Заробітні плати – це одне із найважливіших питань для усіх учасників ринку праці. І якщо на етапі працевлаштування і стажування рівень оплати може бути меншим, то в перспективі це питання може і має переглядатися.
Відповідно, розмова щодо підвищення заробітної плати між співробітником та керівником рано чи пізно, але відбувається. У своєму матеріалі спеціалісти Міжнародного кадрового порталу hh.ua разом із HR-ми розбиралися, як саме і за яких умов краще всього говорити про підвищення заробітної плати.
65% українців, перш за все, очікують від своїх роботодавців на достойну заробітну плату і лише для 16% опитаних це очікування виправдане. Чого хочуть і що отримують українські працівники від своїх роботодавців.
Згідно з даними hh.ua, сьогодні на одну вакантну посаду в Україні в середньому по ринку праці претендує троє пошукачів. Однак, незважаючи на існуючу конкуренцію, 70% українців не готові понижувати планку бажаної компенсації та йти на компроміс із роботодавцем щодо зменшення зарплатні. Українці не готові знижувати вимоги до зарплати.
HR-и радять ретельно готуватися до розмови з керівником щодо підвищення заробітної плати. І піднімати це питання лише за умови, що маєте вагомі аргументи щодо того, чому ви варті підвищення фінансової винагороди за свою діяльність. Також необхідно робити поправку на усі попередні домовленості: чи було спілкування про можливість підвищення заробітної плати та кар’єрного росту на перших етапах співпраці з компанією.
Також кар’єрні консультанти зауважують, що треба ретельно підібрати момент і врахувати людський фактор.
Така розмова передбачає:
- приватність (face-to-face формат за зачиненими дверима);
- доброзичливу атмосферу (розмову краще не планувати після чи перед великими зборами чи іншими стресовими активностями);
- неспішність (не підіймати це питання на ходу, в п’ятихвилинці між нарадами тощо).
Спеціалісти з управління персоналом акцентують увагу на тому, що необхідно продумувати та моделювати формат та перебіг розмови до того, як вона відбудеться. Особливу увагу варто зосередити на початок і свою частину діалогу.
Як би це не звучало смішно чи банально, але дуже доречно буде потренувати вдома «свої слова» – проговорити вголос, тоді рівень хвилювання під час реальної розмови буде значно меншим.
Ось ще кілька порад від спеціалістів у сфері HR Міжнародного кадрового порталу hh.ua:
- Цифри мають апелювати не до особистих обставин (у мене кредит, я хочу купити машину тощо), а до бізнес-фактів (Х часу не було підвищення, середня ЗП на дану позицію по ринку, обов’язки збільшилися на Х%, було успішно завершено проект, який приніс таку-то бізнес-користь).
- Не варто говорити про підвищення, якщо ви плануєте звільнятися з компанії.
- Будьте готові до відмови. Якщо ви розраховуєте тільки на єдино можливий сценарій розв’язки, то можете незважено повестися за іншого перебігу подій.
- Спитайте, що ви можете зробити зі свого боку, щоб ваше прохання задовільнили. Не сприймайте ситуацію, як бінарну – так або ні, а як можливість укласти угоду. Дуже ймовірно, що вам запропонують умови, за яких ЗП може зрости: опанувати нові навички, закрити велику задачу, реалізувати проект, взяти наставництво тощо.
І обов’язково слухайте керівника. Розмова про ЗП – це діалог. І, як у роботодавця, так і у співробітника можуть бути і будуть свої аргументи і бачення. Головне, щоб у ході конструктивних перемовин обидві сторони досягли взаємовигідного результату.