Слухай онлайн
Здоров'я

Що не так з іспитом IFOM для студентів-медиків?

1-3 липня медичні заклади вищої освіти проводили американський тест IFOM. Він був розрахований на студентів 3 та 4 курсів. Для перших нескладання тесту може означати виключення з університету, для других – IFOM був лише пробним.

3 липня у кількох містах України студенти-медики вийшли на акції протесту. Вони були незадоволені рівнем організації американського іспиту та скаржились на недостатню базу для підготовки. Протести продовжуються і в правовій площині – студентські активісти пишуть скарги та збираються подавати їх до суду, оскільки остерігаються відрахування за результатами IFOM.

Детальніше про тест IFOM та проблеми, які довкол нього виникли, розповів голова громадської організації «Реформатори медичної освіти», студенти 3 курсу ЛНМУ ім. Данила Галицького Георгій Московець.

«Ми хочемо, щоб люди почули і зрозуміли позицію студентів. Більшість думає, що ми студенти-неуки, які не хочуть вчитися, які проти реформ, бунтують і взагалі не дають розвивати країну.

Насправді, це не так. У кожному листі-зверненні до Міністерства охорони здоров’я, до університетів та до інших структур, при зустрічах та інтерв’ю ми наголошували, що не проти реформи. Ми проти неорганізованості у впроваджені цих реформ, зокрема іспиту IFOM.

Перша згадка про цей іспит з’явилася два роки тому. Його в тестовому режимі дали студентами 6 курсу. Тоді в ЛНМУ ім. Данила Галицького лише 3% склали IFOM з позитивним результатом. Про тест забули.

З’явився він знову вже весною 2018 року, коли в університети прийшло розпорядження про включення іспиту з міжнародних основ медицини до навчальних планів. Як наслідок, у травні 2018 року іспит був включений. Спершу нововедення стосувалось магістрів, але ж у нас є ще рівень спеціалістів. Для них IFOM включили в навчальні плани тільки весною 2019 року, чим власне порушили закон. Адже плани мають бути затверджені та оголошені до початку навчального року. А так, як фактично це було за три місяці до дати проведення іспиту, студенти ніяк не могли підготуватися.

Більш того, враховуючи, що рівень освіти в Америці і рівень нашої - кардинально відрізняється, нам треба було б вчитись три роки за навчальними програмами, які пропонує Америка. 

Заступник міністра Лінчевський стверджує, що анатомія, фізіологія у всьому світі одна, люди скрізь однакові і студенти це мають знати. Але, як виявилось, окрім таких фундаментальних наук як анатомія, патологічна анатомія, фізіологія, фармакологія, є ще такі предмети, які ми не вчимо на старших курсах – акушерство, педіатрія. Є й такі предмети, які ми взагалі не вчимо. Наприклад, нейробіологія.

ЛМНУ ім. Данила Галицького забезпечив одну з найвищий явок в Україні – 97,3%. Це другий результат в країні. Іспит проходив протягом 1, 2, 3 липня 2019 року. Майже всі нашу студенти писали першого числа. І всі були вражені тотальною відсутністю організації. На місцях проведення IFOM мали бути проктори, яких найняв Центр Тестування. Потім, як виявилось, Центр Тестування найняв за оголошенням людей, які нічого не знали про систему і не могли надати допомоги. Є список порушень, він прикріплений до листа і надісланий МОЗ, де точно зазначено, в якій аудиторії і коли саме було порушення.  

Стався також безпрецедентний випадок, коли студентам дали сфотографувати ці тести. Міністерство закупило лише 160 тестів на три дні тестування. Тобто три дні студенти пишуть одні і ті самі 160 тестів. У перший день студенти сфотографували та виклали в інтернет. Тобто ті, хто складали 2 або 3 числа вже мали тести і могли набагато більше підготуватись до IFOM. Тож, про яке об’єктивне оцінювання може йти мова, я не знаю. Бо проктори, які мали забезпечити прозорість проведення тесту, тобто зробити так, щоб студенти не могли говорити або користуватись телефонами, самі фотографували тести та продавали їх за гроші.  

Ми хочемо і будемо наполягати на тому, аби Міністерство охорони здоров’я та Центр Тестування скасували перескладання цього іспиту. Тому що пороговий бал «склав / не склав» виставлять тільки після перевірки та оцінювання всіх тестів. Через те, що одні студенти мали доступ до питань тесту, а інші йшли в перший день наосліп - прохідний бал вже буде некоректний».  

Георгій Московець, голова громадської організації «Реформатори медичної освіти»

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ
Загрузка...

");