією, Естонією, Німеччиною, Польщею та Швецією.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ