Слухай онлайн
Cуспільство

Синютка виступив проти повернення перереєстрованих Ганущиним закладів до Львова

Олег Синютка і фракція "Європейської солідарності" не підтримала своїми голосами внесення змін до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" щодо забезпечення додержання державних гарантій місцевого самоврядування та захисту його економічних основ.

Законопроект прийнято в першому читанні. За дані зміни до Закону України проголосувало 296 народних депутатів.

Варто зауважити, що фракція "Європейська солідарність" дала лише 6 голосів. "За" проголосували: В'ятрович, Джемілєв, Климпуш-Цинцадзе, Южаніна, Кубів та Павленко. Колишній голова Львівської обласної державної адміністрації Олег Синютка під час свого виступу висловився проти прийняття цих змін та утримався під час голосування.

Як зазначено в пояснювальній записці до проекту Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» щодо забезпечення додержання гарантій місцевого самоврядування та захисту його економічних основ, однією із базових засад реалізації органами місцевого самоврядування права комунальної власності передбачається, що операції з об’єктами права комунальної власності не повинні ослаблювати економічні основи місцевого самоврядування або будь-яким чином погіршувати умови надання послуг населенню. Водночас, протягом 2018-2019 років у окремих областях спостерігається негативна тенденція руйнування усталених економічних зв’язків через штучну зміну місцезнаходження комунальних підприємств, установ та організацій, що знаходяться на балансі у відповідних обласних рад. Це призводить до того, що розташовані у обласних центрах комунальні заклади (в тому числі охорони здоров’я), перереєстровуються за межі населених пунктів, в яких проживає переважна частина кінцевих споживачів послуг відповідних закладів. При цьому фактичне місцезнаходження юридичних осіб залишається незмінним.

Подібна практика не тільки не узгоджується із закріпленим у статті 93 Цивільного кодексу України підходом до визначення місцезнаходження юридичної особи, але і призводить до порушення порядку сплати основного бюджетоутворюючого податку місцевих бюджетів – податку на доходи фізичних осіб, який згідно з частиною 2 статті 64 Бюджетного кодексу зараховується податковим агентом до відповідного бюджету за місцезнаходженням (розташуванням) юридичної особи. Тобто штучна зміна місцезнаходження комунальних підприємств, установ, організацій наносить безпосередню шкоду бюджетам тих адміністративно-територіальних одиниць, в яких відповідні юридичні особи фактично знаходяться.

Нагадаємо, як повідомляло Гал-інфо, у період з червня по грудень 2019 року на підставі рішень Львівської обласної ради (її структурних підрозділів) було змінено місцезнаходження низки комунальних закладів/підприємств, що знаходяться у місті Львові, та перереєстровано їх на території інших населених пунктів області. Одночасно, відповідні юридичні особи посеред бюджетного року припинили перерахування сум сплаченого податку на доходи фізичних осіб до міського бюджету міста Львова, в результаті чого у 2020 році розмір недоотриманих доходів міського бюджету перевищує 47 млн гривень. 

Як зазначено в пропонованих сьогодні змінах, районна, обласна рада може змінювати місцезнаходження комунального підприємства, установи, організації, що перебуває у її комунальній власності, що має наслідком державну реєстрацію місцезнаходження юридичної особи за межами адміністративно-територіальної одиниці (району, міста, району у місті, селища, села), що є фактичним місцем ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю такої юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку, лише за умови отримання згоди від територіальної громади відповідної адміністративно-територіальної одиниці.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ

");