Стратегію розвитку медичної освіти, розроблену МОЗ України, експерти називають перспективною та комплексною, що може здійснити справжні якісні зміни.
Таку позицію висловили професор Девід Гордон, президент світової федерації медичної освіти та професорка Джанет Грант, директорка Центру медичної освіти в контексті під час публічної дискусії про моделі медичної освіти в світі та розвиток медичної освіти в Україні із заступником міністра охорони здоров’я України Олександром Лінчевським.
Не існує єдиної оптимальної моделі медичної освіти, яка була б універсальною для всіх країн світу, зазначають експерти. Один із головних факторів, що впливає на побудову такої моделі, є всебічний аналіз проблем. Якісне пропрацювання цього аспекту дозволяє запустити системні зміни і досягти якісних результатів.
Експерти вважають, що проект стратегії медичної освіти в Україні є комплексним та системним. А реалізація цієї стратегії дозволить здійснити не поверхневі, а фундаментальні якісні зміни.
“Для успішної трансформації необхідною є участь у процесі перетворення виконавчих органів влади. Дуже важливо і позитивно є те, що Міністерство охорони здоров’я є ініціатором та основним агентом, який впроваджує ці зміни”, - наголосив професор Девід Гордон.
Міжнародні експерти підтримують кроки, які вже відбуваються в освіті: встановлення порогу для вступу до університетів на медичні спеціальності, запровадження ЄДКІ та впровадження безперервного професійного розвитку, проект наказу щодо якого знаходиться на громадському обговоренні.
“Я підтримую встановлення порогу для вступу в Україні, оскільки це відображає, наскільки студент мотивований, щоб бути лікарем, і наскільки він здібний, щоб вивчати теоретичний матеріал”, - зауважує професор Гордон.
“Концепція безперервного професійного розвитку є необхідною для лікаря та медичної системи загалом, адже це відповідає основним принципам медицини професіоналізму та турботи про пацієнта”, - каже Джанет Грант.