Відомий громадський активіст, депутат Львівської міської ради, співзасновник ресурсу "Варта" та "Варта1" Ігор Зінкевич опублікував відповідь заступника директора департаменту житлового господарства та інфраструктури пана Андрія Білого на запит про стан справ з впровадженням системи електронного квитка у Львові.
Як зазначив Ігор Зінкевич, під час останньої сесії Львівської міської ради він із колегами із фракції "УКРОП" направили на адресу заступника міського голови Львова Андрія Москаленка звернення, в якому попросили роз'яснити ситуацію із впровадженням у Львові автоматизованої системи безготівкової оплати проїзду, або "електронного квитка"...
Відповідь на це звернення отримали достатньо оперативно, але не від пана Москаленка, який очолює загальноміську робочу групу із впровадження "е-квитка", а від заступника директора департаменту житлового господарства та інфраструктури пана Андрія Білого.
Отож, пан Андрій повідомив, що "електронний квиток" у Львові має бути комплексним рішенням і включати також систему диспетчеризації (управління рухом) громадського транспорту, систему інформування пасажирів, систему їх обліку в реальному часі. Крім того, впровадження проекту передбачає створення веб-сайту та мобільних додатків.
Щодо термінів впровадження, то пан Андрій зазначив тільки, що е-квиток буде одночасно запущений як у комунальному транспорті, так і у приватному. Так само він ухилився від точної відповіді про тарифи, які будуть чинними після впровадження електронного квитка.
Із конкретного пан Андрій БІлий повідомив наступне:
- тендер на впровадження системи "е-квиток" стартував іще 29 березня 2017 року із розміщення оголошення про проведення закупівлі;
- перший етап кваліфікації учасників почався у травні 2017 року, але через відсутність консультанта, його було призупинено. В подальшому його результати використали для коригування тендерного завдання. Тут пан Андрій пожалівся, що банк ніби-то невчасно призначив консультанта...
- тендерна процедура була відновлена лише 16 листопада 2018 року (зауважу, що ця дата дивним чином збігається в часі із кадровими змінами у "Львівавтодорі", коли звільнився в.о. директора Роман Познанський). Подавати заявки на участь в тендері компанії могли до 15 січня 2019 року, але термін подачі був подовжений до 12 лютого;
- надісланий за результатами першого етапу тендеру звіт тендерного комітету ЛКП "Львівавтодор" в Європейському банку реконструкції та розвитку не затвердив і зробив низку зауважень.
- зараз відбувається коригування цього звіту...
Але, на жаль, без відповідей залишися ряд запитань, щодо впровадження електронного квитка у Львові, зокрема:
- Чому саме ЛКП "Львівавтодор", підприємство, яке займається дорожнім будівництвом, має впроваджувати е-квиток?
- Скільки часу в складі ЛКП "Львівавтодор" існує відділ автоматизованої системи оплати проїзду і скільки коштів пішло на функціонування цього відділу?
- Які нормативні акти, які стосуються впровадження і функціонування "е-квитка" уже напрацьовані?
- Які кошти уже сплачено за "бронювання" кредиту Европейського банку реконструкції та розвитку та низка інших...
"Ми із колегами таки хочемо почути на них відповідь, тому будуть повторні звернення. Напевно звернемся і в український офіс ЄБРР, якщо на рівні міста нам не хочуть дати конкретної відповіді ні по консультанту, ні по платі за бронювання. Також, вочевидь, будемо вимагати звіту учасників процесу по е-квитку на сесії Львівської міської ради...
На даний момент просто чиновникам просто неможливо прикриватися фразами типу "немає досвіду в Україні": у Тернополі, Білій Церкві, Мукачевому та інших містах електронний квиток уже працює. В Києві він працює в тестовому режимі. Вінниця пройшла всі етапи тендеру ЄБРР. Отож, є із ким порадитися", - зокрема зазначив Ігор Зінкевич.
Зазначимо, восени закінчується пільговий період кредиту ЄБРР на впровадження е-квитка у Львові.
Восени закінчується пільговий період кредиту ЄБРР на впровадження е-квитка