Колишній перший заступник голови Адміністрації президента Юрій Косюк, якому належить великий бізнес з виробництва курячого м'яса під брендом "Наша Ряба", вважає обманом зону вільної торгівлі з Євросоюзом.
"Жодного відкриття ринків не відбулося. Знаєте, в колесах такий механізм, називається ніпель. В один бік пропускає, в інший бік - ні. Така приблизно ситуація зараз у нас із європейськими ринками. Європа говорить про зону вільної торгівлі з Україною, і одночасно підписано купу винятків і обмежень для експорту українських товарів. Тому це така собі зона вільної торгівлі тільки в один бік, тільки в бік України", - заявив він в інтерв'ю"Голосу Америки".
"Я думаю, що ми ошукані. Для експорту продовольчих товарів з України встановлено катастрофічно великі обмеження або квотування. Щоб ви розуміли: Україна виробляє 1,2 млн тонн курячого м'яса на рік. При цьому Європа дала Україні безмитну квоту - 16 тис тонн. Ну, плюс до того можна ввезти без мита 20 тис тонн цілої замороженої курки (яка абсолютно нікому не потрібна). На все, що понад цю квоту, мито більш ніж 1000 євро за тонну", - поскаржився Косюк, чий "Миронівський хлібопродукт" виробляє 700 тисяч тонн м'яса на рік.
Бізнесмен також заявив, що не чекає на зростання економіки всередині країни.
"Існує кілька драйверів економіки. Внутрішній споживач, коли споживає, може рухати економіку вгору. Але внутрішній споживач стає біднішим, у нього все менше грошей. Другий двигун - зовнішні ринки, але вони які були, такі і є. Третім двигуном можуть бути закордонні інвестиції. Але інвестиції в Україну найближчим часом не прийдуть", - заявив він.
Нагадаємо, Косюка призначили першим заступником АП 3 липня 2014 року. Однак незабаром він вирішив повернутися в бізнес, 8 грудня звільнився і перевівся на посаду позаштатного радника.
Холдинг Косюка МХП - один із найбільших українських виробників аграрної продукції. Крім птахівництва та суміжних виробництв, холдинг займається вирощуванням кукурудзи, соняшнику, пшениці, ріпаку, фруктів, а також виробництвом яловичини, ковбасних виробів. Йому належать торгові марки "Наша Ряба", "Легко!", "Дружба народів", "Бащинський", "Європродукт", "Сертифікований Ангус", "Фуа Гра". Земельний банк компанії становить близько 360 тис. гектарів.