До 22 червня в Україні діє адаптивний карантин, і вже поновлено роботу транспорту, торгових центрів, кафе, спортивних залів тощо. Проте багато міжнародних компаній заявили про свій намір запровадити формат віддаленої роботи на постійній основі.
Серед прихильників «дистанційки» – менеджмент Facebook, Twitter та Shopify. Що з цього приводу думає український бізнес? Експерти grc.ua дослідили, чи почали компанії повернення до «офісного» режиму або вони планують дотримуватись дистанційної роботи ще певний час.
Опитування, проведене серед користувачів порталу grc.ua, показало: більше третини (35%) роботодавців з числа респондентів уже повернулись до звичного формату роботи. Ще 27% планують зробити це найближчим часом (протягом 1-2 тижнів).
Водночас кожен п’ятий респондент (20%) повідомив: до остаточної стабілізації ситуації співробітники компанії (всі чи більшість) працюватимуть віддалено. А от 13% роботодавців дозволили приймати це рішення кожному співробітнику особисто: якщо умови дозволяють, то працівник може й далі виконувати завдання дистанційно, якщо ні – то може працювати в офісі. Найчастіше така «самостійність», згідно з опитуванням, практикується в IT-компаніях, у сферах «Послуги для бізнесу», «Електроніка, приладобудування, побутова техніка, комп'ютери та оргтехніка» та «Роздрібна торгівля» тощо.
І тільки 2% респондентів оцінили переваги віддаленої роботи та планують працювати так і далі, незалежно від ситуації з коронавірусом. Про це заявили представники таких галузей, як «Фінансовий сектор», «Інформаційні технології» та «Громадська діяльність». У графі «Інше» фігурував, наприклад, такий варіант, як «шаховий» вивід співробітників, коли частина людей працює декілька днів в офісі, інші – вдома, потім вони міняються місцями.
Нагадаємо, що згідно з опитуванням, яке було проведене у середині травня, більше третини (37%) респондентів з числа пошукачів бажали б працювати віддалено і надалі. А от 19% учасників, навпаки, не змогли призвичаїтись до надомної роботи і воліли якнайшвидше повернутись в офіси. Ще 15% опитаних декларують готовність до такого повернення, проте за умови, якщо роботодавець здійснить додаткові кроки для захисту здоров’я співробітників.
І абсолютна більшість респондентів з числа роботодавців декларує впровадження таких додаткових заходів, які допоможуть убезпечити співробітників від захворювань. Найчастіше (76%) йдеться про посилення санітарно-гігієнічних норм, закупівлю масок, санітайзерів, рукавичок тощо. Більше третини (38%) респондентів заявили про те, що дозволили співробітникам мати гнучкий графік роботи. Ще майже чверть (24%) – організували корпоративні трансфери, які дозволяють співробітникам уникати скупчень людей. І лише 4% роботодавців зазначили, що жодних додаткових заходів в їхній компанії не було вжито.