Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Економіка  |  Cуспільство

Нові зміни до Бюджетного кодекс: 95% видатків місцевого бюджету поділять без участі громади

Нові зміни до Бюджетного кодексу, прописані у законопроекті № 3429, призведуть до того, що 95% видатків місцевого бюджету зможуть розподілятися без участі громади. Про це повідомила народний депутат України, перший заступник голови комітету Верховної Ради з питань бюджету Оксана Калетник. Вона підкреслила, що Бюджетний кодекс – це головний і єдиний закон з питань бюджету. Решта законів застосовується лише в частинах, які йому не суперечать. Так обумовлено в Прикінцевих положеннях кодексу, - вважає народний депутат України Оксана Калетник. Повідомила її прес-служба.

«Принцип законності – це гарантована визначеність законів, тобто визначились один раз і надовго! Дотримання цього принципу повинне забезпечувати неприпустимість ситуативного внесення змін під конкретну нетипову ситуацію, окрему особу або групу осіб, на користь їхніх особистих інтересів, – зазначила народний депутат. – А в даному випадку законопроект був поданий на розгляд народним депутатом Володимиром Демішканом, хоч реальним автором є Мінфін, і подавати його мав би уряд, наділений правом виступати з законодавчими ініціативами. Але Кабмін – колегіальний орган, що розглядає законопроекти відповідно до установленого регламенту, і він передбачає обов’язковий схвальний висновок Міністерства юстиції. І той факт, що Мінфін вирішив підшукати для реалізації цієї законодавчої ініціативи депутата, засвідчує відсутність узгодженої позиції в самому уряді».

За словами Оксани Калетник, це вже не вперше виконавча влада демонструє невиконання норм бюджетного процесу, коли порушується колегіальність прийняття рішень. Такі випадки стали тотальними. Як і практика, за якої бюджет країни подається лише наприкінці року, коли немає часу, аби його нормально проаналізувати й прийняти зважене рішення. Щоразу все суспільство смакує маніпуляції, до яких вдається Кабінет міністрів, коли нібито подає законопроект про державний бюджет до парламенту, а насправді сам документ депутати можуть побачити лише напередодні голосування. А тепер уряд ще й вирішив порушити демократичний підхід до прийняття місцевих бюджетів на засіданнях відповідних місцевих рад. Адже бюджетний процес – завжди великі дебати між виконавчою владою й депутатами, які відстоюють інтереси громад, котрі делегували їм повноваження. І завдяки запропонованим змінам депутатів у цьому процесі хочуть перетворити просто на статистів, створюючи сприятливі умови для узурпації влади місцевими чиновниками. Крім того, уряд матиме ще один привід для маніпулювання бюджетним процесом.

«Цікаво, що сам автор законопроекту не з’явився на засідання бюджетного комітету, щоб представити цей документ і відповісти на запитання колег-депутатів. Презентував документ заступник голови Тернопільської обласної державної адміністрації, аргументуючи тим, що це дозволить розв’язати питання з прийняттям бюджету саме в цій області, де місцеві депутати упродовж року не могли дійти згоди. Та на момент обговорення документу на комітеті бюджет Тернопільської області вже затвердили. Крім того, коли аргументували необхідність прийняття цього документу, йшлося лише про те, що він дозволить розширити видатки на захищені статті бюджету. А насправді під гаслом захисту соціально-захищених видатків бюджету приховувалися лобістські інтереси, які полягають у наданні можливості проведення капітальних видатків за рахунок субвенцій з державного бюджету обласному бюджету. Як це було зроблено, зокрема, за славнозвісним розпорядженням Кабінету міністрів України № 76-р, коли державні кошти обсягом 1 млрд.700 млн. грн. розподілили в ручному режимі двома інститутами влади у особі їх керівників – Кабінету міністрів та Мінфіну, з мовчазної згоди обласних державних адміністрацій. Очевидно, невипадково, на засіданні комітету при розгляді законопроекту № 3429 був присутній директор департаменту місцевих бюджетів Мінфіну пан Кузькін, що має безпосереднє відношення до підготовки вищезгаданого розпорядження», – говорить Оксана Калетник.

Хоч за результатами голосування на засіданні комітету депутати ухвалили рішення рекомендувати Верховній Раді прийняти цей законопроект у першому читанні за основу та в цілому, народний депутат Оксана Калетник підготувала в письмовому вигляді окрему думку, яка буде проголошена в залі під час розгляду документу.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ