Директор Львівської опери Тадей Едер обурений звинуваченнями в тому, що начебто заборонив проводити у театрі благодійну акцію для дітей учасників АТО і вимагав оплатити оренду глядацької зали. У цьому його звинуватив екс-головний диригент Львівської опери Мирон Юсипович.
Нагадаємо, видання «Лівий берег» з посиланням на польське видання Wschodnik.pl повідомило, що директор Львівського оперного театру Тадей Едер відмовив у проведенні в театрі благодійної акції для дітей бійців, які загинули в зоні АТО.
«У рамках українсько-польського проекту артисти Львівської опери здійснили тур містами Польщі. Спільно з польськими партнерами було вирішено гроші з двох концертів, включно з гонорарами артистів це орієнтовно 10 тисяч євро, передати дітям бійців, які загинули на війні. Після церемонії, яка повинна відбутися в Дзеркальному залі театру, планували показати сім'ям АТОшників концерт, який ми возили в Польщу. Звісно, безкоштовно. Однак директору нашого театру така ідея не припала до душі», - розповідає Мирон Юсипович.
За його словами, Тадей Едер почав вимагати гроші за проведення вшанування.
«Директор сказав, що театр - державна установа і повинен заробляти. Отже, захотів за проведення акції 30 тисяч гривень. Не допомогло навіть втручання представників міської влади. Едер зациклився на грошах, і все тут. Це просто скандал. Таке не вкладається в жодні рамки. Директор особисто може не любити диригента Юсиповича, але тут діти героїв», - обурюється Мирон Юсипович.
Отож з цього приводу Тадей Едер у коментарі Гал-інфо розповів: «До мене надійшов лист, підписаний міським головою Андрієм Садовим, в якому було сказано: «Просимо надати на безоплатній основі 26.06 на о 16.00 Дзеркальну залу для участі з сім’ями учасників АТО». Скільки їх буде, 10, 20, тисяча? Я про це не знаю. «… та запропонувати програму «Вечір класичної опери» під керівництвом Юсиповича о 18.00».
Керівник театру запевнив, що завжди йшов назустріч подібним проханням. Театр не раз надавав безоплатні квитки для дітей бійців АТО та для самих солдатів. Жодного разу не відмовляли, коли до них зверталися чи з військкомату, чи від громадських організацій. Один з прикладів – вистава «Попелюшка», яку безкоштовно відвідали 50 дітей бійців. Крім того, театр не раз робив благодійні внески на користь АТО. Як доказ Тадей Едер продемонстрував подяки від військових та копії рахунків.
Цього ж разу, зауважив директор, без жодних попередніх домовленостей від міського голови надійшов лист, який зобов’язував надати приміщення театру для проведення акції.
«Чому не можна було провести нараду, повідомити, скільки буде дітей, чи зможе Дзеркальна зала стільки вмістити, що ви там збираєтеся робити. Може, на роверах їздити, я ж не знаю. Ми б дали свою виставу, запросили туди дітей, жодної копійки з них би не взяли, а решту квитків продали б, щоб покрити свої видатки.
Це чудовий, шляхетний захід, але я маю знати, скільки дітей прийде, чи зможе Дзеркальна зала всіх вмісити, скільки дітей буде на виставі. Чому саме цього дня, і чому саме «Вечір класичної опери», а не інша. Дзеркальна зала заледве вмістить 200 людей. В глядацькій залі у нас тисяча місць. Думаю, недоречно було б проводити концерт в майже порожній залі.
Раптом мені приходить цей лист, я навіть не встиг зателефонувати Садовому і це обговорити, як в пресі з’явилися звинувачення, що директор заборонив акцію і хоче грошей за оренду. Це якось не по-людськи, хіба ні? Чому саме 26 червня? Це неділя, у нас дві вистави. Мені їх скасувати чи перенести? Чому не в інший день. Мирон Юсипович міг би прийти до мене, ми би все обговорили, але він цього не зробив», - зазначив Тадей Едер.
Гендиректор Львівської опери заперечує, що начебто вимагав кошти за оренду приміщення для проведення акції: «До мене прийшов представник міської ради і спитав, скільки коштує оренда. Я сказав, що державні установи за проведення державних свят нам платять мінімальну ціну оренди 30 тисяч гривень. Якщо це мала бути акція для дітей учасників АТО, то я маю знати, яка організація її робить…».
Конфлікт між директором Львівської опери та диригентом Мироном Юсиповичем триває не один рік і вийшов у публічну площину. Тадей Едер наявність конфлікту не заперечує, але запевняє, що не раз ішов назустріч своєму працівникові.
«Він був у нас головним диригентом. Колектив був проти, вони не сприймають його головним диригентом. Це не я його зняв з цієї просади, його колектив знімав. Але він вважає, що це я. А тепер він ніяк не може змиритися з тим, що більше не головний диригент. Хоча я, наприклад, відпускаю його на гастролі, де він заробляє гроші, зберігаючи йому його зарплату за той час, поки його нема . Такі конфлікти, звичайно, б’ють по театру, і в театрі про це знають», - зауважив він.