Слухай онлайн
Спорт

Легендарну трасу для мотокросу "Майорівка" засипають будівельним сміттям

«Відкритий Кубок Львова» з мотокросу, який відбувся на легендарній трасі "Майорівка" минулого року, став топ-подією спортивного Львова 2018 року.

Престижні міжнародні змагання зібрали не тільки зірковий склад учасників, а й багатотисячну глядацьку аудиторію. За неофіційною інформацією, змагання з мотокросу на власні очі переглянути понад двадцять тисяч поціновувачів мотоциклетного спорту, що, без сумніву, стало рекордом, а ще більше глядачів побачили пряму трансляцію на телеканалі Xsport. Для львів’ян та гостей міста це було щось більше, аніж справжній заряд адреналіну.

Втім, за словами головного організатора «Відкритого Кубка Львова» з мотокросу, президента ГО «Мотоклуб» «Зазір’я» Володимира Мухи, цього року заплановані змагання можуть не відбутися.

-Уже кілька днів чоловік, який називається власником ділянки, привозить глину та землю, яка уже покриває будівельне сміття, - починає розмову Володимир Муха. – Мова йде про верхню частини траси «Майорівка», яку називають закритим парком. Цей майданчик приймає усіх спортсменів, тому без нього про проведення змагань не може бути й мови. Чи законно туди привозять землю та глину, сказати не можу, але можу усіх запевнити, що без верхнього майданчика від мототреку «Майорівка» залишиться лише назва. Навіть якщо ми і заплануємо проводити турнір, для себе уже не уявляю, як прибрати то «сміття» для проведення змагань. І, якщо відверто, ми «вбиті» такими новинами, оскільки уже розпочали серйозну підготовку до «Відритого Кубка Львова-2019». Він був запланований на 12 травня.

-Трасу «Майорівка» називають легендарною. Змагання якого рівня тут відбувалися?

-Важко знайти ідентичні траси, де змагалися гонщики світового класу. З 1950-х років тут організовували 5 етапів чемпіонатів світу, безліч чемпіонатів СРСР, України, різноманітних міжнародних кубків. На цій трасі колись існувала мотоциклетна технічна база ДОСААФу, яка ж її й обслуговувала. Тут були технічні бокси, зали для тренувань, місця для занять спортсменів.

До останніх сумних новин можна сказати, що ми відновили трасу, яка була аналогом траси чемпіонату світу 1970 року. По довжині, траєкторії вона така ж, як і тоді. Щоправда, територія навколо траси постійно зменшується. Її затискають багатоповерхівками та особняками.

-Як часто спортсмени проводять тренування на трасі «Майорівка»?

-Кожної суботи та неділі. Часто бувало, що і серед тижня. Нікого не здивую, якщо скажу, що траса сама по собі не існує. Вона «живе» лише тоді, коли там тренується спортсмен. Можливо, офіційні змагання з мотокросу «Майорівка» приймала не так часто, але не було такого моменту, щоб ця траса перестала існувати для спортсменів. Мінімальні роботи проводилися завжди.

-Кажуть, ця траса могла б приймати офіційні чемпіонати України, Європи чи світу…

-Так, технічно. Щодо покрову грунту, траса готова. Та й сама по собі вона є дуже правильною, цікавою для гонщиків. До того ж знаходиться в самому місті. Єдине, тут бракує розвиненої інфраструктури, зокрема коментаторських кабін, системи поливу та відводу дощових вод. Якби ми мали більшу фінансову підтримку та спонсорів, ми б стовідсотково могли б привести її до ідеального стану.

-За організацію «Відритого Кубка Львова» минулого року Ви особисто, як і Ваша команда, отримали чимало компліментів. Скільки турнірів подібного рівня відбувається в Україні протягом року?

-З таким висвітленням та телевізійною трансляцією було три турніри – чемпіонат світу в Чернівцях на мотоциклах з колясками, «Відкритий Кубок Львова» з мотокросу та фінал чемпіонату України серед мотоциклів з колясками у Бучі під Києвом.

-Який обєм роботи Ви зробили в плані організації «Відкритого Кубка Львова-2019», який тепер на межі зриву?

-Цього року ми планували ще більше підняти рівень змагань, зробити їх ще більш представницькими, оскільки запросили чимало відомих гонщиків з Європи. Для прикладу, на минулорічному «Відкритому Кубку Львова» у нас виступав Дмитро Асманов, бронзовий призер чемпіонату Європи. Цього року змагання планували провести 12 травня. Цю дату обрали не випадково – європейський календар дозволить приїхати до Львова найсильнішим гонщикам, однак, як бачимо, є варіант, що львів’яни та гості міста не побачать мотокрос найвищого рівня.

-Мотокрос – доволі затратний вид спорту, але у Львові, порівняно з іншими містами України він розвивається.

-Так. Мотокрос - це важкий, витратний і травматичний вид спорту. В Україні ним займатися дуже складно. Бо бюджет нашого спортсмена перевищує доходи всієї його сім’ї.  Один мотоцикл – це 10 тисяч євро. Для дорослого спортсмена треба хоча б два. Додати ще 30 тисяч євро на бус для транспортування мотоцикла. Масла, колодки, сервісні елементи, два комплекти форми, екіпірування  – це ще 5 тисяч. Виходить 55 тисяч євро. А ще ж пальне! За кордоном гонщиків дотують державні та приватні організації. Там вони точно не залазять в борги, як наші. У Львові сьогодні нема жодного спортсмена, який би мав два мотоцикли і власний бус для пересувань. Щоправда, на мотоциклах ми не економимо, їздимо на таких, як і європейці, -  KTM, Honda, Suzuki. Станом на сьогодні у Львові є 4 мотоклуби, які постійно розвиваються. Мова йде про «Зазір’я», «Драйв», «Сокільники» та СКА-Спідвей. За кожен клуб виступає приблизно по 15-20 спортсменів.

Управління молоді та спорту ЛМР

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ
Загрузка...