Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Проблеми і перспективи телекомпанії «Львів-ТБ»

12 травня відбувся відкритий конкурс на заміщення вакантної посади директора комунального підприємства «Телекомпанія «Львів-ТБ», в якому перемогла тележурналістка, керівник низки телевізійних проектів – Ольга Цап. Відтак, саме її Львівська обласна рада затвердила керівником цієї компанії.

Принагідно зауважимо, що Ольга Цап впродовж більш ніж десяти років очолювала приватну телестудію «Медіа-клуб», була у ній і репортером, і диктором, і ведучою програм, серед яких відзначалися «Вектор» (про економічні складові успіху крупного, середнього і малого бізнесу).

У своїй конкурсній програмі Ольга Цап зазначила, що основним надбанням телекомпанії «Львів-ТБ» є його творчі працівники, журналісти, оператори, режисери… Вони готові створювати якісні телевізійні проекти, але часта зміна керівників телеканалу вносить сумбур у роботу і, відповідно, позначається на якості програмного наповнення.

- Аби телеканал міг конкурувати у телевізійному просторі регіону, він мусить мати рейтингові програми, - переконана Ольга Цап. - Отож, перше завдання «Львів-ТБ» – це разом з творчим колективом визначитися з такими злободенними програмами і наповнити їх фаховим проблемним вмістом. Паралельно відбуватиметься й професійне зростання журналістів, адже вони, занурюючись у проблематику тої чи іншої передачі, набиратимуться, насамперед, відповідного галузевого досвіду, тобто глибше володітимуть темою…

Очевидно, що колектив докладатиме максимум зусиль у створенні рейтингових телепрограм, якщо буде вмотивований. Такою мотивацією в майбутньому може стати саме ім’я творчого працівника, його популярність, авторитет, впізнаваність…

Але перш, ніж запрацює цей механізм, слід правильно використовувати той, який дає результат без «розминки» - йдеться про заробітну платню. Якщо нині на підприємстві посадові оклади на рівні двох тисяч гривень і зарплата регулюється преміями, то, як наслідок,  маємо суттєву плинність кадрів. Найкраще на ринку телевізійних послуг себе зарекомендувала гонорарна система оплати, де є ставка + гонорар. І кожен працівник, в силу своєї працездатності, здатен заробити.

Важливий крок до успіху - розвиток комерційної складової телекомпанії, - зазначає Ольга Цап. - Це залучення реклами і створення комерційних продуктів. Отже, матимемо частину програм дотаційних, а частину тих, які на себе зароблятимуть.

Телекомпанія «Львів-ТБ», як і більшість телеканалів, є дотаційною, але власник Львівська обласна рада ставить завдання, аби частину грошей заробляла телекомпанія. І це абсолютно виправдано, хоч реалізувати це на практиці непросто з кількох причин. Найперша - телеканал є супутниковим, а не аналоговим. До того ж, в часі економічної кризи бізнес, який може собі дозволити рекламуватись, скорочує свої рекламні бюджети. Навіть на аналогових каналах телебачення надходження від рекламної діяльності впродовж останнього року суттєво зменшилися. За словами Михайла  Хвойницького, ТРК «Львів» за 3 місяці заробив лише 226 тисяч гривень. Це при тому, що сигнал ТРК «Львів» є у кожній хаті.

Всім відомо наскільки важко конкурувати супутниковим каналам телебачення з аналоговими, тому переможець конкурсу Ольга Цап вважає за

необхідне розвивати інтернет-телебачення. «Львів-ТБ» має бути максимально присутній в інтернет-мережах, оскільки концепція телеканалу – загально суспільне спрямування й основою глядацької аудиторії є люди ділової активності, які надають перевагу електронним ЗМІ. Очевидно, що мову слід вести й про спільні проекти «Львів-ТБ» з аналоговими каналами телебачення.

Одне з важливих завдань колективу і його керівника – побудова нового алгоритму співпраці з власником телеканалу, а саме з обласною радою. Складність у тому, що це не одноосібний власник, а 86 депутатів. І що прозорішою та чіткішою буде співпраця, то ефективнішим виявиться результат. А завдання, які ставить депутатський корпус, це насамперед: «Львів-ТБ» повинен стати фаховою відкритою платформою для дискусій і обговорень між усіма депутатськими фракціями, між депутатами і громадськістю, а також з експертами, активістами, журналістами, з контролюючими органами. Для прозорості роботи і взаємної відповідальності один перед одним, тобто між «Львів-ТБ» і Львівською обласною радою, а також для вирішення стратегічних чи спірних питань розвитку підприємства слід було б ініціювати створення Спостережної ради, до складу якої входитимуть по одному представнику від депутатських фракцій, директор телекомпанії «Львів-ТБ» і кілька представників львівських медіа.

Сьогодні часто глядацька аудиторія плутається і не розуміє, яка ж різниця між ТРК «Львів» і «Львів-ТБ». Ці канали утотожнюються. Слід намагатися виправити цю ситуацію шляхом ребрендингу…… Ольга Цап вважає за доцільне залучити до створення нової назви і логотипу телеканалу громаду області через оголошення конкурсу.

Основна ж функція телеканалу «Львів-ТБ» – це, безумовно, достовірне інформування населення про актуальні проблеми і перспективи розвитку Львівщини та проведення телемостів з іншими регіонами України.

Андрій Возний.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ