У Львівській ОВА напрацювали рекомендації для покращення доступності Головного залізничного вокзалу у Львові. Про це повідомили у Львівській ОВА.
Волонтери «Медико-психологічної допомоги» з лютого 2022 року зустрічають усіх людей, які евакуйовуються на Львівщину. Спільнота запрацювала з ініціативи начальника Львівської ОВА Максима Козицького. У співпраці з профільними фахівцями Львівської ОВА волонтери напрацювали низку рекомендацій, які допоможуть зробити Головний залізничний вокзал у Львові безбар’єрним. Усі рекомендації уже передали «Укрзалізниці».
Нижче – перелік.
Що може покращити безбар’єрність для людей з інвалідністю на території залізничного вокзалу:
-
Ліфти на пероні, які працюють цілодобово, адаптовані як для крісла колісного, так і для нош.
-
Пандуси в рівень з платформою.
-
Зручні вбиральні, адаптовані для людей з інвалідністю. Вказівники, де розташовані вбиральні.
-
Зручний проїзд для колісних крісел через ділянку з бруківкою від ліфта.
-
Наявність приміщення, де буде місце відпочинку, зокрема, можливість полежати.
-
Можливість заїзду транспорту, який підвозить або забирає людину з інвалідністю, якомога ближче до ліфта і місце для очікування під накриттям.
-
Колісні крісла на вокзалі і служба стюардів, які можуть допомогти пересуватися маломобільній людині.
-
Доступні туалети, душові кімнати, окремо від готельних номерів.
-
Доступні кіоски, заклади торгівлі і харчування.
-
Тактильна та звукова навігація для людей з порушеннями зору.
-
Текстові та візуальні альтернативи для людей з порушеннями слуху.
-
Теплоізоляція. Теплові завіси.
-
Ескалатори на перон або перон з платформою для зручності підйому людини з багажем.
-
Хостел або готель для людей з інвалідністю на першому поверсі.
-
Лавки на перонах для очікування на прибуття потяга для людей з інвалідністю.
-
Кімнати відпочинку на першому поверсі для лежачих осіб або таких, що не можуть комфортно перебувати в сидячому положенні (люди з травмою спини, тазу, маломобільні групи населення).
-
При вході у вокзал розмістити кнопку виклику на висоті, яка буде досяжною для людини на колісному кріслі.
-
Цілодобова аптека.
-
Цілодобовий медпункт, наявність в ньому кваліфікованого персоналу та всіх необхідних ліків для надання екстреної допомоги.
Що може покращити безбар’єрність на території залізничного вокзалу для матерів з дітьми:
-
Дитяча кімната, наявність розкладних крісел.
-
Ігрові кімнати.
-
Наявність аптек чи крамниць, де можна було б придбати дитяче харчування, засоби гігієни та інші необхідні речі для дітей.
-
Місця для пеленання або спеціально облаштовані місця у вбиральнях.
-
Бокси для годування.
-
Два криті ескалатори ліворуч та праворуч біля сходів, для матерів з дітьми, людей з валізами і старших людей (як додаток до ліфтів).
-
Вказівники до сходів з пандусами.
-
Обладнати безпечне укриття для людей з дітьми та людей з інвалідністю.
-
Відновити кімнату матері і дитини, де б мама могла прилягти і відпочити; наявність камери схову біля неї, також можливість погодувати та купити дитяче харчування.
Що може покращити безбар'єрність на території залізничного вокзалу для людей, які прибувають евакуаційними потягами:
-
Навігація, яка вказує на розташування вбиральні.
-
Навігація, вказівники, наприклад «вихід у місто», схема вокзалу з обов'язковим шляхом до укриттів у разі повітряної тривоги.
-
Служба стюардів, які зустрічають людей з інвалідністю (людей з порушеннями зору, зокрема).
-
Чітка інформаційна навігація (вся необхідна інформація для пасажирів, перекладена іноземними мовами).
-
Маршрут і алгоритм дій в разі підвищеної небезпеки.
-
Навчання всього персоналу вокзалу щодо організації гуманітарної евакуації.
-
Дорожня карта для евакуйованих осіб включно з можливістю отримання психосоціальної послуги.
-
Реєстрація та тимчасовий прихисток з вигодами та харчуванням в пішій доступності від вокзалу.
-
Навігація шрифтом Брайля щодо розташування перонів, іншої важливої інформації.
-
Інформаційний стенд з номерами телефонів Волонтерської служби вокзалу, Гарячих ліній міста, Гарячих ліній Благодійних Фондів, Поселення та соціальний захист, Координаційних центрів, Служб вокзалу.
-
Наявність біля перонів персоналу зі зазначенням посади та імені, готового надати підтримку, піднести багаж тощо.
-
Надання психологічного супроводу та супроводу до поселення.
-
Платні душові кабіни.
Що може покращити безпеку та захищеність людям, які очікують на залізничному вокзалі відправлення потяга:
-
Камери спостереження, перевірена і чітка інформація про прибуття потягів і нумерацію вагонів.
-
Розсувні двері на вокзал із теплошторами, які забезпечать відсутність протягів.
-
Забезпечення навчання провідників потягів з питань доступності та інклюзії, аби вони ставилися із розумінням та повагою до пасажирів з інвалідністю і, за потреби, організували обмін верхнього місця на нижнє у вагоні, навіть за умови, що в квитку зазначено інше.
-
Обслуговування людей з інвалідністю, надання їм підтримки та супроводу до відправлення потяга.
-
Зручне і доступне укриття, обладнане вбиральнями і пандусом, з місцями для сидіння з відкидними спинками.
-
Регулярне патрулювання працівниками поліції усіх приміщень загального користування на вокзалі.
-
Зала очікування лише для подорожніх з квитками.
-
Місця, де можна присісти та відпочити.
-
Можливість підзарядити ґаджети у залах очікування.
-
Включення у роботу уже діючих систем охорони. Важливо – додаткова перевірка відвідувачів вокзалу на металошукачах, перевірка документів.
-
Встановити «безпекову раму» при виході на перони.
-
Тривожні кнопки, які люди можуть натиснути при надзвичайній ситуації.
-
Організувати освітлення, яке реагує на рух, темні місця створюють відчуття небезпеки.
-
Сітка безпеки, що вбереже від уламків скла та каміння, натягнута під стелею у центральному залі у випадку атаки по вокзалу.
-
Жалюзі на вікнах в залах очікування – захист від скла, уламків, можливих атак.
-
Збільшити розмір укриття.
Яких змін ви очікуєте від адміністрації вокзалу для досягнення повної безпеки пасажирів та безбар’єрності просторів вокзалу?
-
Повна заборона тютюнопаління на вокзалі, покращення якості прибирання приміщень, перонів вокзалу і вбиралень.
-
Налагодження належної комунікації адміністрації та працівників залізничного вокзалу з кожною людиною з інвалідністю, людьми старшого віку та використання толерантних звертань.
-
Коректне і доброзичливе ставлення, забезпечення чіткої взаємодії усіх служб.
-
Усі засоби і технологічні рішення мають не просто бути, а постійно працювати і перебувати в робочому стані.
-
Регулярне технічне обслуговування обладнання і засобів комунікації.
-
Доступність послуг допомоги персоналу, який враховує потреби у фізичній доступності та комфортному спілкуванні.
-
Поінформованість працівників вокзалу про наявні служби і сервіси області, а це означає оновлення даних на окремих сервісах.
«Львівщина запропонувала добрий механізм синергії громадських ініціатив і державних підрозділів області, об’єднавши це в механізм координації через Координаційні центри, щоб всі, хто приїжджає, могли швидко отримати допомогу. Волонтери «Медико-психологічної допомоги» – перші, хто уже понад два роки зустрічає людей, які евакуйовуються у нашу область, і вони дуже добре розуміють біль та проблеми, які виникають у всіх людей, які прибувають, та як реально можна цьому зарадити. Ці пропозиції покликані не лише зробити приміщення вокзалу доступним, з пандусами та ліфтами, а й донести ідею того, що усі наші простори мають стати інклюзивними. Бо, на жаль, кількість людей, які належать до маломобільних груп, в Україні продовжує зростати. Дуже сподіваюся, що ті, хто працюватиме над безбар’єрністю вокзалу, дослухаються до цих пропозицій», – зазначив начальник Львівської ОВА Максим Козицький.
Напрацювання цих безбар’єрних рішень – це про доступність залізничного вокзалу не лише для людей з інвалідністю, а для усіх маломобільних груп.
«У різні періоди життя кожен з нас буває маломобільним: маленькі діти, вагітні жінки, люди старшого віку чи з інвалідністю, люди з переломами чи пораненнями, люди з великим багажем – теж маломобільні. Разом з волонтерами ми робимо все, щоб ті, хто прибуває у нашу область, почувалися в безпеці, а тепер – дуже хочемо, щоб вони почувалися ще й у комфорті. Бо в цьому випадку комфорт – це про гідність та рівність», – зазначила керівниця проєкту «Медико-психологічна допомога» Галина Бордун.
Контакти упорядників рекомендацій:
Володимир Горак +380 67 374 56 22
Валентин Бордун +380 67 674 56 05
Ольга Швед +380 63 341 87 40
Контактний телефон адміністраторів волонтерської спільноти:
+38 068 003 40 14