Добитий до ручки львівський автовокзал на вул. Стрийській, 109 перебуває під контролем відомої «транспортної» родини.
«Гал-інфо» спробувало розібратися, хто винен в тому, що ця автостанція, зведена ще в 1980 році для міжміських і міжнародних перевезень, у наш час перетворився на ганьбу для європейського міста.
Власник занедбаної будівлі автовокзалу – фірма «С.ІД»
За даними Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, будівля автовокзалу загальною площею 4149.6 кв.м (згідно опису технічного паспорту) на вул. Стрийській, 109 належить на праві власності ТОВ «С.ІД». Йдеться про компанію, яка є правонаступником ЗАТ «СІД».
Основний вид діяльності ТОВ «С.ІД» - надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна. Загалом на компанію зареєстровано 21 об’єкт нерухомості.
Керівником, співзасновником та співласником товариства є Ігор Дума – відомий, зокрема, як колишній начальник львівського управління «Укртрансінспекції». Розмір його внеску до статутного капіталу – 20 млн грн, що складає частку у розмірі 77,7%.
У числі засновників юрособи вказано також ТОВ «Львівське АТП-14631»та ПАТ «Компанія з управління активами «Карпати-Інвест».
Керівником та співласником ТОВ «Львівське АТП-14631» є «той самий» Ігор Дума, у числі засновників товариства – Марія Дума, Оксана Дума та Надія Кобрин (за наявною інформацією, йдеться про дружину та доньок Ігоря Думи).
В реєстрі міститься також інформація про будівлю загальною площею 237.2 кв.м на вул. Стрийській, 109а (яка використовується для мийки транспортних засобів (автобусів) та як пост технічного обслуговування), та власником якої є ТОВ «Гал-Всесвіт».
У переліку засновників цієї юрособи – Ігор Дума, Надія Кобрин, ПАТ «Компанія з управління активами «Карпати-Інвест». Ігор Дума та Надія Кобрин є також співласниками ТОВ «Гал-Всесвіт».
На що проливає світло екскурс у минуле
Тепер невеличкий екскурс у минуле. Аби було хоч трохи зрозуміло, як львівський автовокзал на вул. Стрийській, 109 потрапив у приватні руки.
У радянський період Ігор Дума обіймав посаду директора державного «Львівського автотранспортного підприємства 14631» і втримався на ній до моменту його перетворення у ВАТ «ЛАТП 14631» в 1997 році.
З цього часу Ігор Дума працював на посаді голови правління ВАТ «Львівське АТП-14631», ставши одним з найбільших його акціонерів. У 1999 році на загальних зборах акціонерів Ігор Дума був за сумісництвом обраний головою правління ВАТ «Львівавтотранс». У травні 2000 року його призначають на посаду начальника Львівського обласного автотранспортного управління.
«На мить» повернімося до Державного реєстрі речових прав на нерухоме майно. За його даними, підставою виникнення права власності в ТОВ «С.ІД» на будівлю автовокзалу загальною площею 4149.6, кв.м на вул. Стрийській, 109, стало свідоцтво про право власності, видане 12.11.2009 року Управлінням комунальної власності департаменту економічної політики Львівської міськради.
Водночас відомо, що в 2009-2010 рр. (це підтверджують матеріали Єдиного державного реєстру судових рішень) львівськими правоохоронцями, зокрема, Львівською міжрайонною транспортною прокуратурою, неодноразово проводились перевірки відносно службових осіб ВАТ „Львівавтотранс” та генерального директора ТБ „Наша” за фактами незаконного відчуження майна, зловживання владою та службового підроблення. Перевірки стосувалися незаконного відчуження майна даного товариства – 11 автостанцій, у тому числі автовокзалу на вул. Стрийській, 109. Однак тоді все це закінчилось пшиком. Кримінальних справ за даними фактами порушено не було.
А ще через кілька років від ВАТ «Львівавтотранс» взагалі нічого не лишилося. Товариство було оголошено банкрутом та ліквідовано через господарський суд Львівської області (згідно ухвали госпсуду від 14.05.2013 року).
Замість епілогу
Колишній голова правління ВАТ «Львівавтотранс» Ігор Дума, як свідчить інформація у відкритих джерелах, напряму контролює три компанії, що спеціалізуються на автостанційних послугах. Це вищезгадуване ТОВ «Гал-Всесвіт» (яке я правонаступником ПП «Гал-Всесвіт»), ТОВ «Авто і світ» та ТОВ «Гал-Діком», на які зареєстровано загалом 9 автостанцій.
У їх числі – добитий до ручки львівський автовокзал (АС «Львів №1» на вул. Стрийській, 109), збудований, до речі. для автобусних міжміських і міжнародних перевезень ще у 1980 році та розрахований на відправлення до 800 пасажирів за годину.
Віктор Правденко