Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Ілон Маск будує у Лас-Вегасі метро для Tesla

Компанія The Boring Company (TBC), яка належить Ілону Маску, будує під Лас-Вегасом нову транспортну систему швидкісних тунелів Vegas Loop. Її критикують за невідповідність заявам Маска.
Фото: EPA

Про це пише Liga.Tech з посиланням на The Verge.

Повідомляється, що компанія TBC, яка належить Маску, планує побудувати мережу тунелів на 104,6 км тунелів з 69 станціями.

Система тунелів – футуристична ідея Маска, мета якої, – спрощення дорожнього руху шляхом переміщення частини трафіку під землю. 

Нині ж у Лас-Вегасі лише близько трьох кілометрів тунелів і пʼять станцій, згрупованих навколо Las Vegas Convention Center та Resorts World.

Ідея Маска здійснити революцію у міському транспорті за допомогою підземних тунелів на практиці є доволі неоднозначною. Замість того, щоб везти багато пасажирів футуристичним тунелем на безпілотному шатлі (це фактично метро) Маск змушує людей сідати в Tesla з водієм-людиною. Швидкість у тунелях часто не перевищує 50 км/год, трапляються затори.

Тобто Маск просто відтворив під землею ті самі невдалі наземні транспортні системи, з якими, за його словами, він хоче боротися, зазначає видання. 

Ще кілька років тому Vegas Loop презентувалася як прелюдія до Hyperloop, надшвидкісних вакуумних поїздів, які б долали 1000 кілометрів за годину. Маск продав цю ідею багатьом містам та штатам, включно з Чикаго, Лос-Анджелесом та Мерілендом, ідею проштовхували й в Україні. Але Hyperloop не зʼявився ніде.

Щоб отримати дозвіл, Boring мала погодитися з певними умовами, однією з яких була висока потужність. Компанії довелося продемонструвати, що вона може перевозити 4400 пасажирів на годину. Маск отримав дозвіл у категорії ATS, що означає Amusement and Transportation Systems, тобто атракціони. Як зазначає The Wall Street Journal, цю категорію зазвичай надають американським гіркам.

За словами Марка Гарріса, який дослідив роботу The Boring Company для TechCrunch, система може перевозити лише 1200 людей на годину або чверть від обіцяної потужності. Якщо Boring не зможе досягти цільового показника в 4400 людей на годину, компанія зіткнеться з великими штрафами: від $300 000 до максимуму у $4,5 мільйона.

Для Лас-Вегаса краще хіба що те, що платники податків тут непричетні. Boring фінансуватиме будівництво тунелів, а казино та готелі – станцій. Потім компанія керуватиме системою та отримуватиме дохід від продажу квитків.

Багато залежатиме від здатності The Boring Company революціонізувати будівництво тунелів. Компанія стверджує, що розробляє тунелебурильну машину, яка може копати до 10 кілометрів на день. 

Лок Хоум, президент провідного виробника тунелебурильних машин в США Robbins, каже, що заявлені Boring швидкості є "абсолютно нереалістичними". На його думку, покращення можуть бути, але революції у тунелебудуванні не буде.

Цілком імовірно, що люди будуть готові платити гроші за проїзд у метро Tesla, особливо коли система стане більш поширеною та ефективною. Маск має харизму карнавального зазивали, і жителі Вегаса та туристи не можуть пройти повз гарне шоу. Але він також конкуруватиме з наземними зручностями, такими як таксі та Uber, або просто прогулянками Вегасом. Тож транспорт має бути швидшим, ефективнішим і дешевшим, ніж це дозволяє ситуація на сьогодні. 

"А що буде, коли новизна потьмянішає і людям просто набридне сидіти в підземних заторах?", – запитує автор статті.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ