Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Політика

Побиття як політтехнологія

Парламентська кампанія добігає кінця і в останні дні перед виборами кардинально змінити ситуацію можна лише виключно скандальними акціями, які б сколихнули свідомість виборця. Безумовно, одним з найбільш ефективних способів, можливо, навіть, і не зовсім моральним може бути спроба викликати до себе співчуття.

Для українського виборця, щедрого на емоції жалості та співчуття, така технологія завжди була ефективною. Чимало років її успішно застосовують в Україні політики різних «калібрів». Настільки ефективно, що чимало потенційних політиків не чекають провокацій з боку своїх опонентів, а влаштовують їх самі проти себе. Згідно з оцінками експертів, така форма політичної боротьби скерована на те, аби сформувати у свідомості виборця яскраву картинку і залишити після себе потрібний месидж або ж просто зайняти місце у перевантаженій новинами свідомості виборця.

При цьому, як правило, до провокацій вдаються ті політичні сили чи окремі кандидати, яким нічого сказати виборцям. Відсутність чіткої політичної позиції та передвиборної програми компенсується добрячою порцією шоу, яке, вочевидь, мало б апелювати до одного з найнижчих інстинктів – прагнення видовищ.

Цьогорічна виборча кампанія просто-таки рясніє провокаціями. Зокрема нещодавно на окремих сайтах було оприлюднено інтернет-переписку між кандидатом у народні депутати у 120 виборчому окрузі Тетяною Чорновол та депутатом Сергієм Пашинським, з якої можна зробити висновки, що акції, які подавалися як нападки опонентів, були насправді сплановані самою кандидаткою. Мова про обливання зеленою фарбою та побиття у селі Мшана. Сьогодні правоохоронні органи працюють над з’ясуванням істини, а зокрема, чи насправді ці інциденти були свідомою провокацією самої екс-журналістки, яка таким чином пробує наростити свій рейтинг.

Експерти прогнозують, що напередодні виборів такі провокації почастішають. Останній удар з боку деяких кандидатів буде здійснено власне з метою викликати до себе співчуття. Тому не виключено, що за кілька днів до виборів ми почуємо про спроби залякування та погрози, лунатимуть заяви навіть про побиття, які для більшої переконливості супроводжуватимуться промовистими фотографіями. Правда, ушкодження повинні бути і достатньо переконливими, і такими, аби кандидат зберіг фотогенічність. Звісно, у всіх цих гріхах буде звинувачено опонентів, які буцім намагаються таким чином «залякати» конкурента, але той виявиться достатньо мужнім, аби продовжити власну лінію, бо вона – істинно правильна…

Зокрема, з достовірних джерел, стало відомо, що один з кандидатів в депутати планує інсценізувати власне побиття. При цьому, з метою «підвищення правдоподібності» за день до того, у одному зі штабів конкурента масово вилучили листівки, які мають бути розкидані на місці «злочину проти рейтингового кандидата». Мова йде про округ № 118. Саме на території цього округу ,на вулиці Хвильового, учора, 24 жовтня, невідомі,погрожуючи розправою, відібрали агітматеріали у волонтерів, які поширювали листівки кандидата у нардепи Богдана Дубневича «Жодного голосу Партії регіонів» . На щастя, саміагітатори фізично не постраждали. Виглядає на те, що це не просто хуліганські дії, а цілеспрямована провокація, яка має на меті залякати волонтерів, та заволодіти агітаційними матеріалами аби перешкодити розповсюдженню.

Прогнозуємо, що або сьогодні або ж завтра, стане відомо про нібито, «побиття» одного з рейтингових кандидатів – опонентів Дубневича на окрузі. І саме листівки можуть бути використані як «компрометуючі докази» для того, аби звинуватити саме Дубневича в інциденті.

Насправді технологія «залякування» в Україні не працює і про це чудово знають усі кандидати у депутати, інша справа, що технологія «жертви» працює і доволі успішно. Тому можна припустити, що якщо найближчим часом у нас з’явиться чергова жертва «побиття», «залякування» чи «нападу», то, швидше за все, напад спланували у її власному штабі. Особливо якщо мова йтиме про кремезних, м’язистих молодиків націоналістичних переконань, рейтинги яких не дотягують до перемоги.

Камери телеканалів мають цю картинку донести зденервованим масам виборців, що вже очманіли від політичної реклами. Однак надія на додатковий відсоток ніяк не помре у головах кандидатів та їх штабістів.

Петро Мельник.

Фото: news.if.ua

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ