Невблаганна статистика свідчить - Україна вимирає, і не останню роль у цьому відіграють шкідливі звички. Україна посідає одне з перших місць у світі за вживанням алкоголю серед дітей та молоді. З року в рік ситуація погіршується. Не діє програма профілактики дитячого алкоголізму. А рекламні кампанії переконують: для «стильного, веселого, безтурботного життя» необхідна алкогольно-тютюнова продукція.
Необхідні рішучі заходи, в тому числі і законодавчі. Народні депутати від Всеукраїнського об'єднання «Свобода» Ірина Сех, Олексій Кайда, Анатолій Вітів та Ігор Янків зареєстрували законопроект про внесення змін до статті 22 Закону України «Про рекламу», у якій саме йдеться про рекламу алкогольних і тютюнових виробів та пов'язаних із ними торгових марок, про спонсорування теле-, радіопередач із використанням таких торгових марок. Законопроектом передбачено посилити механізм державного управління і контролю за алкогольною рекламною діяльністю в Україні.
Хочеться сподіватися, що цей потрібний законопроект таки буде підтриманий Верховною Радою. Хоча й важко віриться, як регіоналівсько-комуністична більшість, яка має власні бізнесові інтереси у сфері виробництва алкоголю та тютюнових виробів, погодиться проголосувати всупереч власним кишеньковим інтересам – на користь українських національних інтересів. Депутати від ПР і КПУ та дешеві зрадники-«тушки», які послідовно обмежують сферу функціонування української мови, без жодних докорів сумління роблять подарунки Москві у вигляді Харківських угод, дивують польських парламентарів, закликаючи їх звинуватити саме українців у Волинській трагедії – можливо, хоч у цьому, неполітичному, але не менш важливому для українського майбутнього питанні, поведуть себе при голосуванні принаймні як люди, а не так, як завжди…
Але окрім державного рівня, за наше майбутнє з цим антиукраїнським алкогольно-тютюновим лобі потрібно боротися і на місцевому рівні. І це не тільки обмеження часу та місць продажу шкідливої для здоров’я продукції.
Нікому, особливо молодим людям, не подобається вислуховувати нотації про те, що можна і що не можна. Тому потрібне пропагування серед молоді здорового способу життя у вигляді зрозумілої соціальної реклами. Зображення відомих, успішних людей (як загальнодержавного рівня, так і місцевих лідерів), які б зверталися до молоді: «Я досягнув багато в житті, тому що не курю (не п’ю, не вживаю наркотики)». Позитивний приклад, приклад життєвого успіху без залежності від шкідливих звичок краще сприйматиметься молоддю, і проведення такої соціальної реклами цілком можливе заходами органів місцевого самоврядування різного рівня.
Лише такими, скоординованими зусиллями на законодавчому рівні та рівні місцевого самоврядування, можна змінити на краще життя українців. І для цього нам потрібне одне – максимальне наповнення органів місцевого самоврядування та державної влади якнайбільшою кількістю патріотів України та Нації, які будуть дбати про українські національні інтереси, захищати права та свободи українців.