Як з'ясували під час проведеного рейду громадським транспортом Львова, електронний квиток працює лише в третині транспортних засобів.
Напередодні, 26 січня, журналіст Гал-інфо спільно з депутатом ЛМР, головою постійної комісії транспорту, зв'язку та міської мобільності Ігорем Зінкевичем, засновником ГО "За якісний транспорт" Святославом Товстигою та львів'янином Андрієм Чорнієм, який є власником учнівського квитка, здійснили рейд міським транспортом з метою перевірки, як працює автоматизована система оплати проїзду (е-квиток, - ред.), яку в тестовому режимі з 13 січня запустили у Львові.
Нагадаємо, під час тестового режиму скористатись системою електронного квитка можуть лише власники пільгових карток "Леокарт".
Першим пунктом нашого рейду була кінцева зупинка трамваїв №8 та №3 на пл.Соборній. З 6 трамваїв, які перевіряли, успішно завалідуватися вдалося лише два рази з шести. В одних трамваях валідатори були вимкнені, в інших система ніби перебувала в робочому стані, але валідація не відбувалась. Також ми виявили ймовірну проблему з живленням системи електронного квитка, коли під час початку руху трамваю система, яка перед тим працювала, видала помилку та вимкнулась.
Далі ми перевірили 4 автобуси на пл. Галицькій. Успішну валідацію вдалось здійснити лише в одному з чотирьох. Як заявив один з водіїв: "Це ще не скоро запрацює".
Також ми перевірили два тролейбуси на зупинці кінцевого маршруту №33. В одному валідатор виявився вимкнутим, в іншому вдалося здійснити успішну валідацію.
Так, із 12 перевірених транспортних засобів успішно валідуватись вдалось лише в 4 випадках.
Ще однією проблемою, яку ми виявили під час рейду, є необхідність активувати валідатор, якщо він перебуває в "режимі сну", натисканням однієї с сенсорних клавіш. Без цього валідація не відбувається. З цим виникає одночасно декілька проблем: сенсор не працює, якщо пасажир в рукавицях. Проте в умовах коронавірусної пандемії сенсор може бути додатковим джерелом передавання інфекції. А також здивувало дивне рішення розробників, коли необхідна для активації клавіша постійно змінює своє місце розташування. Це рішення, щонайменше, не відповідає вимогам інклюзивності.
Також показовою є ситуація з реагування на проблеми відповідальними особами. Ми виявили один із транспортних засобів, про проблеми в якому "Львівавтодор" попереджали ще 21 січня, але від того часу жодних дій для їхнього усунення не вчинили.
Отже, система АСОП, на яку місто витратило 11,6 мільйона євро, досі перебуває в непрацездатному стані і невідомо, коли її введуть у експлуатацію.
Також, як стало відомо Гал-інфо, водіям автобусів досі не провели інструктажі щодо користування системою електронного квитка. Їм не роз'яснили нові умови перевезення пасажирів пільгових категорій, які мають зі собою електронний квиток "Леокарт". Деякі з водіїв досі вимагають пред'явити посвідчення пільговиків навіть за наявності е-квитка. Однак, як повідомляв в інтерв'ю Гал-інфо керівник департаменту міської мобільності Олег Забарило, пільговику при наявності електронного квитка не потрібно возити зі собою посвідчення на право пільгового проїзду.