Як проінформували у прес-центрі Державної фіскальної служби України, у ДФС презентували громадськості новації в адмініструванні митних платежів.
Про завершення пілотного проекту з переведення підприємств на обслуговування через єдиний казначейський рахунок, що очікувати бізнесу та які переваги дає нова система – про це говорили сьогодні представники ДФС, Міністерства фінансів, члени митного комітету при Громадській раді при ДФС та Американської торгівельної палати в Україні.
ʺЄдиний рахунок – це новий порядок перерахування до бюджету платежів, які вносяться під час митного оформлення товарів. Ми маємо позитивні результати від пілотного проекту, участь в якому взяли спочатку 150 підприємств, а потім до них долучилися ще 2000. Новий механізм є суттєвим кроком до спрощення митних формальностейʺ, – зазначив в.о. директора Департаменту адміністрування митних платежів та митно-тарифного регулювання ДФС Андрій Войцещук.
З 16 квітня 2019 року прогнозується 100% митне оформлення товарів суб’єктами зовнішньоекономічної діяльності – юридичними особами та близько 95% від загальних перерахувань митних платежів до Державного бюджету України.
На сьогодні (04.04.2019) на єдиний казначейський рахунок надійшло понад 24 млрд грн, перераховано до державного бюджету близько 20 млрд грн.
Нова система дозволяє значно зменшити час митного оформлення товарів, а суб’єкти господарювання мають змогу вільно обирати місце оформлення. Кошти обліковуються в одній картці-особовому рахунку суб’єкта ЗЕД, а за рахунок автоматизованої системи митного оформлення ʺІнспекторʺ використовувати ці кошти при митному оформленні можна у будь-якій митниці ДФС.
Крім того, єдиний рахунок дає можливість оптимізувати фінанси підприємства, оскільки відпадає необхідність перерахування коштів підприємства на депозитні рахунки багатьох митниць.
Під час зустрічі представники ДФС наголошували на тому, що з 16 квітня всі митні оформлення товарів підприємств будуть здійснюватися виключно через єдиний рахунок. Саме тому до цього числа суб’єкти господарювання мають змогу використати залишки коштів на старих рахунках для сплати при митному оформленні.
Повернення авансових платежів (передоплати) і помилково та/або надміру сплачених сум митних платежів буде здійснюватися у рамках діючого законодавства.
Для повернення авансових платежів заявники можуть надіслати письмову заяву на повернення (1095 днів з дня зарахування) у паперовому вигляді або подати її через електронний кабінет платника в установленому порядку.
Для зручності та оперативності повернення коштів в ДФС сьогодні працюють над розробкою нового сервісу. Так, платник заповнюватиме в електронному вигляді заявку за визначеною формою, яка направлятиметься в ДФС.
Після опрацювання отриманих заяв ДФС передає до Державної казначейської служби України Реєстр належних до повернення коштів авансових платежів (8 днів з дня отримання заяви), а остання у свою чергу здійснює перерахування коштів на рахунок платника.
Під час зустрічі учасники обговорили особливості функціонування нового сервісу, необхідність його нормативного підтвердження, можливості застосування електронних взаємних звірок, обсяг даних, які ДФС направлятиме відповідно до отриманого запиту від заявника тощо.