Як розповів директор ЛКП «Львівелектротранс» Андрій Свищо, необхідність коригування вартості проїзду у електротранспорті зумовлена, насамперед, зростанням основних складових тарифу: вартість електроенергії зросла на 45%, вартість матеріалів і запасних частин – на 20%, зарплата працівників та витрати на обслуговування транспорту – на 25%.
Відтак, зараз усі ці витрати підприємство змушене компенсовувати самостійно, що призводить до постійного браку обігових коштів, а отже і сум коштів на всі види технічного обслуговування та ремонтів рухомого складу, колії, контактної мережі.
Враховуючи такі обставини, коригування тарифу є єдиним механізмом, який забезпечить функціонування підприємства та сприятиме підвищенню якості обслуговування пасажирів. За словами Андрія Свищо, як зазвичай вартість квитка у водія коштуватиме дорожче, а придбаного електронним способом квитка – дешевше. Але найбільш вигідними залишаться проїзні абонементи.
«Ми на черговому етапі впровадження електронного квитка, проте маємо на меті стимулювати пасажирів користуватись електронними способами оплати за проїзд, зробити оплату доступною і зрозумілою не лише для молоді, але й для людей старшого покоління. Це одна з наших цілей у поточному році. Водій під час руху має бути сконцентрованим на безпеці пасажирів і якості надання послуг, а не шукати решту», – зазначив Андрій Свищо.
Діючий тариф є збитковим для господарської діяльності підприємства, тому не дозволяє впроваджувати заходи з оновлення рухомого складу, покращення інфраструктури та підвищення кваліфікації персоналу. Щомісячно підприємство зазнає збитків у сумі приблизно 5 млн грн. Економічно обґрунтований тариф на перевезення електротранспортом у Львові становить 12 грн 43 коп. Відтак, підняття тарифу – це вимушений крок для стабільної роботи підприємства.
Варто зазначити, що з 2014 року ЛКП «Львівелектротранс» вдалось оновити рухомий склад трамваїв на 29%, а тролейбусів – на 50%. Зокрема, з 2014 року закуплено 39 трамваїв, 60 тролейбусів, 1 електробус. Також силами підприємства, упродовж 2020 року, загалом проведено планових ремонтів: 29 трамваїв та 9 тролейбусів.
Окрім цього, підписано угоду з Європейським інвестиційним банком та триває закупівля 10 нових п’ятисекційних трамваїв.
Прес-служба ЛКП «Львівелектротранс» Ольга Мельник