Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Політика  |  Cуспільство

Львівські соціологи одностайні в перемозі Садового, однак сильно розбіглися щодо числа невизначених

Я не знаю який метод соціологічного дослідження використовували наші колеги із групи «Рейтинг», а ми використовували метод «відкритого запитання», тобто, ми не давали респондентам варіанти відповідей за кого вони готові проголосувати на виборах міського голови Львова, опитувані самі повинні були назвати свого кандидата. Саме тому різниця у рейтингах міського голови Львова Андрія Садового у двох опитуваннях («Громадської думки і «Рейтингу») за березень становить 10%. Про це «Гал-інфо» сьогодні, 1 квітня, заявив президент Українського фонду «Громадська думка» Володимир Подгорнов.

 

За його словами, використання методу «відкритого запитання» є досить поширеною практикою серед соціологів і адекватно відображає суспільні настрої. Крім того, Володимир Подгорнов вважає адекватною соціологічну вибірку 400 чоловік для Львова, хоча вона й дає більшу статистичну похибку, ніж вибірка «Рейтинга» – 800 чоловік.

 

Як зазначив Володимир Подгорнов, метод «відкритого запитання» було вибрано відповідно до мети спільного дослідження львівських і донецьких соціологів, які опитували відповідно мешканців Львова та Донецька. Саме різниця в методі дослідження, за словами президента Українського фонду «Громадська думка», зумовила те, що в дослідженні останнього було зафіксовано 42,5% львів’ян, які не визначилися за кого голосуватимуть на виборах міського голови Львова. Натомість у соцдослідженні «Рейтингу» таких лише 12,3%.

 

Разом з тим, Володимир Подгорнов вважає, що і дослідження його соціологічної компанії і групи «Рейтинг» показують однакові тенденції. Це підтвердив і директор групи «Рейтинг» Олексій Антипович, зазначивши, що 34,4% за Садового при вибірці 800 чоловік – це, з погляду тенденцій, практично те саме, що 24,3% за Садового при вибірці 400 чоловік. «Маю на увазі, що йдеться про тенденцію, яка засвідчує одназначне лідерство Садового», - додав О.Антипович, зазначивши, що саме вибірка 800 осіб є цілком репрезентативна для Львова.

 

Водночас Олексій Антипович заявив, що показник, зафіксований «Громадською думкою», – 42,5% респондентів, які  не визначилися, є надто високим як для прямолінійного запитання за кого львів’яни будуть голосувати на виборах міського голови Львова. Це не можна виправдати методом опитування – відкрите чи закрите запитання. Такий показник можна очікувати тільки щодо тих питань, про які люди мало поінформовані. Тут потрібно говорити про певні методологічні помилки у проведенні дослідження, зокрема недостатньо репрезантивну вибірку.

 

Нагадаємо, Український фонд «Громадська думка» провів соцдослідження у Львові 9-15 березня, опитавши 400 респондентів, старших 18 років. Помилка репрезентативності становить +/-3,5%. Група «Рейтинг» – 19-25 березня серед 800 львів’ян, віком від 18 років. Помилка репрезентативності становить – для значень близьких до 50% не більше як 3%, близьких до 30% – не більше як 2,6%, до 10% – не більше як 1,8%.

 

У дослідженні Українського фонду «Громадська думка» Андрій Садовий на мерських виборах набирає 24,3%, Петро Писарчук – 10,3%, Василь Куйбіда – 6,8%. У дослідженні «Рейтингу» Андрій Садовий –34,4%, Петро Писарчук – 16%, Василь Куйбіда – 15,5%.

     

 

 

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ