Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

У ЛОВА обговорили рекомендації з покращення доступності Головного вокзалу

У Львівській ОВА напрацювали рекомендації для покращення доступності Головного залізничного вокзалу у Львові. Про це повідомили у Львівській ОВА.
Фото: Львівська ОВА

Волонтери «Медико-психологічної допомоги» з лютого 2022 року зустрічають усіх людей, які евакуйовуються на Львівщину. Спільнота запрацювала з ініціативи начальника Львівської ОВА Максима Козицького. У співпраці з профільними фахівцями Львівської ОВА волонтери напрацювали низку рекомендацій, які допоможуть зробити Головний залізничний вокзал у Львові безбар’єрним. Усі рекомендації уже передали «Укрзалізниці».

Нижче – перелік.

Що може покращити безбар’єрність для людей з інвалідністю на території залізничного вокзалу:

  1. Ліфти на пероні, які працюють цілодобово, адаптовані як для крісла колісного, так і для нош.

  2. Пандуси в рівень з платформою.

  3. Зручні вбиральні, адаптовані для людей з інвалідністю. Вказівники, де розташовані вбиральні.

  4. Зручний проїзд для колісних крісел через ділянку з бруківкою від ліфта.

  5. Наявність приміщення, де буде місце відпочинку, зокрема, можливість полежати.

  6. Можливість заїзду транспорту, який підвозить або забирає людину з інвалідністю, якомога ближче до ліфта і місце для очікування під накриттям.

  7. Колісні крісла на вокзалі і служба стюардів, які можуть допомогти пересуватися маломобільній людині.

  8. Доступні туалети, душові кімнати, окремо від готельних номерів.

  9. Доступні кіоски, заклади торгівлі і харчування.

  10. Тактильна та звукова навігація для людей з порушеннями зору.

  11. Текстові та візуальні альтернативи для людей з порушеннями слуху.

  12. Теплоізоляція. Теплові завіси.

  13. Ескалатори на перон або перон з платформою для зручності підйому людини з багажем.

  14. Хостел або готель для людей з інвалідністю на першому поверсі.

  15. Лавки на перонах для очікування на прибуття потяга для людей з інвалідністю.

  16. Кімнати відпочинку на першому поверсі для лежачих осіб або таких, що не можуть комфортно перебувати в сидячому положенні (люди з травмою спини, тазу, маломобільні групи населення).

  17. При вході у вокзал розмістити кнопку виклику на висоті, яка буде досяжною для людини на колісному кріслі.

  18. Цілодобова аптека.

  19. Цілодобовий медпункт, наявність в ньому кваліфікованого персоналу та всіх необхідних ліків для надання екстреної допомоги.

Що може покращити безбар’єрність на території залізничного вокзалу для матерів з дітьми:

  1. Дитяча кімната, наявність розкладних крісел.

  2. Ігрові кімнати.

  3. Наявність аптек чи крамниць, де можна було б придбати дитяче харчування, засоби гігієни та інші необхідні речі для дітей.

  4. Місця для пеленання або спеціально облаштовані місця у вбиральнях.

  5. Бокси для годування.

  6. Два криті ескалатори ліворуч та праворуч біля сходів, для матерів з дітьми, людей з валізами і старших людей (як додаток до ліфтів).

  7. Вказівники до сходів з пандусами.

  8. Обладнати безпечне укриття для людей з дітьми та людей з інвалідністю.

  9. Відновити кімнату матері і дитини, де б мама могла прилягти і відпочити; наявність камери схову біля неї, також можливість погодувати та купити дитяче харчування.

Що може покращити безбар'єрність на території залізничного вокзалу для людей, які прибувають евакуаційними потягами:

  1. Навігація, яка вказує на розташування вбиральні.

  2. Навігація, вказівники, наприклад «вихід у місто», схема вокзалу з обов'язковим шляхом до укриттів у разі повітряної тривоги.

  3. Служба стюардів, які зустрічають людей з інвалідністю (людей з порушеннями зору, зокрема).

  4. Чітка інформаційна навігація (вся необхідна інформація для пасажирів, перекладена іноземними мовами).

  5. Маршрут і алгоритм дій в разі підвищеної небезпеки.

  6. Навчання всього персоналу вокзалу щодо організації гуманітарної евакуації.

  7. Дорожня карта для евакуйованих осіб включно з можливістю отримання психосоціальної послуги.

  8. Реєстрація та тимчасовий прихисток з вигодами та харчуванням в пішій доступності від вокзалу.

  9. Навігація шрифтом Брайля щодо розташування перонів, іншої важливої інформації.

  10. Інформаційний стенд з номерами телефонів Волонтерської служби вокзалу, Гарячих ліній міста, Гарячих ліній Благодійних Фондів, Поселення та соціальний захист, Координаційних центрів, Служб вокзалу.

  11. Наявність біля перонів персоналу зі зазначенням посади та імені, готового надати підтримку, піднести багаж тощо. 

  12. Надання психологічного супроводу та супроводу до поселення.

  13. Платні душові кабіни.

Що може покращити безпеку та захищеність людям, які очікують на залізничному вокзалі відправлення потяга:

  1. Камери спостереження, перевірена і чітка інформація про прибуття потягів і нумерацію вагонів.

  2. Розсувні двері на вокзал із теплошторами, які забезпечать відсутність протягів.

  3. Забезпечення навчання провідників потягів з питань доступності та інклюзії, аби вони ставилися із розумінням та повагою до пасажирів з інвалідністю і, за потреби, організували обмін верхнього місця на нижнє у вагоні, навіть за умови, що в квитку зазначено інше.

  4. Обслуговування людей з інвалідністю, надання їм підтримки та супроводу до відправлення потяга.

  5. Зручне і доступне укриття, обладнане вбиральнями і пандусом, з місцями для сидіння з відкидними спинками.

  6. Регулярне патрулювання працівниками поліції усіх приміщень загального користування на вокзалі.

  7. Зала очікування лише для подорожніх з квитками.

  8. Місця, де можна присісти та відпочити.

  9. Можливість підзарядити ґаджети у залах очікування.

  10. Включення у роботу уже діючих систем охорони. Важливо – додаткова перевірка відвідувачів вокзалу на металошукачах, перевірка документів.

  11. Встановити «безпекову раму» при виході на перони.

  12. Тривожні кнопки, які люди можуть натиснути при надзвичайній ситуації.

  13. Організувати освітлення, яке реагує на рух, темні місця створюють відчуття небезпеки.

  14. Сітка безпеки, що вбереже від уламків скла та каміння, натягнута під стелею у центральному залі у випадку атаки по вокзалу. 

  15. Жалюзі на вікнах в залах очікування – захист від скла, уламків, можливих атак.

  16. Збільшити розмір укриття. 

Яких змін ви очікуєте від адміністрації вокзалу для досягнення повної безпеки пасажирів та безбар’єрності просторів вокзалу?

  1. Повна заборона тютюнопаління на вокзалі, покращення якості прибирання приміщень, перонів вокзалу і вбиралень.

  2. Налагодження належної комунікації адміністрації та працівників залізничного вокзалу з кожною людиною з інвалідністю, людьми старшого віку та використання толерантних звертань.

  3. Коректне і доброзичливе ставлення, забезпечення чіткої взаємодії усіх служб.

  4. Усі засоби і технологічні рішення мають не просто бути, а постійно працювати і перебувати в робочому стані.

  5. Регулярне технічне обслуговування обладнання і засобів комунікації.

  6. Доступність послуг допомоги персоналу, який враховує потреби у фізичній доступності та комфортному спілкуванні.

  7. Поінформованість працівників вокзалу про наявні служби і сервіси області, а це означає оновлення даних на окремих сервісах.

«Львівщина запропонувала добрий механізм синергії громадських ініціатив і державних підрозділів області, об’єднавши це в механізм координації через Координаційні центри, щоб всі, хто приїжджає, могли швидко отримати допомогу. Волонтери «Медико-психологічної допомоги» – перші, хто уже понад два роки зустрічає людей, які евакуйовуються у нашу область, і вони дуже добре розуміють біль та проблеми, які виникають у всіх людей, які прибувають, та як реально можна цьому зарадити. Ці пропозиції покликані не лише зробити приміщення вокзалу доступним, з пандусами та ліфтами, а й донести ідею того, що усі наші простори мають стати інклюзивними. Бо, на жаль, кількість людей, які належать до маломобільних груп, в Україні продовжує зростати. Дуже сподіваюся, що ті, хто працюватиме над безбар’єрністю вокзалу, дослухаються до цих пропозицій», – зазначив начальник Львівської ОВА Максим Козицький.

Напрацювання цих безбар’єрних рішень – це про доступність залізничного вокзалу не лише для людей з інвалідністю, а для усіх маломобільних груп.

«У різні періоди життя кожен з нас буває маломобільним: маленькі діти, вагітні жінки, люди старшого віку чи з інвалідністю, люди з переломами чи пораненнями, люди з великим багажем – теж маломобільні. Разом з волонтерами ми робимо все, щоб ті, хто прибуває у нашу область, почувалися в безпеці, а тепер – дуже хочемо, щоб вони почувалися ще й у комфорті. Бо в цьому випадку комфорт – це про гідність та рівність», – зазначила керівниця проєкту «Медико-психологічна допомога» Галина Бордун.

Контакти упорядників рекомендацій:

Володимир Горак +380 67 374 56 22 

Валентин Бордун +380 67 674 56 05

Ольга Швед +380 63 341 87 40

Контактний телефон адміністраторів волонтерської спільноти: 

+38 068 003 40 14

https://linktr.ee/ngo.ptaha 

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ