Наприкінці січня у Львові впроваджено електронну чергу для оформлення документів з електронним носієм – закордонного паспорта та ID-картки. Докладно про те, як це можна зробити розповідає міграційна служба Львівщини.
1 спосіб:
Зареєструватись через сайт Державної міграційної служби України http://dmsu.gov.ua/online . Покроково на сайті пропонують обрати:
1. Регіон – Львівська
2. Підрозділ, у якому ви хочете отримати послугу (нагадуємо, що ID-картку можна вперше оформити лише за місцем реєстрації, а закордонний паспорт – там, де вам зручно, незалежно від прописки);
3. Послугу – закордонний паспорт чи ID-картку;
4. Дату і час, що вам підходить.
Для реєстрації на сайті ДМС вам потрібно надати 4 останніх цифри паспорта громадянина України та номер мобільного телефону, на який прийде код підтвердження та номер у черзі.
Наразі, зареєструватись у такий спосіб непросто. Попит на послугу великий. Реєстрація через сайт проводиться за 15 днів наперед. Має власну квоту. Проте, варто пам’ятати, що кожного дня після 24.00 з’являється нова квота на наступний день реєстрації.
На один телефонний номер є можливість зарезервувати чергу не більше, як для 4-х членів родини. При спробі порушити це правило, телефонний номер блокується для доступу в систему.
2 спосіб.
Зареєструватись через термінал у міграційному підрозділі. Кожен з них має свою квоту черги. У підрозділі можна зареєструватись за місяць наперед. Оператору, який проводить реєстрацію, ви маєте надати документ, що підтверджує вашу особу. Талон на чергу іменний. Тому, якщо ви приходите аби зареєструвати не лише себе, а й родину, до прикладу – дружину чи чоловіка, дітей, - маєте мати і їхні документи.
Міграційна служба Львіщини звертається із проханням до львів’ян: не реєструйтесь у кількох підрозділах одразу. Поважайте бажання інших отримати новий паспорт. На жаль, є така практика, коли одна особа приходить із талонами у різні підрозділи. Маємо надію, що проаналізувавши результати тестової роботи електронної черги, розробники програми врахують такий недолік системи і усунуть його.
3 спосіб.
Зареєструватись у день отримання послуги в порядку поточної черги.
Не всі, хто зареєструвались через сайт чи термінал, з’являються у визначений час. Тому, ви можете у обраний вами день, просто підійти у підрозділ і зареєструватись у порядку живої черги на місце того, хто не скористався послугою. Таких осіб є небагато, але вони завжди є.
Зробити це просто. У кожному Львівському підрозділі є монітор, де висвітлюється порядок проходження черги. Номери, що звільняються – ваші. Проте, реєстрація у електронну чергу є обов’язковою. Проходження черги контролюється винятково з Києва. Місцеві міграційні служби не мають до її формування жодного відношення.
Що ви мусите знати обов’язково щодо електронної черги!
1. Прийти для отримання послуги треба завчасно за 15 – 20 хвилин і перевірити наявність усіх потрібних документів;
2. Якщо ви запізнитесь на 2 хвилини понад визначений час, ваша черга автоматично анулюється системою і переходить до тих, хто очікує послугу в поточній черзі.
Виняткові випадки
У разі, якщо виникає потреба у терміновому виготовленні закордонного паспорта для виїзду закордон у зв’язку із необхідністю лікування чи поховання близьких людей, необхідно надати підтверджуючі документи та звернутись із відповідною заявою в Головне управління ДМС України у Львівській області (м. Львів, вул. Руданського, 3). Оформлення таких документів проводиться пріоритетно за 3 робочих дні.
Нагадуємо, що у районних службах Львівської області, поза межами м. Львова, послуги з отримання документів із електронним носієм, надаються наразі в порядку поточної черги.
Без електронної черги оформляють нові українські паспорти, ID – картки, у Личаківському та Залізничному міграційних підрозділах Львова. Обладнання для виготовлення закордонних та ID-карток знаходиться у різних приміщеннях і така послуга, наразі, є недоступною для оформлення нових пластикових паспортів громадян України.
Довідка.
Електронна черга працює в тестовому режимі лише у кількох містах України: Києві, Львові, Дніпрі, Одесі та Тернополі. ДМС України повідомляє, що це лише перший крок до впровадження такого сервісу у всіх міграційних підрозділах держави.