Е-квиток у Львові. За результатами тендеру на розробку сервісу е-квитка у Львові переможцем став чесько-український консорціум компаній Mikroelektronika spol s r.o., та SoftServe — Municipal Technologies LLC. Зараз іде підготовка документів для підписання договору з переможцем, в якому буде прописано послідовність дій у провадження автоматизованої системи обліку проїзду в громадському транспорті міста, - інформують у прес-службі ЛМР.
ʺПочинаємо тиждень з хороших новин. Маємо переможця тендеру з впровадження електронного квитка у Львові. Це консорціум Mikroelektronika та SoftServe. Вони запропонували найкращі умови за принципом ціна-якість. Вартість системи на 10 років 11,6 млн €. Е-квиток кредитується Європейським банком реконструкції та розвитку. Банк вже завершив перевірку та акцептацію підрядника. Далі підписуємо контракт і впроваджуємо електронний квиток. Важливим критерієм при виборі підрядників, в першу чергу, став досвід впровадження таких проектів у інших країнах. І він успішнийʺ, — повідомив в себе на фейсбук-сторінці мер Львова Андрій Садовий.
Так, відповідно до рішення тендерного комітету ЛКП ʺЛьвівавтодорʺ, 11 грудня 2019 року, переможцем тендеру у впровадженні ʺелектронного квиткаʺ у Львові був визнаний консорціум двох компаній ʺMikroelektronika spol s r.o.ʺ та ʺSoftServe — Municipal Technologies LLCʺ.
ʺЗа результатами оцінки шістьох технічних пропозицій, що були подані на перший етап тендеру, до участі у другому етапі було відібрано 3 компанії: 1. Консорціум естонських компаній ʺРідангоʺ та ʺДателʺ; 2. Консорціум у складі чеської компанії ʺМікроелектронікаʺ та львівського ТОВ ʺСофтСерв — Муніципальні технологіїʺ; 3. консорціум у складі трьох італійських компаній ʺАльмавіваʺ, ʺАЕПʺ, ʺСварко Мізарʺ та львівського партнера ʺСварко Українаʺ.
На другий етап тендеру свої пропозиції подали тільки дві компанії: Естонські ʺРідангоʺ та ʺДателʺ і консорціум чеської та львівської компанії.
Замовник проекту ЛКП ʺЛьвівавтодорʺ оцінював цінові пропозиції учасників за сумою таких позицій: — вартість впровадження проекту, — вартість обслуговування та підтримки системи впродовж 10 років після завершення гарантійного періодуʺ, — повідомив Олексій Хміль, прес-секретар у ЛКП ʺЛьвівавтодорʺ.
За такими показниками найменшу ціну надав чесько-український консорціум ʺMikroelektronika spol s r.o.ʺ та ʺSoftServe — Municipal Technologies LLCʺ.
ʺЗгідно з вимогами тендерної документації оцінюється загальна вартість проекту за 10 років. Щоб не було, наприклад, дешевого обладнання, яке постійно треба буде замінювати, і тоді впродовж 10 років ціна проекту зросте в рази.
Тому, на рівні тендерної документації, на рівні вимог до пропозицій, було визначено три складових: перше — це вартість впровадження проекту (це обладнання, розмитнення, встановлення обладнання, тощо), друге — це обслуговування (це сервіс, який потрібен на 10 років), і третє — це ліцензія.
Основна різниця між двома пропозиціями є в тому, що ʺMikroelektronikaʺ та ʺSoftServeʺ розробляє програмне забезпечення і передає його у власність міста, а ʺРідангоʺ та ʺДателʺ надають своє програмне забезпечення за яке місто мало б сплачувати щорічно біля 360 тис. євро. І загальна вартість платежів за ліцензію становить 3,6 млн. євро за 10 років. І в майбутньому також ми б платили ліцензію за цей програмний продукт.
Відповідно, так як це все оцінюється загалом, як вся вартість проекту, то найкращу пропозицію надав консорціум ʺMikroelektronikaʺ та ʺSoftServeʺ. Їх пропозиція менша майже на 2 млн. євро. І приємно, що програмне забезпечення буде у власності міста і не потрібно буде сплачувати додаткові щорічні платежі.
Ціна по обслуговуванню у двох компаній майже однакова. Загалом місто не зобов’язане саме їх брати на обслуговування. Ми можемо їх взяти на обслуговування на всі системи, і вони не можуть брати більшу вартість, ніж вони подали у своїх пропозиціях. Бо якщо ми знайдемо компанію, яка зможе проводити обслуговування всієї системи дешевше, то ми можем взяти її. Однак завжди є можливість замовляти цю послугу з обслуговування у виробникаʺ, — пояснив Андрій Білий, заступник директора департаменту житлового господарства та інфраструктури.
Таким чином рішенням тендерного комітету ЛКП ʺЛьвівавтодорʺ, переможцем тендеру був визнаний консорціум двох компаній ʺMikroelektronika spol s r.o.ʺ та ʺSoftServe — Municipal Technologies LLCʺ.
11 грудня 2019 року переможець тендеру був запрошений замовником (ЛКП ʺЛьвівавтодорʺ) до підписання контракту на впровадження автоматизованої системи оплати проїзду у місті Львові.
ʺДуже тішуся, що ми нарешті завершили усі тендерні процедури і у нас вже є переможець — компанія, яка буде впроваджувати е-квиток у Львові. А ще більш приємно, що одна з компаній, яка є в консорціумі є компанія SoftServe. SoftServe — це львівська компанія, яка має надзвичайно високий рівень професійності і відповідальності. Тому, сподіваюся, що для них як львів’ян, буде дуже відповідально реалізувати такий проект саме у Львові.
З другого боку Mikroelektronika, є одним із світових лідерів з впровадження систем оплати за проїзд, і також має величезний досвід. Приємно, що цей симбіоз буде працювати у нас. Сподіваюся, що вони все зроблять швидко і якісно.
Відповідно до графіку процедура підписання договору мала б тривати до місяця. Але ми очікуємо, що вже до кінця цього року договір буде підписано. Також у договорі буде графік впровадження автоматизованої системи. І ми націлені на найскоріше введення системи оплати проїзду в експлуатацію. Відповідно сподіваємося, що період тестової експлуатації системи почнеться вже у 2020 роціʺ, — повідомив Андрій Білий.
Отож, переможцем у тендері на у ньому став чесько-український консорціум компаній Mikroelektronika spol s r.o., та SoftServe — Municipal Technologies LLC.
Чеська Mikroelektronika є експертом у виготовленні обладнання та розробці систем для е-квитка та успішно реалізувала цей сервіс не лише у Чехії, але й низці країн Європи, Азії та Південної Америки. Водночас SoftServe — найбільша глобальна ІТ-компанія з українським корінням, надає послуги консалтингу та розробки програмного забезпечення для сотень компаній у США та країнах ЄС.
В рамках співпраці над цим проектом, SoftServe буде залучений до роботи над низкою програмних продуктів для управління сервісом, а також розроблятиме мобільну та веб-аплікації для мешканців міста.
ʺЕ-квиток — лаконічний лише своєю назвою. Насправді — це комплексне рішення для управління громадським транспортом та розрахунками за проїзд, який передбачає створення необхідної інфраструктури як для транспортного парку (трекери, валідатори), мешканців міста (вебсайт та мобільна аплікація, вендингові апарати для розповсюдження квитків) та, власне, міста і перевізників, — розповідає керівник групи розробки інформаційних систем SoftServe LMR Андрій Сатурський. — Наразі ми готуємося до підписання договору, що міститиме деталі про етапи та терміни реалізації проекту, і перейдемо до власне роботи над системоюʺ.
Львівський е-квиток працюватиме за принципом Account Based, коли вся інформація про поїздки буде зберігатися на сервері та в персональних кабінетах мешканців. За рахунок того, що усі перевізники будуть інтегровані до однієї системи, мешканцям буде значно простіше не лише здійснювати оплату за проїзд, але й планувати свої поїздки. Адже мобільний додаток дозволить також відстежувати рух громадського транспорту, будувати оптимальний маршрут тощо. Водночас, розрахуватися за проїзд можна буде з допомогою мобільної аплікації, розумного годинника, банківської картки чи QR-коду.
Окрім зручнішої системи користування громадським транспортом, е-квиток має зробити прозорим процес взаємодії із перевізниками: наразі місток компенсує проїзд пільговиків відповідно до даних, наданих самими перевізниками. В той же час, е-квиток дозволить збирати точні дані про те, скільки пільгових пасажирів (пенсіонери, студенти) користувалися послугами громадського транспорту у визначений період часу.
Як один з важливих та необхідних компонентів системи smart city, e-квиток також може бути об’єднаний з іншими персональними даними мешканців, на зразок картки львів’янина.
ʺЕ-квиток — це цифрова трансформація усього громадського транспорту міста, адже цей сервіс дозволить аналізувати величезну кількість даних, починаючи з інформації про рух транспорту в режимі реального часу, до динаміки пасажиропотоку, навантаження на конкретні маршрути тощо, — розповідає віце-президент SoftServe Олег Денис. — Усе це дозволить міській владі бачити реальну ситуацію з транспортною системою міста та оперативно реагувати на питання, що потребують нагального вирішенняʺ.
Нагадаємо, проект ʺАвтоматизована система оплати проїзду у громадському транспорті м. Львоваʺ (далі АСОП) включає в себе проектування, постачання, налагодження та обслуговування автоматизованої системи оплати проїзду, автоматизованої системи визначення місцезнаходження транспортних засобів, системи інформування пасажирів.
Проект АСОП реалізується із залученням фінансової та консультаційної підтримки Європейського банку реконструкції та розвитку. З метою реалізації проекту підписано договори з Європейським банком реконструкції та розвитку, які затверджені ухвалами Львівської міської ради.
Загальна максимальна проектна вартість 11,2 млн євро (10 млн євро — кредит ЄБРР, 1,2 млн євро — місцевий внесок).
Консультантом виступає австрійська компанія iC Conculenten.
Тендер було розпочато у березні 2017 року. Однак в зв’язку із відсутністю консультантів тендер було призупинено і повторно відновлено у листопаді 2018 року.
Проект АСОП включає також:
- гарантійний період 24 місяці
- післягарантійне обслуговування та підтримку 5 років із можливістю продовження на наступні 5 років.
Впровадження системи оплати проїзду буде відбуватись одночасно у всьому транспорті, як комунальному так і приватному.
Проект АСОП є комплексним рішенням, яке передбачає крім самої системи оплати також систему диспетчеризації громадського транспорту, систему інформування пасажирів. Будуть розроблені мобільні додатки та веб-сайт, на яких пасажири зможуть планувати свої поїздки та здійснювати оплату проїзду.
Тарифи, що плануються, будуть максимально зручні для пасажирів. Будуть довгострокові абонементів на різні терміни, в окремих випадках система сама вибиратиме найзручніші тарифи для пасажирів, буде працювати система знижок для постійних користувачів.
Проведено конкурс на вибір назви для транспортної картки, зареєстровано торгову марку транспортної картки (ЛеоКарт), розроблено брендбук електронного квитка.
Проводились заходи із промоції проекту, інформування мешканців, розроблено сайт проекту, проводиться інформаційне наповнення сторінки у мережі Facebook.
Назву електронного квитка визначили львів’яни через соцопитування. Назву ʺЛеоКартʺ запропонувало дев’ять львів’ян, однак переміг Андрій Карп’як, який надав найшвидше таку пропозицію. 14 березня 2017 року переможцю вручили сертифікат, який дає право на отримання річного електронного квитка під номером 1 на весь транспорт Львова.
Нагадаємо, як писало Гал-інфо, Львівелектротранс витратить понад 200 тисяч гривень на механічні компостери.