Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Економіка

Що таке електронна комерція та як вона працює в Україні

Ecommerce це сучасний спосіб ведення бізнесу, який вже змінив звички мільйонів українців.

Раніше ми й не могли уявити, що купуватимемо продукти, одяг чи техніку, не виходячи з дому. Сьогодні ж онлайн-покупки стали частиною звичайного життя. За останній рік кожен другий українець хоча б раз робив замовлення через інтернет, а кількість онлайн-магазинів зросла втричі.

Що таке електронна комерція, і що робить її такою привабливою для бізнесу та покупців? Як розпочати свою справу в цій сфері й чому для цього важлива правильна розкрутка сайту https://ideadigital.agency/seo-prosuvannya-sajtu/? Які перспективи відкриває e-commerce для українського ринку? Розповідаємо у статті.

Що таке електронна комерція?

Електронна комерція це купівля та продаж товарів і послуг через інтернет.

Простими словами це:

  • онлайн-магазини, де можна купувати одяг, техніку, їжу;
  • продаж цифрових товарів (ігри, музика, електронні книги);
  • оплата послуг через інтернет (квитки, бронювання готелів);
  • банківські операції онлайн;
  • продаж товарів через соціальні мережі.

Види електронної комерції

Електронна комерція має чотири основні види, кожен з яких працює по-своєму. Всі ці види електронної комерції мають свої правила співпраці, різні способи оплати та рівні довіри між учасниками.

B2B (бізнес для бізнесу)

Це співпраця компаній між собою, наприклад, виробник меблів продає свою продукцію меблевим магазинам. Тут ідеться про великі замовлення за оптовими цінами. Такі угоди часто укладають на довгий термін, а популярні платформи для такої торгівлі – це Alibaba та IndustryBuying.

B2C (бізнес для споживача)

Це найбільш звичний для нас формат, коли компанії продають товари звичайним покупцям через інтернет-магазини. Rozetka чи Amazon – типові приклади. Тут все просто: обрав товар, оплатив, отримав доставку додому, покупці можуть читати відгуки, порівнювати ціни та обирати зручний спосіб оплати.

C2C (споживач для споживача)

Така електронна торгівля це коли звичайні люди продають речі іншим людям, найчастіше на таких майданчиках, як OLX чи Facebook Marketplace. Тут часто продають вживані речі за нижчими цінами, ніж у магазинах. Продавці та покупці можуть спілкуватися напряму та домовлятися про ціну.

C2B (споживач для бізнесу)

Це коли звичайні люди пропонують свої послуги компаніям. Сюди входять фрілансери, які працюють через платформу Upwork, фотографи, які продають свої роботи на фотобанках, блогери, які рекламують товари компаній. Також це можуть бути експерти, які надають консультації бізнесу, або люди, які заробляють на платних опитуваннях від компаній.

Переваги електронної комерції

Серед головних переваг, які дає е комерція:

  • можна купувати 24/7;
  • не потрібно їхати в магазин;
  • легко порівнювати ціни;
  • більший вибір товарів;
  • зручне доставлення додому.

Як розпочати бізнес в електронній комерції?

Простий шлях для початку бізнесу в електронній комерції складається з декількох кроків.

  1. Визначення ніші та товару. Оберіть що будете продавати. Це може бути одяг, електроніка, косметика чи будь-що інше. Важливо вивчити попит на товар та конкурентів у цій ніші, також подумайте, чим ваша пропозиція буде відрізнятися від інших.
  2. Бізнес-план. Порахуйте початкові витрати, яких потребуватиме інтернет комерція, визначте цільову аудиторію та способи залучення клієнтів. Продумайте, де будете зберігати товари та як організуєте доставку.
  3. Юридичне оформлення. Зареєструйте ФОП або компанію та виберіть систему оподаткування. Відкрийте банківський рахунок для бізнесу.
  4. Створення магазину. Можна почати з продажів на наявних майданчиках (Prom.ua, OLX) або створити власний сайт. Зробіть якісні фото товарів та напишіть зрозумілі описи.
  5. Налаштування оплати та доставлення. Підключіть платіжні системи для онлайн-оплат. Укладіть договори зі службами доставлення.
  6. Просування. Подумайте про SEO, почніть рекламувати свій магазин, використовуйте соціальні мережі, контекстну рекламу, збирайте відгуки від перших клієнтів.

Як розвивати електронну комерцію: поради для бізнесу

Щоб залишатися конкурентними, варто розвивати свій є комерс.

  • Покращуйте якість сайту. Зробіть його швидким та зручним для користувачів. Додайте детальні описи товарів та якісні фотографії. Спростіть процес оформлення замовлення. Переконайтеся, що сайт добре працює на мобільних пристроях.
  • Використовуйте різні канали продажів. Продавайте не лише через сайт, адже є комерс це й також продажі через соціальні мережі. Розмістіть товари на популярних торгових майданчиках. Створіть мобільний додаток, якщо це потрібно вашим клієнтам.
  • Впроваджуйте маркетингові стратегії. Запустіть email-розсилки з цікавими пропозиціями. Використовуйте таргетовану рекламу. Створюйте акції та знижки. Заохочуйте клієнтів залишати відгуки.
  • Впроваджуйте нові технології. Використовуйте CRM-системи для роботи з клієнтами. Додайте чат-ботів для підтримки. Впровадьте зручні способи оплати. Автоматизуйте рутинні процеси.
  • Слідкуйте за трендами. Вивчайте нові технології в електронній комерції. Аналізуйте дії конкурентів. Впроваджуйте успішні практики. Будьте гнучкими до змін на ринку.

Розвиток е коммерс це справа, що вимагає комплексного підходу, а тому професійне агентство, як, наприклад, Idea Digital Agency, стане надійним партнером для бізнесу. Співпраця зі спеціалістами з досвідом заощадить час та ресурси, це можливість використовувати перевірені рішення, швидше досягати результатів й мати надійну технічну підтримку.

Перспективи розвитку електронної комерції в Україні

Після пандемії та під час війни люди звикли до онлайн-шопінгу, і ця звичка залишиться й надалі. Очікується, що ринок електронної комерції в Україні буде рости на 15-20% щороку.

Більшість українців користуються смартфонами для купівлі, тому зростатиме попит на зручні мобільні додатки та адаптовані під телефони сайти. Бізнеси будуть більше інвестувати в мобільні технології.

Традиційні магазини активніше виходитимуть в онлайн: розвиватимуться технології, які поєднують онлайн та офлайн купівлі. З'являться нові технології, як віртуальна примірка, голосові помічники, доповнена реальність, а тому купівля онлайн стане ще зручнішою.

Ці тенденції створюють сприятливі умови, що розвиватимуть різні види електронного бізнесу в Україні. Тому компаніям важливо стежити за змінами та вчасно адаптуватися до нових можливостей.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ