Слухай онлайн
Спорт

На Відкритий Кубок Львова приїдуть топ-мотогонщики з Європи

20 травня на Майорівці у Львові відбудеться Lviv Open Cup з мотокросу. У турнірі змагатимуться найкращі спортсмени з України, Польщі, Словаччини, Литви, Латвії, Чехії та Молдови. Про підготовку до Відкритого кубка та розвиток мотокросу у Львові розповідає президент ГО «Мотоклуб «Зазір’я» Володимир Муха.

Володимир Муха

Скільки очікуєте учасників?

Ми запросили понад 100 спортсменів з України та Європи, багато ветеранів.  Надіємося, більшість з них приїде. Тверде підтвердження дали спортсмени з Молдови, Литви, багатьох областей України. Основна проблема в тому, що поїздки на такі змагання – транспортування техніки, перевезення обслуговуючого персоналу – обходяться досить дорого.

Точно знаємо, що приїде Дмитро Османов, бронзовий призер минулорічного Чемпіонату Європи. Минулого тижня він пройшов черговий етап Чемпіонату Європи, який відбувався в Ковелі. Посів друге місце. На жаль, з цих змагань вибув львівський гонщик Олег Крук. Він зламав руку і до кінця червня перебуває на лікуванні. То ж і у Lviv Open Cup не зможе взяти участь. Вже тренується у Львові латвієць Яніс Каркліньш. Він входить у десятку топ-мотогонщиків Європи.

Змагання проходять у класах 50, 60, 55 та 85 сантиметрів кубічних. Це класи аматорів, ветеранів та Open – найсильніших спорсменів.  В 50-ти «кубах» будуть їздити діти віком 5-9 років, в 65 – 9-12, у 85 – 12-16-річні.

Який призовий фонд?

На даний час ми зібрали 20 тисяч гривень.  А ще масла, колодки, запчастини, фільтри від наших спонсорів. Організуємо учасникам екскурсію містом. Адже, окрім траси, маємо що показати у Львові.

Встигаєте завершити підготовчі роботи на трасі?

Так, тут все зроблено. Нам дуже пощастило з погодою: падає дощ і ми економимо кошти на поливі траси. Місто виділило нам 100 тисяч гривень державних асигнувань. Поки ці кошти не надійшли, є проблеми з казначейством. Викручуємося як можемо: шукаємо спонсорів, та їх небагато, тож в основному тягнемо гроші з власної кишені. Але приємно, що міська рада, управління молоді та спорту ідуть нам назустріч, допомагають і фінансово, і порадами.

Ми запланували потужну трансляцію на каналі Х-спорт. Аналогічна, з такою ж кількістю техніки, камер, відбувалася під час Чемпіонату світу з мотокросу, який тривав минулого тижня. Навіть ведучі ті ж самі будуть.

Трасу на Майорівці називають легендарною. Змагання якого рівня тут проводилися?

З 1950-х років тут організовували 5 етапів чемпіонатів світу, безліч чемпіонатів СРСР, України, різноманітних міжнародних кубків. На цій трасі колись існувала мотоциклетна технічна база ДОСААФу, яка ж її й обслуговувала. Тут були технічні бокси, зали для тренувань, місця для занять спортсменів.

Нині ми відновили трасу, яка є аналогом траси Чемпіонтату світу 1970 року. По довжині, траєкторії вона така ж, як і тоді. Щоправда, територія навколо траси постійно зменшується. Її затискають багатоповерхівками, особняками. Є інформація, що ділянки на верхній площадці, де збереглися залишки технічних боксів ДОСААФу, мають вже кадастрові номери. А якщо тут виросте житловий комплекс, то внизу вже точно не буде траси. Буде звалище, каналізація, стоянка для машин.  Та й без верхньої площадки ми не зможемо використовувати цю трасу.

А чи могла б ця траса приймати офіційні чемпіонати України, Європи чи світу?

Так, технічно, щодо покрову грунту, траса готова. Та й сама по собі вона є дуже правильною, цікавою для гонщиків. До того ж знаходиться в самому місті. Єдине, тут бракує розвиненої інфраструктури, зокрема коментаторських кабін, системи поливу та відводу дощових вод. Якби ми мали більшу фінансову підтримку міста, спонсорів, ми б 100% могли б привести її до ідеального стану.

Мотокрос у Львові розвивається?

Так, але досить важко. Мотокрос - це важкий, витратний і травматичний вид спорту. В Україні ним займатися дуже складно. Бо бюджет нашого спортсмена перевищує доходи всієї його сім’ї.  Один мотоцикл – це 10 тисяч євро. Для дорослого спортсмена треба хоча б два. Додати ще 30 тисяч євро на  бус для транспортування мотоцикла. Масла, колодки, сервісні елементи, два комплекти форми, екіпірування  – це ще 5 тисяч. Виходить 55 тисяч євро. А ще ж пальне! За кордоном гонщиків дотують державні та приватні організації. Там вони точно не залазять в борги, як наші. У Львові сьогодні нема жодного спортсмена, який би мав два мотоцикли і власний бус для пересувань. Щоправда, на мотоциклах ми не економимо, їздимо на таких, як і європейці, -  KTM, Honda, Suzuki.

Як часто треба тренуватися, щоб стати професіоналом?  

6 днів на тиждень. Зранку вправи кардіо, вдень тренування на мотоциклах, силові вправи. Ввечері знову кардіо.  У нас вихідний хіба понеділок.

Які ще змагання плануєте провести цього року на Майорівці?  

У вересні хочемо організувати перший Чемпіонат міста з мотокросу. Це дитячо-юнацькі змагання, трохи простішого рівня.  У них можуть взяти участь навіть аматори – всі, хто має кросові мотоцикли, страхівку та медичну довідку. Ліцензію ми надамо безкоштовно.

Василь Старецький

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ
Загрузка...