Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство  |  Здоров'я

Алкогольний геноцид

Щорічно 40 тисяч українців гине через алкоголь. Алкоголізм набув характеру епідемії. В перспективі – національна катастрофа. Немає ефективнішого засобу знищити націю, ніж прищепити їй звичку до самознищення. Українцям її вже прищепили.

Згідно з даними Всесвітньої організації охорони здоров'я (ВООЗ), в 2008 році Україна посіла ганебне перше місце за рівнем вживання алкоголю серед дітей та молоді. 40% українців від 14 до 18 років систематично випивають. Загальний рівень вживання алкоголю в Україні – 13 літрів спирту на одного українця щорічно. І щорічно 40 тисяч українців гине через алкоголь. Алкоголізм набув характеру епідемії. В перспективі – це національна катастрофа.

Про руйнівний вплив алкоголю на організм написано, мабуть, вже тисячі статей і знято сотні документальних фільмів. Кожен може пригадати одну-дві історії про те, як алкоголь ламав життя людині.

Здавалося б, цього достатньо, щоби свідомо відмовитися від алкоголю. Але люди все одно п'ють, спиваються і гинуть, бо в суспільній свідомості засіли дикі забобони щодо пиятики, які активно підживлюються зацікавленими особами.

Найнебезпечніший і найпоширеніший забобон: «Пиятика – це частина нашої культури». Взагалі-то, це брехня. Так, українці з давніх часів вживали алкоголь, але ніколи не спивалися. Цитую слова сільського вчителя (кін.ХІХ ст., слобода Римарівка): «П'ють, звичайно. Але у вільну пору. І не видно, щоб від пияцтва зменшувався достаток». Це не має нічого спільного з тим, як п'ють сьогодні: з вечора п'ятниці до самого понеділка. Не кажучи вже про непрацюючу молодь, що примудряється пити мало не щодня...

Наприкінці ХІХ століття на Слобідській Україні селяни нерідко взагалі закривали шинки – за громадським вироком. Наприклад, в слободі Пантюхине Старобільського повіту з 1891 по 1894 рік були закриті всі шинки. В слободі Микільській завжди працювало не більше як 5 шинків, що вели "помірну торгівлю", та і їх в 1896-му селяни вирішили закрити. І закрили!
Можете уявити щось подібне сьогодні?!

Взагалі доходить до абсурду, коли пиятика робиться мало не предметом гордощів, мовляв, ми кого хочеш переп'ємо. Пишатися повальним алкоголізмом – все одно, що пишатися епідемією туберкульозу, СНІДу або захмарним рівнем злочинності.

Другий забобон щодо алкоголю: «Пити чи не пити – це індивідуальний вибір кожного. Хочуть люди – хай п'ють». Такою ж логікою керуються і прибічники легалізації легких наркотиків: якщо люди хочуть, не треба їм заважати. Але це хибна логіка: спочатку легалізують легкі наркотики, потім "легкі" зґвалтування, потім "легкі" убивства?! Так само і з алкоголем: спочатку просто не будемо боротися з пияцтвом, потім дозволимо продавати горілку
дітям, а потім прищеплюватиме "культуру пиття" з дитсадка?!

До речі, ота "культура пиття" – це третій небезпечний алкогольний забобон. Про культуру пиття дуже полюбляють співати виробники алкогольних напоїв, що роблять гроші на виродженні нації. Насправді, «культура пиття» – це міф. Не можна пити культурно чи некультурно. Можна пити багато або мало, пити або не пити взагалі. І не вірте рекламі, де кажуть, що алкоголь сприяє спілкуванню! Якість п'яного спілкування завжди набагато нижча. Хочете пересвідчитися? Запишіть на диктофон або на камеру власні п'яні теревені, а потім передивіться на тверезу голову – відчуття огиди і сорому гарантоване.

Не відповідає дійсності і те, що алкоголь буцімто допомагає "розслабитися". Алкоголь не знімає втому, а просто «вбиває» її відчуття, "відключає мозок".

Четвертий забобон про те, що «слабкий алкоголь» не шкідливий або менш шкідливий, ніж «високоградусне пійло». Наприклад, всі наркологи в один голос твердять: пивний алкоголізм набагато небезпечні ший за горілчаний. По-перше, пивний алкоголізм "підкрадається" непомітно: спочатку це одна пляшка в кінці робочого тижня, а потім – кілька літрів за вечір. По-друге, пивний алкоголізм не має середньої стадії – легка і тому малопомітна
залежність одразу переходить у важку. А розвинутися він може вже за рік-два, або навіть за півроку. Тому і лікується набагато важче, ніж залежність від "біленької". Це стосується не лише пива, а і усіляких "шалених соків" – фарбованої води зі спиртом.

І, нарешті, п'ятий забобон: «Пиятика – це зло, але його неможливо викорінити. Якщо обмежити продаж алкоголю, будуть гнати самогон або купувати нелегально». Ці "роздуми" також позбавлені логіки. З таким же успіхом можна сказати, що, наприклад, зґвалтування – зло, але його неможливо викорінити, тож і боротися з ґвалтівниками не треба. Ідіотськи
звучить, так?

Із забобонами загалом розібралися. Хто сприяє їхньому поширенню – пояснювати не треба. Ті, хто «роблять» на алкоголізації нації гроші. Наприклад, історик Василь Лаба свідчить, що на Західній Україні українських селян споювали польські пани: «Польські пани зрозуміли, що
горілка дає величезні можливості для збагачення. У кожному селі почали будувати винниці – гуральні, які гнали горілку... У кожному селі накладали обов'язок на селян брати ту горілку і платити за неї панові. Причому купували тільки у свого пана. Горілка давала 40-50% прибутку від маєтку».

А одним із засобів заселення території Луганщини наприкінці ХVIII – на початку ХIХ століття, як свідчать документи, було споювання на ярмарках власниками земель селян, яких в непритомному стані на підводах перевозили на нові місця, де вони і були змушені жити...

Не гребували споюванням народу і більшовики. В 1924-му на пленумі ЦК ВКП (б) було офіційно скасовано "сухий закон", що діяв з 1914 року, і введено горілчану монополію. Цим було вбито одразу двох зайців: очманілий народ стало легше заганяти у "новий порядок" і цей самий народ поніс свої гроші державі-монополісту. Вже у 1926-му доктор А.Шоломович на виступі констатував: «у Москві 60% школярів знають міцні спиртні напої. Були
випадки, коли школярі приходили на уроки п'яними... В провінції ще більше п'ють».

Нині ж у можновладців з'явилися більш витончені методи споювання: агресивна реклама в поєднанні з легко доступністю алкоголю роблять свою справу не гірше, ніж панський примус. А рекламують алкоголь у нас навіть спортсмени. Наприклад, Віталій Кличко рекламує пиво "Чернігівське" – скажете, не абсурд? З точки зору нормальної людини – так, з точки зору пивних магнатів – вдалий "промоушн". І нікого не цікавить, що від пива ти здобудеш хворі нирки, огидне пивне пузо і дурну голову, а не титул чемпіона світу з боксу...

Зрештою, пияк – це завжди затятий індивідуаліст – для "лицаря чарки" не існує Батьківщини, нації, часто навіть сім'ї. А «собутильники» – це лише засіб задовільнення своєї власної потреби напитися. До речі, відомі начебто своєю любов'ю до "оковитої" запорізькі козаки під час походів суворо дотримувалися "сухого закону" – порушників жорстоко карали або просто убивали...

Ви можете уявити, щоби пияки об'єдналися для захисту своїх інтересів? Я – не можу. Бо пияки не здатні навіть дотримуватися елементарних норм поведінки.

Коротше кажучи, питання стоїть руба: або ми хочемо жити і виживемо, або ми хочемо "бухати" і вимремо. Все інше – від лукавого.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ