Транспортний колапс наближається та чи можна його уникнути? Для кожного львів’янина стало звичкою, що поїздка на роботу, навчання або просто по справах схожа на невеличку прогулянку в пекло.
Задуха, не найприємніший запах, затор в який потрапляєш не залежно від погоди та пори доби – це все обов’язкові атрибути поїздки у львівському транспорті. Та й це за умови, що ви поміститеся в цю імпровізовану консервну банку.
Стан львівського громадського транспорту дійсно плачевний, бо через постійні несправності маршрутку чи трамвай доводиться чекати дуже довго. Після цього виникає резонне питання: «А як же ремонти про, які перевізники та «Львівелектротранс» рапортують ледь не щомісячно?». Відповідь на це питання проста ремонт не дає ефекту, бо ремонтувати нічого. Більшість одиниць рухомого складу безнадійно застаріла. А ремонтувати машину, яка замість запланованих 10-ти років їздить вже 15-тий, це все одно, що латати дамбу скотчем.
Та проблема не тільки в постійних поломках, старий громадський транспорт дуже не економічний. За статистикою старий трамвай використовує на 30% більше електроенергії ніж його сучасній побратим, а жовті “Богдани” наносять непоправну шкоду для екології міста.
Тому єдиним правильним рішенням є поступове повне оновлення автопарку. В цьому напрямку можна спостерігати позитивні зміни. “Львівелектротранс” вже закупив 30 вживаних але модернізованих трамваїв “Tatra” в Німеччини, ці машини повинні виїхати на вулиці Львова до кінця 2018 року. Також АТП-1 вже уклало угоду про закупівлю 150-ти нових великогабаритних автобусів. Частина мешканців міста негативно сприйняли ці новини мовляв: «Навіщо купувати вживане, якщо в нас тут є свій виробник». Проте вони ігнорують той факт, що за ціною одного нового трамвая можна купити 30 вживаних.
Недосконала транспортна схема, яку розробила французька компанія «Louis Barher» хоч і дороблялася вже декілька разів, зараз показує всі свої недоліки. Основними з яких є повне дублювання деяких маршрутів та мізерна кількість транспортних вузлів, які б допомогли розвантажити трафік та збільшити інтенсивність руху на маршруті. Для того щоб розкрити весь потенціал транспортних вузлів потрібно нарешті впровадити багатостраждальний e-квиток.
Все, що потрібно знати про електронний квиток у Львові
Сьогодні мешканці міста хочуть доїхати додому без пересадок і як наслідок додаткових витрат. Електронний квиток дає гарантію, що пасажир один раз оплатить проїзд і дістанеться в місце призначення. Це дозволить зробити проїзд в рази комфортнішим, бо скорочення маршруту дозволить збільшити інтенсивність руху громадського транспорту, зменшити час очікування.
Також потрібно змінювати графік руху та маршруту автобусів. Усе це напряму пов’язано зі створенням транспортних вузлів, а відтак схема руху громадського транспорту в місті повинна зазнати змін. Е-квиток дозволить проаналізувати найпопулярніші маршрути громадського транспорту. І збільшувати або зменшувати число машин на маршруті. Тут варто опиратися на планування міста, адже такі вулиці, як Личаківська або Городоцька просто перенасичені автотранспортом. Також цими вулицями пролягає дуже багато різноманітних маршрутів громадського транспорту. І в результаті це дає сильно ускладнений рух.
Проте варто зазначити, що міська влада не ігнорує ці проблеми, натомість активно працює над покращенням ситуації з громадським транспортом. 6 липня на засіданні виконавчого комітети ЛМР погодила План дій розвитку громадського транспорту у Львові, який планують реалізувати до 2020 року. За цим планом місто отримає, дві нові тролейбусні лінії, впорядковані нічні маршрути та модернізацію парків АТП та ЛКП. А ще раніше депутати підтримали електрону петицію про відмову від маршруток за 5 років.
Василь Збадинський