Світовий бізнес-гігант Amazon безсумнівно вражає - ринкова капіталізація понад 1 трильйон доларів та 4-те місце серед найприбутковіших компаній у світі.
Одразу виникає питання, як Amazon досягла такого вражаючого успіху? Насамперед, необхідно звернути увагу на використані технології та обладнання. Тобто на все, що дозволяє компанії оптимізувати процеси розподілу, сортування, вибору, пакування та доставки товарів.
Amazon активно використовує сучасні роботизовані системи, різні стелажі для складу, розумні датчики та автоматизовані конвеєрні стрічки для забезпечення швидкого та точного оброблення товарів. Ці технології дозволяють компанії автоматизувати процеси та зменшити ручну працю, що сприяє високій продуктивності та ефективності.
Обробка вхідних товарів: технології Amazon
Для обробки вхідних товарів використовують три важливих складові:
- Мобільний додаток.
- Механічний маніпулятор.
- Сканування.
Мобільний додаток забезпечує координацію між вантажівками і фулфілмент-центрами. Кожна вантажівка, що прибуває до центру, отримує повідомлення з усіма деталями замовлення. Тут вказані місце, час, відсік, з якого потрібно забрати свою доставку і решта важливих деталей. Цей додаток допомагає забезпечити швидку доставку та запобігає переповненню фулфілмент-центрів.
Далі вантажівка прямує на склад і наступною операцією є виймання товару та завантаження його на палети. Для виконання цієї роботи використовується механічний маніпулятор і гнучка конвеєрна мережа. Працівники розвантажують вантажівку, а потім розкладають продукцію на різні палети. Звідти ліфтова машина або механічний маніпулятор піднімає палети до місця розпакування.
Після розпакування товари проходять процедуру сканування, яка забезпечує точну ідентифікацію та місце розташування кожного товару. Працівник на кожній ділянці проводить сканування самої коробку, а потім сканує окремий предмет всередині коробки. Після цього призначає його для розміщення на капсулі. Використовувана технологія Amazon Go дозволяє автоматично сканувати товари та визначати їхнє місце. Це дозволяє максимально ефективно організувати зберігання та підготовку до доставки товарів.
Технологія Amazon для зберігання товарів
- Роботи;
- Комп'ютерна маршрутизація;
- Конвеєрні стрічки.
З моменту прибуття доставки до фулфілмент-центру всі пакунки відправляються до роботів, які переміщують товари по складу. Роботи рухаються по підлозі, конвеєрних стрічках та ліфтах, виконуючи задані маршрути. Кожен робот може рухатись тільки від одного QR-коду до іншого. Це дозволяє точно визначити їхню локацію та координувати рух.
Amazon має розподілену мережу центрів виконання замовлень, де кожне замовлення направляється до найближчого центру з відповідним товаром. Комп'ютерні системи маршрутизації відіграють важливу роль у визначенні оптимального шляху доставки товарів. Кожне замовлення відстежується на основі його місцезнаходження і місцеперебування клієнта, щоб забезпечити ефективну доставку.
Конвеєрні стрічки використовуються для переміщення товарів від станції комплектації до зони пакування. Контейнери з товаром рухаються по стрічці, а залежно від необхідності об'єднання замовлень, вони можуть бути направлені в окремі або багатоупаковочні зони. До речі, деякі фулфілмент-центри Amazon мають до 11 миль (близько 18 км) конвеєрних стрічок, що проходять через них.
Склад Amazon: технології для завантаження товару
- Сортувальне обладнання.
- Сканери та етикетки для упаковки.
- Конвеєрні стрічки (на виході).
Ця частина системи виконується вручну. Однак, є елементи комп'ютерних технології, які допомагають точно розміщувати товари. Після розподілу товарів на замовлення з одним або кількома вантажами, вони направляються до відповідних пакувальних секцій складу.
Контейнери розташовуються вздовж довгих конвеєрних стрічок з пакувальними станціями з обох боків. Працівник бере контейнер, виймає товар і сканує його. У сканері запрограмовано розмір коробки, який вказує на відповідний контейнер, куди треба помістити продукт. Потім на зовнішній бік коробки наклеюється етикетка зі штрих-кодом, що містить інформацію про вміст коробки. Таким чином, будь-який працівник може легко визначити, які товари знаходяться в кожній коробці та її місце призначення.
На цей момент товар пройшов довгий шлях. Його зібрали, запакували в коробку, а потім помістили на конвеєрну стрічку. Тепер замовлення буде доставлене на ваги, знову проскановане (цього разу на зовнішній етикетці зі штрих-кодом) і відправлене.