У Львові в трамвайному депо, що на вулиці Городоцькій, львівським журналістам показали один із шести вживаних німецьких трамваїв, які придбав "Львівелектротранс". Кажуть, що інші п'ять стоять в депо на вул. Промисловій і чекають своєї черги на капітальний ремонт. Які переваги та які недоліки європейських закуп читайте у статті Гал-інфо.
Маємо надію, що до кінця року ми повністю переобладнаємо всі вагони, вони пройдуть випробування та отримають сертифікацію
Презентацію нового-старого трамвая розпочав заступник директора департаменту житлового господарства та інфраструктури ЛМР Андрій Білий.
"Минулого тижня ми отримали з Берліну перші 6 трамваїв. Вартість одного трамвая 17 990 євро. Це прямий контракт між Муніципальною західною компанією Берліна і ЛКП «Львівелектротранс». Купуємо трамваї, за кошти ЄБРР, які залишилися з попереднього проекту. Наступні партії будемо отримувати по 8 одиниць кожного місяця, так, щоб у жовтні мати вже усі 30 одиниць. Графік поставки трамваїв погоджений: липень — 6, серпень — 8, вересень — 8, жовтень — 8.
Зараз, на вул. Городоцька, 181, в діючому трамвайному депо, проводяться усі необхідні операції, щоб підготувати для роботи на наших маршрутах перший трамвай. А наділі за його зразком - інші п'ять з першої партії. Також минулого тижня приїжджали фахівці з інституту, який займається сертифікацією. Адже трамваї мають бути сертифіковані", - зазначив Андрій Білий.
Берлінські трамваї на львівських колесах
Також під час презентації одного з шести наявних трамваїв розповіли, що куплені у Німеччині трамваї є вживаними, але після капітального ремонту та з сучасною електронікою. Мова йде про трамваї Tatra чеського виробництва, які випустили ще у 1980 роках. Кажуть, що після оновлення вони будуть споживати на 20-30% менше електрики.
"Німецькі трамваї оснащені кнопками для відкриття дверей, кондиціонером у кабіні водія, адже у Берліні вважають, що важливо забезпечити комфорт роботи для водія, який 12 годин на маршруті. Для пасажирів є якісна вентиляція, є опалення, є можливість зв’язку з водієм через мікрофон.
Наразі з першого трамвая зняли візки, з яких точно не придатними є рама та осі. Все решта буде переставлено з наших візків. За рахунок цього ми зможемо зменшити вартість ремонту берлінських трамваїв.
Є швидкість, а є вартість. З тих варіантів, які є сьогодні, трамваї з Берліну - найкращий варіант. Ми вважаємо, що рішення щодо придбання вживаних трамваїв з Берліна достатньо добрим, щоб швидко вирішити транспортну проблему з трамваями у Львові. До прикладу, трамваї, які пропонувалися з Польщі, мають дещо іншу модифікацію, і ми не знали, як їх експлуатувати. Тому наше завдання було в тому, щоб знайти КТ4, бо весь персонал, який працює в депо, знає як його обслуговувати", - розповідає Андрій Білий.
Двері не замінять, а допрацюють
«Щодо дверей, то ми бачили ще в Берліні, що вони відкриваються назовні. У нас є напрацьовані рішення як все врегулювати. Коли транспорт приїхав до Львова, то ми все ретельно перевірили та пропрацювали.
Вчора навіть мав розмову з президентом концерну "Електрон" і вони погодились допомогти нам у допрацюванні. Адже ми свідомі того, що у заводських умовах якість доопрацювань буде вищою. Тож, наразі ми чекаємо на технічне рішення від них, та на цінову пропозицію. Можливо, скористаємось їхньою допомогою.
Двері не замінять, а допрацюють. Там може бути додана рухома частина: або щітка, або силіконова вставка.
Ми зараз в процесі фіналізації рішення. Ми бачимо, що двері відкриваються на ззовні. Може, я когось здивую, але у нашому ЛКП є мудрі люди, які бачать проблему, аналізують ризики і шукають рішення. Наразі є декілька варіантів, але я не хочу нічого казати більше з цього приводу. Сподіваюсь, що рішення буде якісним. І концерн "Електрон" хоче нам у цьому допомогти. Зараз ми з їхніми працівниками оглядаємо технічні деталі та з'ясовуємо як і що можна усунути. Це може навіть бути закривна поличка", - зазначив Андрій Білий.
Плануємо випустити їх на маршрут № 2, 1, 9
Відповідь на запитання журналістів продовжив директор ЛКП «Львівелектротранс» Олег Береза.
«Ми хочемо, щоб ці 30 трамваїв працювали повністю на маршрутній мережі міста. Важливо, щоб були доповненні маршрути з найбільшим пасажиропотоком. Плануємо випустити їх на маршрут № 2, 1, 9, можливо № 6 і 3, адже навіть наші трамвайні вагони не працюють в межах одного маршруту, тому будемо проводити ротації. А вже перші трамваї плануємо випустити на маршрути у вересні, після сертифікації і випробувань. Очікуємо, що до кінця року усі 30 трамваїв будуть курсувати по Львову.
У планах придбання 10 вже нових трамваїв
Незабаром буде оголошений тендер на закупівлю 10 нових трамваїв за кошти Європейського інвестиційного банку. Два дні тому приїжджав представник ЄІБ і ми погодили тендерну документацію. Зараз ми її надіслали до Міністерства інфраструктури та Міністерства фінансів України. Зрозуміло, що ми за те, щоб ці 10 трамваїв, які будемо купувати, були львівського виробництва, але все визначить тендер, оскільки це міжнародні закупівлі", - розповів Олег Береза.