Протягом тижня у 16 львівських школах пройшли перші уроки гуманної освіти у межах проекту «Маленький Принц. Львів, що любить тварин».
Завдяки інтерактивним зошитам і емоційним матеріалам курсу освітяни разом із соціально-відповідальним бізнесом будуть доносити до школярів важливість відповідального ставлення до тварин, а ЛКП «Лев» покаже на прикладі своїх вихованців наслідки безвідповідальності.
Передовий формою і змістом
Цей освітній курс – унікальний як для Львова, так і для України загалом. Ініціатором стала компанія Кормотех, яка протягом останніх років опікується кількома соціальними проектами. Управління освіти Львівської міської ради в особі Львівського Навчально-методичного центру радо підтримало таку ідею і взялося за розробку методичних матеріалів, за якими і буде проводитись курс. Консультувала проект ГО «Академія Гуманної Освіти», завдяки якій курс вдалось доповнити матеріалами з світової практики.
«Метою даного курсу є підняття культури ставлення до тварин серед львів’ян. Це перегукується з концепцією біоцентризму, про яку так багато говорять в Європі. Згідно з нею, усі живі істоти в природі є рівними, мають свої права та свободи», - говорить Катерина Ковалюк, координатор проекту «Маленький принц. Львів, що любить тварин», керівник служби зі зв’язків з громадськістю компанії Кормотех.
Валентина Олійник, методист з біології, екології та основ здоров’я НМЦО, зауважує, що при розробці цього унікального курсу орієнтувалась на максимально інтерактивну подачу. «На наш навчально-методичний центр була покладена місія укладання методичних матеріалів для вчителів (чотири уроки вміщені у спеціальному посібнику) і робочих зошитів для учнів, - розповідає Валентина Олійник. – Нашою метою при розробці таких уроків було стимулювання не віртуального, а реального спілкування дітей між собою і тому всі чотири уроки засновані на інтерактивних технологіях. Це і дидактичні ігри, і рольові ігри, вправи інтерактивного характеру. І перед тим, як вийти на учнівську аудиторію ми навчали 16 вчителів. І хочу сказати, що під час цього тренінгу вони і сміялись (адже є кумедні завдання), і плакали, бо ж загалом ця тема дуже чутлива».
Знання й емоції
Про емоційну складову нового курсу гуманної освіти говорить і Тетяна Стрільчук, викладач біології школи-гімназії «Сихівська». Вона наголошує, що таких уроків дуже бракувало в межах загальноосвітнього курсу біології. «Предмет біології в школі, згідно із навчального стандарту, є трохи сухуватим. А тут випала просто унікальна нагода вбудувати в курс зоології оці, як на мене, емоційно-феєричні уроки, - говорить Тетяна Стрільчук. – Тому що діти матимуть змогу висловитись, адже механізм уроку такий, аби почути їх».
Основним завданням на думку організаторів проекту є розвиток культури ставлення до тварин, тобто, розвиток гуманного ставлення, практичне розуміння відповідальності за них, і, як наслідок, зменшення кількості безпритульних тварин у Львові. Про те, чи вдалося засвоїти перші знання, говорить семикласник школи-гімназії «Сихівська» Володимир Яшенко: «Сьогоднішній урок був дуже цікавий. Я дізнався, наприклад, як за виглядом собаки чи домашньої тварини можна зрозуміти її настрій, це мені тепер допоможе спілкуватись зі своєю собакою, - говорить семикласник Володимир. – Ми також робили вправи, наприклад, описували, що дають нам домашні улюбленці, записували різні корисні факти. Я би хотів, аби такі уроки продовжувались».
ЛКП «Лев», у свою чергу, вже склав графік відвідання підприємства учнями шкіл-учасниць проекту та навіть організував транспорт в 2 сторони. Відтак діти матимуть змогу ознайомитись з проблемою безпритульних тварин на власні очі.
Гуманну освіту – всьому Львову
Після пробного курсу у 16-ти школах, організатори планують запровадити гуманну освіту в усіх навчальних закладах Львова. «Зараз ми проводимо пробний курс у частині шків, аби зібрати всі відгуки, доопрацювати щось згідно із побажаннями вчителів, аби у травні цього року запустити курс у всіх школах Львова, - додає Катерина Ковалюк, координатор проекту «Маленький принц. Львів, що любить тварин».