Слухай онлайн
Cуспільство

Куди витратили майже 400 мільйонів, або Як у Львові е-квиток шукали

Як з'ясували під час проведеного рейду громадським транспортом Львова, електронний квиток працює лише в третині транспортних засобів.

Напередодні, 26 січня, журналіст Гал-інфо спільно з депутатом ЛМР, головою постійної комісії транспорту, зв'язку та міської мобільності Ігорем Зінкевичем, засновником ГО "За якісний транспорт" Святославом Товстигою та львів'янином Андрієм Чорнієм, який є власником учнівського квитка, здійснили рейд міським транспортом з метою перевірки, як працює автоматизована система оплати проїзду (е-квиток, - ред.), яку в тестовому режимі з 13 січня запустили у Львові.

Нагадаємо, під час тестового режиму скористатись системою електронного квитка можуть лише власники пільгових карток "Леокарт".

Першим пунктом нашого рейду була кінцева зупинка трамваїв №8 та №3 на пл.Соборній. З 6 трамваїв, які перевіряли, успішно завалідуватися вдалося лише два рази з шести. В одних трамваях валідатори були вимкнені, в інших система ніби перебувала в робочому стані, але валідація не відбувалась. Також ми виявили  ймовірну проблему з живленням системи електронного квитка, коли під час початку руху трамваю система, яка перед тим працювала, видала помилку та вимкнулась.

Далі ми перевірили 4 автобуси на пл. Галицькій. Успішну валідацію вдалось здійснити лише в одному з чотирьох. Як заявив один з водіїв: "Це ще не скоро запрацює".

Також ми перевірили два тролейбуси на зупинці кінцевого маршруту №33. В одному валідатор виявився вимкнутим, в іншому вдалося здійснити успішну валідацію.

Так, із 12 перевірених транспортних засобів успішно валідуватись вдалось лише в 4 випадках.

Ще однією проблемою, яку ми виявили під час рейду, є необхідність активувати валідатор, якщо він перебуває в "режимі сну", натисканням однієї с сенсорних клавіш. Без цього валідація не відбувається. З цим виникає одночасно декілька проблем: сенсор не працює, якщо пасажир в рукавицях. Проте в умовах коронавірусної пандемії сенсор може бути додатковим джерелом передавання інфекції. А також здивувало дивне рішення розробників, коли необхідна для активації клавіша постійно змінює своє місце розташування. Це рішення, щонайменше, не відповідає вимогам інклюзивності.

Також показовою є ситуація з реагування на проблеми відповідальними особами. Ми виявили один із транспортних засобів, про проблеми в якому "Львівавтодор" попереджали ще 21 січня, але від того часу жодних дій для їхнього усунення не вчинили.

Отже, система АСОП, на яку місто витратило 11,6 мільйона євро, досі перебуває в непрацездатному стані і невідомо, коли її введуть у експлуатацію.

Також, як стало відомо Гал-інфо, водіям автобусів досі не провели інструктажі щодо користування системою електронного квитка. Їм не роз'яснили нові умови перевезення пасажирів пільгових категорій, які мають зі собою електронний квиток "Леокарт". Деякі з водіїв досі вимагають пред'явити посвідчення пільговиків навіть за наявності е-квитка. Однак, як повідомляв в інтерв'ю Гал-інфо керівник департаменту міської мобільності Олег Забарило, пільговику при наявності електронного квитка не потрібно возити зі собою  посвідчення на право пільгового проїзду.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ