20 травня на Майорівці у Львові відбудеться Lviv Open Cup з мотокросу. У турнірі змагатимуться найкращі спортсмени з України, Польщі, Словаччини, Литви, Латвії, Чехії та Молдови. Про підготовку до Відкритого кубка та розвиток мотокросу у Львові розповідає президент ГО «Мотоклуб «Зазір’я» Володимир Муха.
Скільки очікуєте учасників?
Ми запросили понад 100 спортсменів з України та Європи, багато ветеранів. Надіємося, більшість з них приїде. Тверде підтвердження дали спортсмени з Молдови, Литви, багатьох областей України. Основна проблема в тому, що поїздки на такі змагання – транспортування техніки, перевезення обслуговуючого персоналу – обходяться досить дорого.
Точно знаємо, що приїде Дмитро Османов, бронзовий призер минулорічного Чемпіонату Європи. Минулого тижня він пройшов черговий етап Чемпіонату Європи, який відбувався в Ковелі. Посів друге місце. На жаль, з цих змагань вибув львівський гонщик Олег Крук. Він зламав руку і до кінця червня перебуває на лікуванні. То ж і у Lviv Open Cup не зможе взяти участь. Вже тренується у Львові латвієць Яніс Каркліньш. Він входить у десятку топ-мотогонщиків Європи.
Змагання проходять у класах 50, 60, 55 та 85 сантиметрів кубічних. Це класи аматорів, ветеранів та Open – найсильніших спорсменів. В 50-ти «кубах» будуть їздити діти віком 5-9 років, в 65 – 9-12, у 85 – 12-16-річні.
Який призовий фонд?
На даний час ми зібрали 20 тисяч гривень. А ще масла, колодки, запчастини, фільтри від наших спонсорів. Організуємо учасникам екскурсію містом. Адже, окрім траси, маємо що показати у Львові.
Встигаєте завершити підготовчі роботи на трасі?
Так, тут все зроблено. Нам дуже пощастило з погодою: падає дощ і ми економимо кошти на поливі траси. Місто виділило нам 100 тисяч гривень державних асигнувань. Поки ці кошти не надійшли, є проблеми з казначейством. Викручуємося як можемо: шукаємо спонсорів, та їх небагато, тож в основному тягнемо гроші з власної кишені. Але приємно, що міська рада, управління молоді та спорту ідуть нам назустріч, допомагають і фінансово, і порадами.
Ми запланували потужну трансляцію на каналі Х-спорт. Аналогічна, з такою ж кількістю техніки, камер, відбувалася під час Чемпіонату світу з мотокросу, який тривав минулого тижня. Навіть ведучі ті ж самі будуть.
Трасу на Майорівці називають легендарною. Змагання якого рівня тут проводилися?
З 1950-х років тут організовували 5 етапів чемпіонатів світу, безліч чемпіонатів СРСР, України, різноманітних міжнародних кубків. На цій трасі колись існувала мотоциклетна технічна база ДОСААФу, яка ж її й обслуговувала. Тут були технічні бокси, зали для тренувань, місця для занять спортсменів.
Нині ми відновили трасу, яка є аналогом траси Чемпіонтату світу 1970 року. По довжині, траєкторії вона така ж, як і тоді. Щоправда, територія навколо траси постійно зменшується. Її затискають багатоповерхівками, особняками. Є інформація, що ділянки на верхній площадці, де збереглися залишки технічних боксів ДОСААФу, мають вже кадастрові номери. А якщо тут виросте житловий комплекс, то внизу вже точно не буде траси. Буде звалище, каналізація, стоянка для машин. Та й без верхньої площадки ми не зможемо використовувати цю трасу.
А чи могла б ця траса приймати офіційні чемпіонати України, Європи чи світу?
Так, технічно, щодо покрову грунту, траса готова. Та й сама по собі вона є дуже правильною, цікавою для гонщиків. До того ж знаходиться в самому місті. Єдине, тут бракує розвиненої інфраструктури, зокрема коментаторських кабін, системи поливу та відводу дощових вод. Якби ми мали більшу фінансову підтримку міста, спонсорів, ми б 100% могли б привести її до ідеального стану.
Мотокрос у Львові розвивається?
Так, але досить важко. Мотокрос - це важкий, витратний і травматичний вид спорту. В Україні ним займатися дуже складно. Бо бюджет нашого спортсмена перевищує доходи всієї його сім’ї. Один мотоцикл – це 10 тисяч євро. Для дорослого спортсмена треба хоча б два. Додати ще 30 тисяч євро на бус для транспортування мотоцикла. Масла, колодки, сервісні елементи, два комплекти форми, екіпірування – це ще 5 тисяч. Виходить 55 тисяч євро. А ще ж пальне! За кордоном гонщиків дотують державні та приватні організації. Там вони точно не залазять в борги, як наші. У Львові сьогодні нема жодного спортсмена, який би мав два мотоцикли і власний бус для пересувань. Щоправда, на мотоциклах ми не економимо, їздимо на таких, як і європейці, - KTM, Honda, Suzuki.
Як часто треба тренуватися, щоб стати професіоналом?
6 днів на тиждень. Зранку вправи кардіо, вдень тренування на мотоциклах, силові вправи. Ввечері знову кардіо. У нас вихідний хіба понеділок.
Які ще змагання плануєте провести цього року на Майорівці?
У вересні хочемо організувати перший Чемпіонат міста з мотокросу. Це дитячо-юнацькі змагання, трохи простішого рівня. У них можуть взяти участь навіть аматори – всі, хто має кросові мотоцикли, страхівку та медичну довідку. Ліцензію ми надамо безкоштовно.
Василь Старецький