29-річний військовослужбовець інженерного підрозділу, водій-сапер Іван на військовій службі з 2007 року. Брав участь у виконанні стабілізаційної місії KFOR у Косово, а на Сході України з 2014-го. Про це повідомили в пресцентрі штабу ООС.
Воїн розповідає, що за сім років війни у районі проведення АТО/ООС дуже часто брав участь у реальних місіях з розмінування та інженерного обстеження місцевості в інтересах виконання завдань іншими підрозділами. Часто саперна група діяла під вогнем противника.
— Особливо «гарячими» були 2014-2015 роки. Ми, сапери, проводили інженерну розвідку в районі Луганського аеропорту, міста Щастя, під Авдіївкою на Донецькому напрямку, — розповідає він.
Як порівняти з початком російсько-української війни, сьогодні саперні групи екіпіровані набагато краще. Є нові металодетектори із ширшим спектром можливостей щодо виявлення в землі небезпечного металу.
Крім того, й самі військові інженери проявляють неабияку солдатсько-технічну кмітливість для оптимізації процесу виконання поставлених перед ними бойових завдань.
Для прикладу, нещодавно саперам із групи розмінування, до якої входить Іван, спала на думку ідея створити пристрій для метання саперного гачка-кішки.
— Потрапив нам до рук рибальський гарпун. Ну так, рушниця для підводної риболовлі. Власне, ми лише підсилили гуму, за допомогою якої вистрілюється гарпун. І доробили верх: замість вістря поставили нашу кішку. Трохи змінили конфігурацію зубців і готово. Тепер гак летить значно далі, метрів на двадцять можна закинути, а це додаткова безпечна відстань для сапера під час роботи, — розповідає Іван.
Зі слів воїна, цю саморобку вони вже обкатали під час реальної роботи й вона показала свою ефективність. Звісно, щось ще будуть удосконалювати в самій конструкції метального пристрою. Але й так його вже не соромно показати іншим фахівцям. Для прикладу, саперна група продемонструвала переваги застосування такого гарпуна для мін і розтяжок під час проведення занять з мінної безпеки.