До відділів соціального захисту управління соціального захисту департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради за призначенням житлової субсидії вже звернулось понад 85 тис. мешканців. З них субсидію призначено понад 82 тис. сімей, у т.ч. понад 18 тис. – сім'ї, які отримували житлову субсидію протягом опалювального періоду 2014/2015 року і яким субсидія на наступний період призначена автоматично (без звернень), на підставі раніше поданих документів, повідомила прес-служба Львівської міської ради.
«Вже більше півроку триває важкий етап прийняття/призначення субсидій, який розпочався одразу після набрання чинності постанови про новий спрощений порядок надання субсидій 1 травня 2015 року. До наших відділів щодо надання субсидій звернулось більше 85 тисяч громадян. Станом на 29 жовтня, за новим порядком призначено більше 52 тисяч субсидій. Також є велика частка – а саме 17 тисяч субсидій – які були призначені автоматично людям, які отримували субсидії на опалювальний період минулого року. Слід наголосити на тому, що з травня місяця число охочих оформити субсидії збільшилося у 7 разів, порівняно з минулим роком. Спочатку було важко, адже був великий наплив мешканців.
Прийнято багато постанов Кабінету Міністрів, які за різними факторами унеможливлювали надати тій чи іншій особі право на субсидії, або дозволяли це зробити, але потребували багато часу. Тому для того, щоб спростити дану процедуру, Кабінетом Міністрів було прийнято дві постанови: одна від 21 липня, інша набула чинності 1 жовтня 2015 року. Цими постановами внесено певні зміни до процедури вироблення субсидій, скорочено ряд факторів, які зробили цю процедуру простішою. Серед основних – спрощено форму заяви і декларації, де людині вже не потрібно писати суму доходу, а лише писати назву організації, де вона отримує цей дохід, і вид доходу. Також скасовано необхідність обов’язкового відкриття особових рахунків. Притаманним для міста Львова було те, що не було впорядковано людьми особові рахунки, які були відкриті на різних осіб. Тепер ця норма відмінена, і більшість з тих людей вже отримує субсидії. Також одним із важливих факторів спрощення є те, що дохід уже не буде враховуватись (матеріальна допомога, аліменти, утримування військовослужбовців, депозити), ці фактори відмінені.
У м. Львові на опалювальний період буде перераховано більше 50 тисячам мешканців субсидії. Звичайно, розмір субсидії зміниться. Багато з тих мешканців, для яких в неопалювальний період не вийшла субсидія, в опалювальний період, коли збільшиться сума тарифів, зможуть отримати відшкодування з місцевого бюджету. А тим, хто отримував – автоматичний перерахунок.
За останній тиждень у м. Львові всередньому в день до нас за субсидіями звертається 600-700 людей. Якщо минулого року в неопалювальний період на початку жовтня у Львові було близько 10 тисяч отримувачів субсидій, то цього року – близько 70 тисяч, у сім разів більше. Знялось багато обмежень, і через це більше людей має право на субсидії.
Зараз в нас є послуга подання документів через пошту. Приблизно 50% людей звертаються саме в такий спосіб.
Завжди в опалювальний період кількість людей за призначенням субсидій було більше, приблизно у 2 рази. Стало холодно, і бачимо, що люди більше приходять. До того ж, зросли тарифи. Ми заохочуємо людей, які перебувають у скрутних важких життєвих обставинах, звертатися за субсидіями», - пояснює в.о. начальника управління соціального захисту ЛМР Ігор Кобрин.
«Всі мешканці, які отримали відмови від субсидій або не зверталися за субсидіями, під час опалювального періоду можуть звертатися у відділи соцзахисту, подавати документи. Велике прохання – правильно заповнювати заяву і декларацію, залишати свої контактні дані.
Варто нагадати, що існує послуга реєстрації черги через Інтернет чи по телефону. Тоді мешканець приходить на домовлену годину, подає документи і не стоїть у довгих чергах. В кожному районі є номер «гарячої» лінії, за яким можна домовитись про прийом у зручний для вас час.
Субсидію неможливо призначити тим мешканцям, де ніхто не зареєстрований. Адже субсидія призначається лише по реєстрації, або у тому випадку, коли є укладений договір оренди», - наголошує начальник Галицького відділу управління соціального захисту Марія Подоляк.
На даний час відділи соціального захисту скерували запити до Пенсійного фонду, Державної фіскальної служби, ЛКП (ОСББ) на понад 82,3 тис. сімей, які подали заяви про призначення субсидії.
З 1 жовтня 2015 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 23.09.2015 № 752 «Про внесення змін до Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива», згідно з якою внесені зміни до Порядку призначення житлових субсидій. Мета ухвалення таких змін – скасування низки факторів, які унеможливлювали чи гальмували процес призначення субсидій.
Зокрема, Постановою врегульовано такі питання:
1. Скасовано необхідність обов’язкового відкриття особових рахунків з оплати житлово-комунальних послуг на особу, яка звертається за призначенням субсидії. Відтепер субсидія призначатиметься одній із зареєстрованих у житловому приміщенні осіб, незалежно від того, чи відкрито на неї особові рахунки на оплату послуг чи ні.
Зокрема, орендарям житла субсидія призначатиметься на підставі рішення відповідної комісії та акту обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства лише на підставі договору оренди без необхідності відкриття на орендарів особових рахунків.
2. Визначено вичерпний перелік документів, які враховуються комісією при прийнятті рішення про призначення субсидії з урахуванням осіб, які зареєстровані, але фактично не проживають. Скасовано необхідність обстеження домогосподарства у разі наявності одного з документів, що підтверджують тимчасову відсутність осіб з числа зареєстрованих (довідки, що підтверджують місце перебування особи на території іншої адміністративно-територіальної одиниці у зв’язку з роботою, лікуванням, навчанням, довготривалим відрядженням, відбуванням покарання, довідки про оплату житлово-комунальних послуг в іншому житловому приміщенні (будинку), акти обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства селищної, сільської або міської ради, акти житлово-експлуатаційних організацій про фактично проживаючих осіб, договори оренди житла в іншому місці). У разі відсутності документів, що підтверджують тимчасову відсутність осіб з числа зареєстрованих, рішення про надання субсидії приймається комісіями після обстеження умов проживання сім’ї.
Ця новація надасть можливість отримати субсидію, приміром, пенсіонерам, з якими зареєстровані дорослі діти, які фактично не проживають, не підтримують зв’язків з родиною тощо.
3. Надано можливість призначати субсидію сім’ям, які зареєстровані в одному житловому будинку (на одній житловій площі), але ведуть окреме господарство та сплачують за житлово-комунальні послуги на розділені особові рахунки – на підставі рішення комісії та акту обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства.
4. Дитячим будинкам сімейного типу та прийомним сім’ям, а також сім’ям (крім багатодітних сімей), у яких не менше року проживає троє і більше дітей, враховуючи тих, над якими встановлено опіку чи піклування, надано можливість призначати субсидію, виходячи з кількості дітей, які фактично проживають у житловому приміщенні (будинку), з урахуванням дітей, які не зареєстровані в ньому.
5. Розширено перелік доходів, які не враховуються для призначення субсидії, зокрема:
- оплата праці членів виборчої комісії, а також осіб, які залучаються до роботи в комісії;
- грошове забезпечення та інші виплати і види соціальної допомоги, отримані учасниками антитерористичної операції у період безпосередньої участі у проведенні антитерористичної операції;
- отримана учасниками антитерористичної операції у період та/або після безпосередньої участі у проведенні антитерористичної операції благодійна допомога, незалежно від розміру та джерела походження.
Нагадаємо, умови надання субсидій значно спрощені, а саме:
· подається лише два документи – заява та декларація;
· скорочена форма заяви та декларації (лише одна сторінка кожна);
· термін призначення субсидії – 12 місяців;
· автоматичне призначення субсидії на наступний термін сім’ям, які їх отримують.
При оформленні субсидії зняті обмеження щодо майнового стану (окрім витрат, зокрема, на придбання житла, дороговартісних товарів тощо на суму понад 50 тисяч гривень), щодо наявності у складі домогосподарства осіб працездатного віку, які не працюють, не навчаються і не перебувають на обліку як безробітні, щодо здачі в найм житлового приміщення, наявності у володінні членів сім’ї кількох транспортних засобів.
«У нас є така форма допомоги з місцевого бюджету, як муніципальна субсидія. Близько тисячі львів’ян, які отримують державну субсидію і знаходяться в скрутній життєвій ситуації, інваліди або малозабезпечені, мають можливість також отримати муніципальну субсидію. Муніципальна субсидія – це відшкодування містом тієї частки сплати, яку людина повинна платити, отримуючи державну субсидію. Тобто, людина, яка отримує муніципальну субсидію, є повністю звільненою від оплати житлово-комунальних послуг.
Для отримання муніципальної субсидії необхідно отримувати державну субсидію, в якої буде обов’язковий відсоток платежу. Це можуть бути інваліди І та ІІ групи, малозабезпечені сім’ї, люди у важких життєвих обставинах. Вони подають заяву, це пізніше розглядає комісія. І тоді субсидія призначається або не призначається. Сьогодні число таких отримувачів сягає 1000 осіб у місті Львові», - додав Ігор Кобрин.
Для отримання детальнішої інформації щодо призначення субсидії слід звертатись до районних відділів соціального захисту управління соціального захисту Львівської міської ради.
Прийом громадян у «Єдиних приймальнях» районних відділів соціального захисту проводиться: понеділок – з 13 до 19 год.; вівторок-четвер – з 08 до 19 год.; п’ятниця – з 09 до 14 год.
Записатись на прийом в «Єдину приймальню» в режимі он-лайн та дізнатись більше інформації про різні види допомог можна на сайті «Львів соціальний»: http://social.lviv.ua.