Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Орієнтація на вибори

Львівські видання воліють більше писати про майбутні вибори, аніж про діяльність місцевої влади. В топі тем — кримінал, соціальні питання і міжнародні новини.
Фото з 1news.com.ua

Про що пишуть місцеві медіа? Які теми їх цікавлять найбільше, а про що недоговорюють? Ми проаналізували теми новин найпопулярніших львівські онлайн ЗМІ (ЗІК, Захід нет, “Вголос”, “Варта1” та “Твоє місто”) з 11 по 15 лютого 2019 року. Добірка строката, втім за результатами дослідження компанії similarweb станом на 11 лютого саме ці видання з-поміж місцевих інтернет-ЗМІ мають найбільшу аудиторію.

Зрозуміло, що кількість новин окремих видань могла відрізнятися в рази. Наприклад, інформаційна агенція ЗІК в зазначений період опублікувала майже 1400 новин, натомість видання “Твоє місто” — менше 70. Втім, відсоткове співвідношення тематики дозволяє скласти певну картину.

Політика місцева і центральна

Найпопулярнішою темою стала політика в усіх її вимірах, що зайняла 24 % від усіх матеріалів (590 з 2436 новин). Тут і діяльність президента, прем'єра, Кабміну, Верховної Ради, питання, що стосуються бойових дій і рішень, щодо окупованих територій — питань державної ваги. Тут і передвиборча агітація та інформація про перебіг виборчої кампанії загалом. На zik.ua та vgolos.ua відсоток таких новин найбільший — 28% та 27% відповідно, а от на “Твоєму місті” — всього 3%.

Натомість це видання найповніше висвітлює діяльність львівської влади — ініціативи, проекти, рішення, заяви очільників міста та області. Середній показник таких матеріалів для проаналізованих ЗМІ склав всього 5 %, а от на “Твоєму місті” таких новин майже 36 %. Zaxid.net та сайт “Варта1” присвятили місцевій тематиці близько 10% новин, ЗІК — лише 4%, а от “Вголос” і того менше — всього півтора відсотки.

Можливо, на такий показник вплинуло і те, що мер Львова Андрій Садовий включився в передвиборчі перегони і левову частку його заяв та інформації про його діяльність варто розглядати в загальноукраїнському, а не місцевому ключі. А можливо і те, що видання позиціонують себе як інформаційні агенції, а, отже, треба дивитися ширше і визирати за межі власного гнізда.

Куди ж без криміналу?

Традиційно популярна і кримінальна тематика. Інформація про надзвичайні події, арешти, затримання, ДТП — це те, чого у львівських ЗМІ не бракує. Всього таких матеріалів 14 % (347 новин). Найбільше про надзвичайні події очікувано повідомляла “Варта1” — 35%, або кожна третя новина в стрічці. А якщо брати всі видання — то кримінальні повідомлення від цього ресурсу склали майже 15% від усього масиву новин п’яти аналізованих днів тижня. Після закриття в січні 2019 року групи “Варта 1” в фейсбуці, сайт помітно пожвавився. Сама ж група довгий час була не лише чи не найактивнішою групою українського фейсбук-сергементу, програючи хіба “Людоньки, порадьте!”, а і джерелом інформації для багатьох ЗМІ, львівських і загальноукраїнських.

Не бракувало надзвичайних подій на Захід.неті (24%), ЗІКу (12%) та “Вголосі” (11%). “Твоє місто” має найменших показник в цій категорії — 9%. Втім, він відповідає загальній тенденції повідомляти про надзвичайні події, оскільки це теми, що цікавлять читача. Та і часто прес-служби правоохоронних органів працюють значно краще, ніж представництва культурних установ — тож інформації не бракує.

Третьою за популярністю темою львівських ЗМІ є соціальні питання — теми пільг, тарифів, підвищення цін, соціального захисту. Це цілком логічно, адже читачу потрібна така інформація, особливо, якщо в державі відбуваються суттєві зміни. В лютому медіа обговорювали питання монетизації субсидій — як це відбуватиметься? Куди треба бігти і що робити? Зрозуміло, що видання намагалися дати максимально чіткі відповіді і писати на цю тему багато і детально. 14% новин були матеріалами на соціальну тематику. Якщо ж подивитися розбивку по сайтах, то в основному видання тримались на рівні 10-16% від загального масиву новин. І лише на “Варті1” ця кількість становила майже 25%.

Десь на одному рівні з соціальними питаннями цікавили львівські ЗМІ питання міжнародні (13,5%). В цій царині розмаїття тем було ще більшим — від політики Євросоюзу щодо Росії до заяв Трампа про стіну з Мексикою. Бажання бути в світовому контексті цілком зрозуміле, особливо для інформаційних агенцій. Близько 5% на Захід.нет, 15,5% на ЗІКу, 19% на Вголосі, а от “Варта1” і “Твоє місто” міжнародні питання проігнорували повністю. Втім, критикувати видання за це не варто, адже читач ходить на ці ресурси за іншою інформацією.

Про що свідчать цифри?

Діяльність місцевої влади у Львові викликає менше ентузіазму, аніж соціальні питання, кримінал, навіть бізнес, культура та спорт. Не кажучи вже за новини, пов'язані з центральною владою і виборчими пристрастями. З одного боку, можливо, місцевій владі важко конкурувати у створенні інформаційних приводів з президентом, кандидатами у президенти, кабміном, парламентом тощо. Можливо, самим журналістам цікавіше писати про те, що там заявили в Євросоюзі, а не про пограбування на районі. А з іншого, було би дуже логічно, якби саме місцеві справи становили інформаційне ядро львівських медій. Адже містянам цікаво, що відбувається у них під носом, а не десь на кордоні з Мексикою.

Написання цього блогу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проект USAID «Медійна програма в Україні», який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО ”Інститут масової інформації” та необов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та Internews.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ