Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Автомобілісти Львова протестували проти утилізаційного збору

У Львові розпочався протестний автопробіг місцевих автомобілістів проти Закону України про внесення змін до Податкового кодексу України щодо сплати екологічного податку за утилізацію транспортних засобів, знятих з експлуатації.

Автопробіг пройшов за маршрутом: вул. Городоцька-Ряшівська-Патона-Виговського-Володимира Великого-Стрийська-Шота Руставелі-Зелена-Мечникова-Личаківська.

Завершили протест автомобілісти біля Львівської обласної Державної Адміністрації однохвилинного синхронним сигналом автомобільного клаксона. Після цього організатори протесту віднесли губернатору Львівської області текст відкритого звернення до Верховної Ради України, Кабінету міністрів Ураїни і Президенту України, в якому висловили своє обурення з оплати за утилізацію старого авто.

Нагадаємо, 2 серпня Президент України Віктор Янукович підписав закон про утилізаційному зборі.

Згідно з інформацією ВР, закон був повернений з підписом Президента ще 31 липня 2013

4 липня парламент прийняв у цілому законопроекти N0936 "Про утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів" і N0975 "Про внесення змін до Податкового кодексу щодо сплати екологічного податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів".

Згідно з ними, базові ставки утилізаційного збору будуть складати 5,5 тис. грн для легкових автомобілів, а для автобусів, вантажних і вантажно-пасажирські автомобілів або спецтехніки - 11 тис. грн. Остаточний розмір збору буде розраховуватися за допомогою коефіцієнтів. Таким чином, з нових легкових автомобілів буде виплачуватися сума в межах 4,73-30,2 тис. грн, з уживаних - 9,46-60,5 тис. грн залежно від обсягу двигуна. Плата для решти видів нових транспортних засобів складе 8,8-14,74 тис. грн, а вживаних - 17,6-29,4 тис. грн залежно від їх маси.

Передбачалося, що дані закони набудуть чинності з 1 вересня. Сам збір буде стягуватися після того, як Кабінет міністрів призведе існуючі нормативно-правові акти у відповідність з новими законами, на це йому відводиться три місяці з моменту набрання чинності.

Слід зазначити, що не всі автомобілі будуть обкладатися утилізаційним збором. Відповідно до одного з прийнятих депутатами документів, українські виробники, які мають повний цикл виробництва, що включає зварювання і фарбування, і заводи, здійснюють промислову збірку автомобілів, звільняються від сплати збору. Такий опцією вони можуть скористатися за умови гарантування самостійної утилізації та створення необхідних потужностей. У сегменті легкових автомобілів цим критеріям відповідають Запорізький автозавод "Богдан", "Єврокар" і Кременчуцький автоскладальний завод (КрАСЗ).

Вітчизняні автовиробники високо оцінюють прийняті документи. "Без захисту внутрішнього виробника складно розвивати не тільки автовиробництво, а й економіку в цілому. Введення цього закону дозволить нашій компанії мати більше аргументів на переговорах з іноземними компаніями для початку виробництва нових моделей автомобілів", - каже президент корпорації "Богдан" Олег Свинарчук. Він зазначає, що це нові робочі місця і кошти для держбюджету. Передбачається, що тільки за перший рік дії закону в бюджет буде перераховано близько 2,2 млрд грн.

Фото - Павло Паламарчук

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ