У зв’язку з останніми подіями в Україні робота репортерів, операторів і кореспондентів стала не лише надзвичайно затребуваною, але й часто небезпечною. Представники українських ЗМІ щодня висвітлюють події, що відбуваються на сході країни, оперативно реагують на проблеми суспільства, роблять огляди головних явищ в Україні та за її межами. Вплив «четвертої влади» на суспільну думку сьогодні складно переоцінити. До Дня працівників радіо, телебачення і зв’язку, який традиційно відзначають 16 листопада, Міжнародний кадровий портал HeadHunter Україна склав портрет пошукача у цій галузі.
Стрімкий розвиток політичних подій, зміни в економіці та житті цілих регіонів дають нові інформаційні приводи. Представники ЗМІ працюють у режимі підвищеної інтенсивності, в умовах ненормованого графіку й злагодженої командної роботи. Деяким журналістам і операторам доводиться вести репортаж із «гарячих точок». Робота, пов’язана із високими емоційними й фізичними навантаженнями, вимагає величезної витривалості й самовіддачі. На жаль, оплата праці співробітників ЗМІ не завжди відповідає розумовим і часовим затратам. Згідно з аналізом бази вакансій і резюме hh.ua, середня зарплата, яку пропонують спеціалістам у цій галузі, складає 6 500 грн. При цьому самі представники мас-медіа хотіли би заробляти майже вдвічі більше — 11 700 грн.
На радіо й телебаченні працюють представники різних професій: журналісти, ведучі, режисери, оператори, інженери. Таке різноманіття напрямків сприяє тому, що в професію приходять і чоловіки (52% пошукацької аудиторії), і жінки (48%). Також їхня робота передбачає активний спосіб життя і відрядження. Тому більшість співробітників — молодь і люди середньої вікової категорії.
Семеро із десяти пошукачів мають вищу освіту, а кожен четвертий отримав магістерський ступінь. Також більшість пошукачів володіють неабияким досвідом роботи. Кожен другий у професії понад 6 років, майже третина — 3-6 років, а кожен сьомий — 1-3 роки.
Знання англійської неоднорідні — зустрічаються спеціалісти з різним рівнем підготовки. Третина із них має початковий рівень. Майже кожен п’ятий читає професійну літературу, а кожен восьмий респондент готовий спілкуватися англійською під час співбесіди. І лише один із двадцяти може похвалитися вільним володінням іноземною мовою.
Які ж власні навички та якості підкреслюють працівники радіо, телебачення і зв’язку, щоби привернути увагу роботодавця? Більшість із них пише про креативність, грамотне мовлення, вміння писати статті й прес-релізи, навички редактури, обробки фото й відео, організаторські здібності й вміння працювати в команді.
Аналіз бази вакансій показав, що роботодавці хочуть бачити в команді не лише професіоналів своєї справи, але й людей із активною суспільною позицією і високим інтересом до поточних подій. Цінними навичками, на думку роботодавців, є:
- уміння працювати з великим потоком інформації;
- орієнтування у подіях політичного, економічного та соціального життя країни;
- бажання знаходити цікаві для аудиторії теми і доносити інформацію в легкій доступній формі;
- хороші аналітичні й комунікативні навички;
- ефективна взаємодія з усім творчим колективом;
- готовність працювати в умовах напруженого графіку, багатозадачності й жорстких дедлайнів;
- новаторський і креативний підхід до роботи.
Дані отримані в результаті аналізу бази резюме і вакансій Міжнародного кадрового порталу HeadHunter Україна в листопаді 2015 року.