Як повідомили 2 липня у прес-службі Волинської обласної ради, депутати обласної ради виступають за відновлення на Волині "Митного експерименту".
Члени постійної комісії обласної ради з питань міжнародного співробітництва, зовнішньоекономічних зв’язків та інвестицій на своєму засіданні розглянули питання про стан та перспективи розвитку інфраструктури митних пунктів пропуску на українсько-польському та українсько-білоруському кордонах.
Перший заступник начальника Волинської митниці Державної митної служби України Микола Криворучко висловив прохання до депутатів ініціювати Звернення до Уряду про відновлення на Волині так званого "митного експерименту". Нагадаємо, у 2015 році Кабінетом Міністрів було прийнято Постанову "Про проведення експерименту з фінансового забезпечення здійснення заходів з розвитку автомобільних доріг загального користування, ділянок вулиць і доріг міст та інших населених пунктів, що суміщаються з автомобільними дорогами загального користування, в усіх областях та місті Києві", якою було визначено методику спрямування до спеціальних фондів обласних бюджетів 50 % суми перевиконання загального обсягу щомісячних показників надходжень митних платежів.
"Ми хочемо, щоб кошти від перевиконання доведених індикативних показників, які є в області, залишались у відсотковому відношенні на Волині для відбудови доріг", - зауважив він.
Усі без винятку члени постійної комісії підтримали таке прохання митників та пообіцяли своє сприяння.
Ще одне, не менш болюче питання, яке підняв на засіданні профільної комісії облради Микола Криворучко - це передача митного поста Луцьк у підпорядкування Волинської митниці Державної митної служби, аби наша область стала цілісною в митному відношенні, адже наразі він перебуває у складі Поліської митниці.
Голова обласної ради Ірина Вахович зауважила, що це є нині одним із стратегічних питань і влада області тримає його на особистому контролі. "Минулого тижня голова облдержадміністрації Юрій Погуляйко провів перемовини із Президентом та Прем'єр- міністром, де піднімав це питання і отримав гарантію того, що найближчим часом воно буде вирішене", - зауважила голова облради.
А поки ці питання зависли у повітрі, митники просять сприяння депутатів у відбудові доріг міжнародного та загальнодержавного значення, які ведуть до пунктів пропуску.
"Є міжнародний пункт пропуску, є міжнародна траса М-07 "Ковель-Ягодин-Дорогуськ". Треба розмежувати відповідальність. У нас є Державне агенство автомобільних доріг України, нехай вони відремонтують ту ділянку дороги, яка належить їм", - наголошує пан Криворучко.
Депутат Юрій Гупало зауважив, що сьогодення вимагає аби експортний та імпортний термінали почали функціонувати спільно із митниками. Позиція пана Криворучка дещо інша.
"Нам потрібно чітко розмежувати наші функції. Термінал - це є приватна власність, а міжнародний пункт пропуску - це власність держави і ми стоїмо на її захисті. Ніколи в житті митниця не піде на те, щоб зона митного контролю знаходилась у пункті пропуску, перебуваючи у чиїйсь приватній власності", - наголосив він.
Микола Криворучко також розповів, що ремонтувати треба не лише під'їзні атошляхи до митниць. Бетонно-асфальтне покриття, яке зокрема на території МПП "Ягодин" зруйноване повністю, каже він, а відтак теж потребує капітального ремонту. На це повпливали як кліматичні умови так і рух великогабаритного транспорту.
"Що стосується розбудови території цьогоріч нами буде освоєно лише 173 тисячі гривень. Передбачали звісно більше коштів. Скажімо на 2021 рік було закладено майже 14 мільйонів гривень, втім з огляду на поширення коронавірусної інфекції ці кошти перерозподілені. Загальна сума, яка була виділена Кабміном для технічного оснащення усіх митних переходів України сягала 500 мільйонів гривень, однак і ці кошти пішли на боротьбу з недугою", - розповів він.
Голова профільної комісії Валерій Курстак нагадав митнику, що був період коли на Волині не хотіли розмитнюватися окремі перевізники, а їздили в сусіднє Рівне.
"Тоді Волинь втратила чимало грошей. Ми хочемо, щоб розмитнення відбувалось лише у нас в області і для цього необхідно створити усі необхідні умови в рамках закону ", - наголосив депутат.
Микола Криворучко апелював йому. Мовляв, суб'єкти зовнішньо-економічної діяльності, громадяни нашої держави, мають право розмитнюватись на усій території України, а також навів більш переконливі аргументи.
"До Рівного їздили ряд незадоволених суб'єктів, яких я не буду називати з етичних міркувань. А чому саме вони туди поїхали, бо свого часу на них було складено 18 протоколів про порушення митних правил. Вони працювали не дуже прозоро, саме тому вирішили емігрувати до сусідньої області", - зауважив. він.
Микола Криворучко розповів депутатам і про позитивні моменти у роботі митників. Так, за його словами, пропускна спроможність пункту пропуску "Ягодин" складає 800 вантажних транспортних засобів та 5 тисяч 100 автомобілів індивідуального користування.
"Ми можемо похизуватись також хорошим технічним оснащенням. У нас є система розпізнавання номерних знаків, автоматизована система управління ризиками, стаціонарна скануюча система. Крім того ми добре налагодили співпрацю із польською стороною. Нам потрібно додатково ввести в експлуатацію ще один ваговий комплекс. Ціна питання 147 тисяч гривень, думаю до кінця року воно буде вирішене і це пришвидшить усі митні формальності. Загалом на технічне оснащення міжнародних пунктів пропуску, які знаходяться на території Волині у 2021 році загалом нам потрібно понад 50 мільйонів гривень", - наголосив пан Криворучко.
В результаті обговорення, голова профільної комісії Валерій Курстак запропонував колегам провести виїзне засідання комісії на митних пунктах пропуску, що знаходяться на українсько-польському та українсько-білоруському кордонах та на власні очі побачити усі проблемні питання, які наразі там існують. Його підтримала більшість депутатів.