Дмитро Пазин, депутат від фракції «Українського об’єднання патріотів - УКРОП» сьогодні, 8 листопада, звернувся до Львівської обласної адміністрації та Львівської обласної ради із вимогою розробити конкретні пропозиції до Кабінету Міністрів та Верховної Ради України для формування цивілізованого ринку вживаних автомобілів. Зокрема, й для проведення легалізації, тобто, розмитнення уже ввезених, так званих «транзитних» авто. Необхідно провести одноразову їх «податкову амністію» за зниженими ставками акцизу, не зважаючи на стандарти «євро». Про це повідомили в УКРОПі.
Сьогодні в Україні офіційно є 92 157 авто в режимі «транзит» і 26 510 у режимі «тимчасове ввезення». За неофіційними даними, кількість автомобілів, що експлуатуються в країні без розмитнення, насправді становить від 500 тис. до 1 мільйона. Більше 90% із них — вживані авто, основна маса яких завезена в Україну у режимі транзиту. Загальна кількість в'їздів через державний кордон «транзитниками» у 2015 році – 1 800 000. Через те, що власники таких авто зобов’язані кожних п’ять днів перетинати кордон, на митних переходах утворюються неймовірно довгі черги.
Проблема масштабна і вирішити її може лише формування в Україні цивілізованого ринку вживаних автомобілів. Перш за все, необхідно якнайшвидше встановити адекватні ставки податків на імпорт без будь-яких обмежень та провести податкову легалізацію уже ввезених автомобілів іноземної реєстрації.
«Зважаючи на кількість ввезених авто, що потребують легалізації, ситуація може призвести до масштабних акцій протесту, якщо цю проблему оперативно не вирішувати. Доведеним фактом є те, що нині вживані автомобілі в Україні – одні з найдорожчих у світі. Це наслідок незбалансованої податкової політики та велика кількість штучно створених обмежуючих факторів», - вважає Михайло Катрук, укропівець, громадський активіст.
Ще одним негативним наслідком такої політики є й те, що середній вік автомобіля в Україні – 21,5 роки. У ЄС, до прикладу — 5-8 років.
Дмитро Пазин: «Вирішення цих питань лежить виключно у законотворчому полі, тобто потребує змін до законодавчих актів України. Тому, УКРОП пропонує створити у Львівській обласній раді робочу групу для формування таких пропозицій до Кабінету Міністрів та Верховної Ради України. До депутатської групи залучити фахівців і громадських активістів».
Зокрема, УКРОП вважає, що у пропозиціях до Кабміну слід врахувати напрацьовані громадськістю першочергові кроки:
- Провести податкову амністію автомобілів на іноземній реєстрації. Це повинен бути разовий захід, при якому будуть «списані» штрафи за порушення термінів ввезення/вивезення транспортних засобів, і буде забезпечена можливість сплатити податки на імпорт таких авто в розмірах, посильних їх власникам. При цьому планується створити запобіжний механізм, щоб не створити «дірку» у законодавстві, за допомогою якої може з'явитись обхідна схема «пригону».
- Зафіксувати понижені ставки акцизного збору (Закон №1389-VIII), тобто, прибрати норму тимчасової дії даного документа.
- Ліквідувати на законодавчому рівні обмеження за роком випуску автомобілів, заборону на відчуження транспортних засобів протягом року, кількість дозволених до ввезення автомобілів.
- Переглянути вимоги відповідності транспортних засобів нормам Євро-5(6), щоб в Україні діяв принцип, схожий з європейським – вимоги еко-стандартів обов'язкові для виробників і продавців нових авто, а на ринку транспортних засобів з пробігом таких рамок немає.
Укропівці цілком згодні з громадськими активістами, які ретельно моніторять ситуацію на ринку вживаних авто, вивчають світовий досвід і пропонують реальні вирішення проблем: закони повинні бути такими, що спонукають до їх виконання, а податки – такими, щоб були б підйомними і було простіше заплатити їх, ніж відповідати за їх несплату чи користуватися «сірими» схемами. А щоб в Україні були такі Закони – їх потрібно змінювати!
![](/im/printer.png)