Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Чи зменшиться кількість камікадзе на дорогах України ?

З 1 січня 2018 року правила дорожнього руху в Україні змінилися, але всі зміни торкнуться, здебільшого водіїв. Журналістка Гал-інфо вирішила розібратися у правах та обов'язках інших учасників дорожнього руху, а саме пішоходів, і порівняти їх з досвідом інших країн світу.

Нещодавно Всесвітня організація охорони здоров’я, на своєму офіційному сайті, оприлюднила приголомшливу статистику, де зазначено, що в результаті дорожньо-транспортних пригод щорічно помирає близько 1,25 млн людей.

Левовою часткою загиблих в аваріях були пішоходи, тобто вони і є «найбільш вразливою ланкою дорожнього руху», для яких по всьому світу створюють умови безпечного пересування, проте від них самих потребують відповідальності.

Пішоходи безпосередньо є повноцінними учасниками дорожнього руху, тому аналогічно з водіями транспортних засобів, повинні дотримуватися правил поведінки на дорогах. Попри свою «слабкість», саме піші люди можуть створити аварійні ситуації, кінець яких може бути трагічним як для водіїв, так і для них самих, а все через незнання чи недотримання елементарних правил.

Згідно з Кодексом України про адміністративні правопорушення, пішоходи, які перейшли дорогу в несанкціонованому місці або безпосередньо перед транспортним засобом, що наближається, передбачено штраф у розмірі 51 гривні, для пішохода, який створив аварійну ситуацію, штраф становить 170 гривень, а для пішохода, який перейшов дорогу в забороненому місці та ще й перебуває у стані алкогольного сп’яніння, штраф 136 гривень.

Наш польський сусід не церемониться з правопорушниками, за перехід дороги в непризначеному для цього місці передбачено штраф у розмірі 100 злотих (815 грн). Також в Польщі не варто "кидатись на зебру", якщо ви помітили автомобіль, який рухається. У такому випадку вам варто почекати, поки він зупиниться. Якщо ж перехід дороги розцінять як кидання під колеса, прийдеться заплатити штраф 50 злотих. Що ж до автівки, якщо вона не зупиниться перед пішохідним переходом, її оштрафують на 350 злотих. Варто додати, що за надзвичайно сповільнений перехід дороги або навіть зупинку посеред проїжджої частини, теж доведеться сплатити штраф 50 злотих. В цю ж суму обійдеться ще одне порушення, яке дуже поширене серед українців, піший рух по велодоріжках. Велосипедисти, в свою чергу, мають переводити свій засіб через переходи для пішоходів, якщо ж вони переїжджатимуть їх, то отримають штраф розміром 100 злотих.

Не менш цікавим у підході до пішоходів є досвід інших Європейських країн. Наприклад, Франція є найбільш лояльною до таких порушників і можна обійтись штрафом від 4 Євро. А Іспанія найбільш критично ставиться до піших-порушників, накладаючи штрафи до 80 Євро.

У США штраф за перехід у несанкціонованому місці становить від 20 до 50 доларів, залежно від штату, в якому ви вчините правопорушення. Варто додати, в Гонолулу, столиці Гаваїв, вперше ввели в дію закон, який забороняє пішоходам користуватися будь-яким гаджетом при переході дороги — інакше оштрафують на 35 доларів.

В Україні в 2016 році також розроблявся законопроект, який мав би забороняти пішоходам розмовляти по телефону під час посадки і висадки з транспортного засобу і при переході вулиці чи залізничної колії, проте його не ухвалили.

Повертаючись на пострадянські простори, згадаємо Казахстан, в якому крім основного штрафу можна отримати надбавку, втікаючи з місця події. Порушника можуть оштрафувати до 20 тенге (приблизно 170 гривень) за перехід в непризначеному для цього місці.

Можна навести, як приклад ще Молдову, в якій порушення та створення аварійних ситуацій на дорозі пішоходом, понесе за собою штраф у сумі до 150 лей (приблизно 247 гривень).

Окремо варто звернути увагу на Індію, в той час як усі країни світу прописують законопроекти щодо адміністративних правопорушень, які може вчинити пішохід, в країні повністю закрили на це очі, адже найважливішим учасником руху є або вантажівка, або корова, яка в них є священною, що ж до піших людей, то як вони перейдуть — усім байдуже. Наслідки можна побачити в тому ж звіті Всесвітньої організації охорони здоров’я, згідно якого Індія серед лідерів за смертністю в ДТП (за рік в ДТП гине близько 150 тисяч індійців).

Катерина Клименко

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ