Як повідомили у Державній службі якості освіти України, у дев’яти областях зареєстровано перші управління Державної служби якості освіти України. Загалом їх буде 25 відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 7 листопада 2018 р. № 935 "Про утворення територіальних органів Державної служби якості освіти".
"Ці управління першими розпочинають реалізацію повноважень Служби на територіях відповідних областей. Ми стали на дев’ять кроків ближче до кожного учасника освітнього процесу, а отже, вдев’ятеро швидше реагуватимемо на запити щодо забезпечення якості освіти та освітньої діяльності", – зауважив Руслан Гурак, Голова Державної служби якості освіти України.
Наразі до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено відомості про реєстрацію управлінь Служби в таких областях:
-
Волинській;
-
Івано-Франківській;
-
Миколаївській;
-
Одеській;
-
Полтавській;
-
Рівненській;
-
Тернопільській;
-
Хмельницькій;
-
Чернівецькій.
Належне функціонування територіальних органів забезпечуватимуть начальники управлінь та їхні заступники, обрані за конкурсом. На засадах партнерства управління співпрацюватимуть з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, з керівниками закладів освіти, педагогами, батьками та учнями.
Довідково
Територіальний орган Державної служби якості освіти (управління) діє в межах адміністративно-територіальної одиниці як юридична особа публічного права. Діяльність кожного управління Служби врегульовано положенням про нього.
Серед функцій управлінь:
-
проводити інституційний аудит закладів освіти;
-
надавати рекомендації закладам освіти (крім закладів вищої освіти) щодо організації та функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
-
брати участь у сертифікації педагогічних працівників в частині вивчення практичного досвіду їхньої роботи;
-
здійснювати державний нагляд (контроль) за діяльністю закладів освіти (крім вищої) щодо дотримання ними вимог законодавства про освіту та видавати обов’язкові до виконання розпорядження щодо усунення виявлених порушень;
-
вивчати роботу органів місцевого самоврядування з реалізації ними освітньої політики щодо забезпечення якості освіти на відповідній території згідно із законодавством про освіту;
-
здійснювати контроль за веденням обліку дітей шкільного віку в частині здійснення структурними підрозділами місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування повноважень, визначених законом.