Комітет із люстрації та нагляду Федерації вільних профспілок Львівської залізниці, яка входить до Вільної профспілки залізничників України, звернувся до голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Войцеха Балчуна. Профспілківці не тільки закликають покінчити із розкраданням дизпального, а й пропонують шляхи вирішення цієї проблеми. Про це йдеться на їхньому сайті.
Ще 5 січня 2015 року комітет із люстрації та нагляду ФВПЛ звернувся до начальника Львівської залізниці Б. Піха з приводу фактів марнотратства на підприємстві. Підняті профспілківцями питання стосувалися методів боротьби з крадіжками пального. Зокрема, вони пропонували придбати відеокамери та використовувати на рухомому складі залізниць бортові системи контролю: витрат палива «БІС-Р», параметрів роботи тепловоза (СКПРТ) «Дельта-СУ», автономного підігріву «ВЕБАСТО», навігації. Піднімалося й питання конденсаторного та автономного запуску тепловозів. Усі ці заходи допомогли б унеможливити крадіжки дизпального та забезпечити його економію. Та, як зазначають у профспілці, крім зростання штату працівників нібито для обслуговування приладів, ніяких зрушень не відбулося.
«17 лютого 2015 року ми звернулися з листом до міністра інфраструктури України Андрія Пивоварського, в якому запропонували простий і дешевий спосіб припинення крадіжок: закуповувати дизпальне з барвником. Тоді крадій, коли його спіймають, повинен буде повідомити поліції, де він заправлявся. 7 травня 2015 року ми отримали відповідь за підписом в. о. голови комісії з реорганізації «Укрзалізниці» М. Бланка, у якій нас запевняли, що це питання вивчається. Була навіть інформація, що на Одеській залізниці запроваджували подібний експеримент. Та, очевидно, той, від кого залежало остаточне рішення, також їздить на авто з дизельним двигуном», – припустили профспілківці у листі до Войцеха Балчуна.
Знаючи позицію міністра щодо корупціонерів, Федерації вільних профспілок Львівської залізниці просить його підтримати їхню пропозицію і закуповувати дизпальне для потреб залізниці винятково з барвником.
«Якщо нашу просту пропозицію врахують та втілять у життя, ми будемо бачити, хто їздить на краденому пальному, – зазначає голова профспілки Володимир Сосніцький. – Ми не вперше звертаємось з ідеєю використання пального з барвником до керівників «Укрзалізниці» і Мінінфраструктури. Але складалося враження, що вони намагалися знайти не можливість його закупити, а причини для відмов. То ніби таке пальне не відповідає ДСТУ, то його не дозволять використовувати через екологічні норми. Сподіваємося, що після нашого теперішнього звернення нарешті будуть вжиті конкретні дії».