Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Громада Вільнюса повстала проти нововведень е-квитка, аналогічні яким запровадить Львів

Як стало відомо напередодні, в столиці Литви Вільнюсі, компанія Ridango запускає нову систему електронного квитка.

Вартість впровадження системи становить приблизно 7,3 мільйона євро. Зокрема 4,7 мільйона - вартість обладнання та його монтаж, 1,8 мільйона - програмне та технічне забезпечення, та 800 виділили на додаткове обладнання та послуги за необхідністю. Зазначимо, що 3,7 мільйона євро з даної суми профінансує Європейський фонд регіонального розвитку. Договір про впровадження даної системи був підписаний 6 липня 2022 року. 

Як повідомляло видання 15min.lt, новина про те, що кожного разу, коли ви сідаєте в громадський автобус чи тролейбус, вам доведеться валідувати свої квитки, викликала величезну хвилю невдоволення громади Вільнюса.

"Кожного разу, коли ви сідаєте в автобус, вам потрібно буде валідувати свій квиток. Якщо пасажир має короткостроковий квиток, (...) нічого не зміниться. Якщо у вас є довгостроковий квиток, вам доведеться валідувати його кожного разу, коли ви сідаєте в громадський транспорт", - розповідала про нову систему Грета Василяускайте, спеціаліст із комунікацій муніципального підприємства "Susisiekimos paslaugos", яке відповідає за перевезення та систему електронного квитка.

Отже, планувалось, що після впровадження нової системи будь-який існуючий квиток – короткостроковий, довгостроковий або мобільний додаток – необхідно буде валідувати.

Однак, як тільки про дане нововведення оголосили, на владу міста посипалася критика громади. У мережі опублікували петицію з текстом: "Я заперечую проти запропонованого нового порядку валідації електронного квитка при кожній посадці в транспортний засіб, навіть якщо це квиток на тривалий термін. Це ускладнює користування послугами громадського транспорту, є неадекватним і шкідливим для пасажирів громадського транспорту. Прохання відмовитися від цієї процедури заради досягнення гармонії та комфортного пересування громадським транспортом".

Лише за декілька днів кількість підписантів перевищила необхідні для розгляду 3000 осіб, а петиція була завалена коментарями: 

- Новації мають полегшувати пасажирам користування громадським транспортом, а не ускладнювати їх.

- Той новий порядок – повна нісенітниця, багато хто плюне на той громадський транспорт і ще частіше буде їздити на автомобілі або просто почне їздити. Рішення нелогічне, якщо ви хочете зробити громадський транспорт зручним і відвернути людей від машин.

- Я збираюся повернутися у свій автомобіль.

Оскільки критика була доволі тривожною, керівники муніципалітету Вільнюса змушені відреагувати.

"Я бачу дебати, які точаться щодо нібито нових механізмів роботи системи продажу квитків у громадському транспорті. Нинішня система зламана, небезпечна, її потрібно змінити, і це буде. Проте запроваджувати нові зобов’язання для пасажирів немає потреби, а тому цього не буде. Потоки можна вимірювати іншими сучасними способами, які не обтяжують пасажирів", - написав Ремігіюс Шимашюс (мер Вільнюса, повноваження якого саме завершувались, - ред.) у Facebook.

Новообраний мер Вільнюса Валдас Бенкунскас сказав, що рішення компанії "Susiasiekimos paslaugos", яке не погоджувалося з громадськістю, зобов’язати пасажирів кожного разу валідувати навіть довгострокові квитки були комунікаційною помилкою, тому ці зміни у столиці не будуть впроваджені.

Нагадаємо, як повідомляло Гал-інфо, у Львові з 5 червня на трьох маршрутах Львова розпочнуть тестування електронного способу оплати за допомогою системи е-квитка. Однак, про повноцінне впровадження в громадському транспорті системи, на яку місто витратило понад 11 мільйонів євро, наразі не йде жодної мови.

Зауважимо, що відповідно до проєкту системи електронного квитка, який у Львові впроваджують з 2016 року (17 листопада 2016 року у Львові підписали угоду щодо кредитного фінансування проєкту з впровадження електронного квитка у громадському транспорті міста, - ред.) також передбачається, що всі пасажири будуть зобов'язані валідувати свої поїздки попри тип проїзного документа. Незавалідований проїзд буде означати штраф навіть при наявності довготермінового абонемента.

Детальне порівняння систем електронного квитка у Вільнюсі та у Львові читайте в наступних матеріалах Гал-інфо.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ