Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Економіка  |  Політика  |  Cуспільство  |  Волинь

Народження Бескидського тунелю. Історія у фото

Сьогодні, 24 травня, на перегоні Бескид–Скотарське регіональної філії «Львівська залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» за участі Президента України Петра Порошенка урочисто відкрили новий двоколійний Бескидський тунель. Гал-інфо підготувало добірку фото з будівництва цього інфраструктурного об'єкта.

Нагадаємо, що збудований у позаминулому столітті одноколійний Бескидський тунель розташований між станціями Бескид і Скотарське Мукачівської дистанції Львівської залізниці (Ужгородська дирекція). Північний портал тунелю розташований на території земель Опорецької сільської ради Сколівського району Львівської області, а південний — у Воловецькому районі Закарпатської області. Тунель проходить під головним карпатським вододільним хребтом.

Старе фото Бескидського тунелю і мосту біля нього. Власне під Бескидом проходить кілька тунелів, найдовший з них 1750 м. є найдовшим в Україні (з тих де їздять пасажирські поїзди). Тунель збудований ще за часів Австро-Угорщини у 1886 році. За часів парових двигунів тунель був вельми незручним пасажирів, оскільки під час руху потягу всередині тунелю він наповнювався парою і димом. Тому, при проїзді Бескидського тунелю, пасажири закривали наглухо вікна і прикривали роти та носи хустинками. На даний час будується ще одна гілка Бескидського тунелю для зустрічного руху.
Старе фото Бескидського тунелю і мосту біля нього. Власне під Бескидом проходить кілька тунелів, найдовший з них 1750 м. є найдовшим в Україні (з тих де їздять пасажирські поїзди). Тунель збудований ще за часів Австро-Угорщини у 1886 році. За часів парових двигунів тунель був вельми незручним пасажирів, оскільки під час руху потягу всередині тунелю він наповнювався парою і димом. Тому, при проїзді Бескидського тунелю, пасажири закривали наглухо вікна і прикривали роти та носи хустинками. На даний час будується ще одна гілка Бескидського тунелю для зустрічного руху.
1/1

Зокрема, старий Бескидський тунель був побудований в 1886 році і вже вичерпав свій експлуатаційний ресурс. Крім того його слабка пропускна здатність накладає обмеження на весь міжнародний транспортний коридор.

Історичний тунель запрацював ще за часів Австро-Угорської імперії. Він не постраждав під час Першої світової війни, але під час Другої світової війни був підірваний у кількох місцях.

Додамо, що цей Бескидський тунель на той час - єдина одноколійна ділянка на всій довжині V Критського коридору, що проходить по території Італії, Словенії, Угорщини, Словаччини, України та Росії.

Розробка проекту будівництва нового тунелю, який розташований за 30 метрів від чинного, стартувала у 2007 році, тоді ж розпочались перші проектно-вишукувальні роботи, розвідка рельєфу і геодезичні роботи. Кошти в розмірі 40 млн євро надав ЄБРР.

Безпосередньо будівництво розпочалося 29 жовтня 2013 року. Роботи виконувало «БА Інтербудмонтаж Україна».

22 листопада 2013 року відбулася урочиста церемонія закладання капсули з нагоди початку будівництва нового двоколійного залізничного Бескидського тунелю на межі Львівської та Закарпатської областей на перегоні Бескид-Скотарське.
22 листопада 2013 року відбулася урочиста церемонія закладання капсули з нагоди початку будівництва нового двоколійного залізничного Бескидського тунелю на межі Львівської та Закарпатської областей на перегоні Бескид-Скотарське.
22 листопада 2013 року відбулася урочиста церемонія закладання капсули з нагоди початку будівництва нового двоколійного залізничного Бескидського тунелю на межі Львівської та Закарпатської областей на перегоні Бескид-Скотарське.
22 листопада 2013 року відбулася урочиста церемонія закладання капсули з нагоди початку будівництва нового двоколійного залізничного Бескидського тунелю на межі Львівської та Закарпатської областей на перегоні Бескид-Скотарське.
22 листопада 2013 року відбулася урочиста церемонія закладання капсули з нагоди початку будівництва нового двоколійного залізничного Бескидського тунелю на межі Львівської та Закарпатської областей на перегоні Бескид-Скотарське.
22 листопада 2013 року відбулася урочиста церемонія закладання капсули з нагоди початку будівництва нового двоколійного залізничного Бескидського тунелю на межі Львівської та Закарпатської областей на перегоні Бескид-Скотарське.
1/3

Станом на 10 вересня 2015 року будівельники, що прокладали тунель, подолали позначку у 1505 метрів.

Перший етап будівництва завершили 21 січня 2016 року.  Бюджет першого етапу становив 39,71 млн доларів кредитних коштів ЄБРР.

У будівництві було задіяно близько 300 робітників. «БА Інтербудмонтаж Україна» виконувало основні будівельні роботи, тобто пробивало тунель, бетонувало його, облаштовувало гідроізоляцію.

29 жовтня 2016 року заступник начальника департаменту колій і споруд «Укрзалізниці» Георгій Линник повідомив про завершення робіт по проходці тунелю.

21 січня 2016 року відбулися урочистості, присвячені завершенню 1-го етапу будівництва залізничного двоколійного Бескидського тунелю на перегоні Бескид-Скотарське у Карпатах.
21 січня 2016 року відбулися урочистості, присвячені завершенню 1-го етапу будівництва залізничного двоколійного Бескидського тунелю на перегоні Бескид-Скотарське у Карпатах.
21 січня 2016 року відбулися урочистості, присвячені завершенню 1-го етапу будівництва залізничного двоколійного Бескидського тунелю на перегоні Бескид-Скотарське у Карпатах.
21 січня 2016 року відбулися урочистості, присвячені завершенню 1-го етапу будівництва залізничного двоколійного Бескидського тунелю на перегоні Бескид-Скотарське у Карпатах.
21 січня 2016 року відбулися урочистості, присвячені завершенню 1-го етапу будівництва залізничного двоколійного Бескидського тунелю на перегоні Бескид-Скотарське у Карпатах.
21 січня 2016 року відбулися урочистості, присвячені завершенню 1-го етапу будівництва залізничного двоколійного Бескидського тунелю на перегоні Бескид-Скотарське у Карпатах.
21 січня 2016 року відбулися урочистості, присвячені завершенню 1-го етапу будівництва залізничного двоколійного Бескидського тунелю на перегоні Бескид-Скотарське у Карпатах.
21 січня 2016 року відбулися урочистості, присвячені завершенню 1-го етапу будівництва залізничного двоколійного Бескидського тунелю на перегоні Бескид-Скотарське у Карпатах.
21 січня 2016 року відбулися урочистості, присвячені завершенню 1-го етапу будівництва залізничного двоколійного Бескидського тунелю на перегоні Бескид-Скотарське у Карпатах. Учасники заходу урочисто натиснули кнопку, і відбувся підрив породи. В результаті чого обвалилася остання ділянка, а відтак, тунель повністю пробитий.  Після цього будівельна техніка урочисто виїхала парадом, а будівельники вийшли з боку території Львівщини на Закарпаття.
21 січня 2016 року відбулися урочистості, присвячені завершенню 1-го етапу будівництва залізничного двоколійного Бескидського тунелю на перегоні Бескид-Скотарське у Карпатах. Учасники заходу урочисто натиснули кнопку, і відбувся підрив породи. В результаті чого обвалилася остання ділянка, а відтак, тунель повністю пробитий. Після цього будівельна техніка урочисто виїхала парадом, а будівельники вийшли з боку території Львівщини на Закарпаття.
1/5

22 лютого 2017 року залізничники перейшли до виконання робіт першого етапу колійного розвитку станції Бескид, що включав в себе реконструкцію шляху на підходах до тунелю, облаштування контактної мережі і монтаж пристроїв автоматики і зв'язку.

6 жовтня 2017 будівництво тунелю було завершено, сумарна вартість робіт становить 102,7 млн євро.

Згідно з основними техніко-економічними показниками проекту, довжина тунелю становить 1,765 км, ширина – 10,5 м, висота – 8,5 м. Інженерна споруда пролягає на глибині 180 м від поверхні Бескидського хребта. 

24 травня, на перегоні Бескид–Скотарське регіональної філії «Львівська залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» за участі Президента України Петра Порошенка урочисто відкрили новий двоколійний Бескидський тунель.
24 травня, на перегоні Бескид–Скотарське регіональної філії «Львівська залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» за участі Президента України Петра Порошенка урочисто відкрили новий двоколійний Бескидський тунель.
1/1

Новий двоколійний тунель буде пропускати до 100 пар поїздів на добу зі швидкістю 60-70 км/год. Чинний одноколійний тунель може максимум пропустити 47 поїздів на добу на швидкості 15-40 км / год.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ