Лише 10% українців добре оцінили якість медичного обслуговування в Україні – це останнє місце в Європі (порівняння результатів опитувань Eurobarometer та Соціологічної групи «Рейтинг»). Для порівняння у Польщі, Румунії, Болгарії, Греції добре оцінили свою медицину від 20 до 40%. Найкраще оцінили якість медичного обслуговування в своїх країнах Швеція, Фінляндія, Німеччина, Франція, Велика Британія, Австрія – понад 85%. Про цеи йдеться в дослідженні, яке провів Інформаційно-аналітичний центр «RATING Pro».
Тільки 4% українців вважають, що якість медичного обслуговування в Україні за останні 5 років покращилась, 38% – вважають, що нічого не змінилось, а більшість (55%) – погіршилась. Лише 5% очікують покращення впродовж наступного року, водночас, понад третина – очікують погіршення.
Водночас безпосередню роботу лікарів оцінюють значно краще, ніж стан медицини загалом. Так, серед тих, хто впродовж минулого року відвідували стаціонар державної / комунальної / відомчої лікарні (таких 28%), майже 40% оцінили роботу лікарів як добре, поліклініку (таких 64%) – 42%, а ті, хто викликав «швидку» (таких 25%) – 67%. Роботою свого сімейного лікаря задоволені дві третини.
Дослідники зазначають,що вочевидь, система охорони здоров’я в Україні має вкрай негативний імідж і, швидше за все, люди розділяють персональний рівень, де лікарі – «відносно хороші» і загальний – де «погана система». Важливо, що люди, які звертались протягом останнього року до лікарні, поліклініки, викликали «швидку» і отримали позитивний досвід, оцінюють загальний стан речей в медицині краще, ніж ті, які не зверталися.
Серед тих, хто впродовж минулого року відвідували приватний медичний заклад (близько 20%), майже 90% оцінили роботу лікарів як добре.
Дослідження показало, що найбільше впливають на негативну оцінку роботи лікарів відсутність відповідальності за результати лікування та вимагання коштів і вони однаково актуальні як для лікарень, так і поліклінік.
Серед проблем, з якими зіштовхнулися люди, які перебували на лікуванні у стаціонарі лікарні, найбільш поширені відсутність елементарних лікарських засобів (44%), застаріле або відсутнє обладнання (36%), нав’язування купити певні ліки і у певній аптеці (34%), вимагання коштів (30%), відсутність відповідальності лікаря за результати лікування (29%), неякісне харчування (29%), некомфортні умови (28%).
Серед проблем, з якими зіштовхнулися люди, які відвідували поліклініку, найбільш поширені черги (57%), застаріле або відсутнє обладнання (30%), нав’язування купити певні ліки і у певній аптеці (24%), численні перенаправлення від одного лікаря до іншого (23%), відсутність можливості записатися на прийом до лікаря на певну годину (21%), відсутність відповідальності лікаря за результати лікування (22%).
Серед проблем, з якими зіштовхнулися люди, які викликали «швидку», найбільш поширені швидка занадто довго їхала (21%), відсутність у лікарів елементарних лікарських засобів (19%), неукомплектованість карети швидкої ношами, обладнанням тощо (12%).
Довідка.
Дослідження проведено Інформаційно-аналітичним центром «RATING Pro». Використано результати опитувань Eurobarometer, International Social Survey Programme, муніципального опитування International Republican Institute та спеціально національного опитування Соціологічної групи «Рейтинг», проведеного у червні 2016 року (2000 респондентів) з ініціативи та на замовлення RATING Pro.