Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Економіка  |  Політика

Ми збудували Бескидський тунель за ті 4 роки, поки триває російська агресія, - Порошенко

24 травня, на перегоні Бескид–Скотарське регіональної філії «Львівська залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» за участі Президента України Петра Порошенка урочисто відкрили новий двоколійний Бескидський тунель.
24 травня, на перегоні Бескид–Скотарське регіональної філії «Львівська залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» за участі Президента України Петра Порошенка урочисто відкрили новий двоколійний Бескидський тунель.
1/19
Президент України Петро Порошенко сьогодні, 24 травня, дав старт руху поїздів новозбудованим двоколійним Бескидським тунелем. Урочистості відбулися на східному порталі тунелю з боку Львівської області. Перед тим Президент приїхав потягом із боку Закарпаття, де відбулася невелика церемонія освячення. Про це повідомив кореспондент Гал-інфо з місця події.

У свої промові Петро Порошенко наголосив, що будівництво тунелю тривало і в той час, коли Росія розпочала проти України військову агресію.

«Цей тунель з’єднає Галичину і Закарпаття. Він є продовженням Угоди про асоціацію з ЄС та угоди про безвізовий режим. Він є символом нашого шляху до Європи. Вже сьогодні через Бескидський тунель піде потяг з рудою до Словаччини», - заявив він.

Також Петро Порошенко подякував «роботящим рукам, які збудували тунель», залізничника, партнерам з ЄБРР та усім причетним.

Генеральний директор «Укрзалізниці» Євген Кравцов попросив у Президента дозволу розпочати рух тунелем.

«Дозволяю!», - сказав той.

Начальник станції «Бескид» дав команду і новим тунелем вперше в історії рушив вантажний потяг.

Рух вантажний поїздів по тунелю розпочався вже сьогодні, а пасажирські поїзди курсуватимуть ним з 25 травня.

Нагадаємо, що п'ять років будівельники разом із залізничниками прокладали шлях крізь карпатський вододільний хребет. Тунель здатен  збільшити курсування поїздів між Україною та Європою вдвічі, і значно скоротити час подорожі. Кошторис проекту - майже 103 млн євро, які позичили у ЄБРР. 

Нагадаємо, що збудований у позаминулому столітті одноколійний Бескидський тунель розташований між станціями Бескид і Скотарське Мукачівської дистанції Львівської залізниці (Ужгородська дирекція). Північний портал тунелю розташований на території земель Опорецької сільської ради Сколівського району Львівської області, а південний — у Воловецькому районі Закарпатської області. Тунель проходить під головним карпатським вододільним хребтом.

Розробка проекту будівництва нового тунелю, який розташований за 30 метрів від чинного, стартувала у 2007 році, тоді ж розпочались перші проектно-вишукувальні роботи, розвідка рельєфу і геодезичні роботи. Кошти в розмірі 40 млн євро надав ЄБРР.

Безпосередньо будівництво розпочалося 29 жовтня 2013 року. Роботи виконувало «БА Інтербудмонтаж Україна».

Станом на 10 вересня 2015 року будівельники, що прокладали тунель, подолали позначку у 1505 метрів.

Перший етап будівництва завершили 21 січня 2016 року.  Бюджет першого етапу становив 39,71 млн доларів кредитних коштів ЄБРР.

У будівництві було задіяно близько 300 робітників. «БА Інтербудмонтаж Україна» виконувало основні будівельні роботи, тобто пробивало тунель, бетонувало його, облаштовувало гідроізоляцію.

29 жовтня 2016 року заступник начальника департаменту колій і споруд «Укрзалізниці» Георгій Линник повідомив про завершення робіт по проходці тунелю.

22 лютого 2017 року залізничники перейшли до виконання робіт першого етапу колійного розвитку станції Бескид, що включав в себе реконструкцію шляху на підходах до тунелю, облаштування контактної мережі і монтаж пристроїв автоматики і зв'язку.

6 жовтня 2017 будівництво тунелю було завершено, сумарна вартість робіт становить 102,7 млн євро.

Згідно з основними техніко-економічними показниками проекту, довжина тунелю становить 1,765 км, ширина – 10,5 м, висота – 8,5 м. Інженерна споруда пролягає на глибині 180 м від поверхні Бескидського хребта. 

Новий двоколійний тунель буде пропускати до 100 пар поїздів на добу зі швидкістю 60-70 км/год. Чинний одноколійний тунель може максимум пропустити 47 поїздів на добу на швидкості 15-40 км / год.

Старий Бескидський тунель побудований в 1886 році і вже вичерпав свій експлуатаційний ресурс. Крім того його слабка пропускна здатність накладає обмеження на весь міжнародний транспортний коридор.

Додамо, що Бескидський тунель – єдиний одноколійна ділянка на всій довжині V Критського коридору, що проходить по території Італії, Словенії, Угорщини, Словаччини, України та Росії.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ