Президент України Петро Порошенко сьогодні, 24 травня, дав старт руху поїздів новозбудованим двоколійним Бескидським тунелем. Урочистості відбулися на східному порталі тунелю з боку Львівської області. Перед тим Президент приїхав потягом із боку Закарпаття, де відбулася невелика церемонія освячення. Про це повідомив кореспондент Гал-інфо з місця події.
У свої промові Петро Порошенко наголосив, що будівництво тунелю тривало і в той час, коли Росія розпочала проти України військову агресію.
«Цей тунель з’єднає Галичину і Закарпаття. Він є продовженням Угоди про асоціацію з ЄС та угоди про безвізовий режим. Він є символом нашого шляху до Європи. Вже сьогодні через Бескидський тунель піде потяг з рудою до Словаччини», - заявив він.
Також Петро Порошенко подякував «роботящим рукам, які збудували тунель», залізничника, партнерам з ЄБРР та усім причетним.
Генеральний директор «Укрзалізниці» Євген Кравцов попросив у Президента дозволу розпочати рух тунелем.
«Дозволяю!», - сказав той.
Начальник станції «Бескид» дав команду і новим тунелем вперше в історії рушив вантажний потяг.
Рух вантажний поїздів по тунелю розпочався вже сьогодні, а пасажирські поїзди курсуватимуть ним з 25 травня.
Нагадаємо, що п'ять років будівельники разом із залізничниками прокладали шлях крізь карпатський вододільний хребет. Тунель здатен збільшити курсування поїздів між Україною та Європою вдвічі, і значно скоротити час подорожі. Кошторис проекту - майже 103 млн євро, які позичили у ЄБРР.
Нагадаємо, що збудований у позаминулому столітті одноколійний Бескидський тунель розташований між станціями Бескид і Скотарське Мукачівської дистанції Львівської залізниці (Ужгородська дирекція). Північний портал тунелю розташований на території земель Опорецької сільської ради Сколівського району Львівської області, а південний — у Воловецькому районі Закарпатської області. Тунель проходить під головним карпатським вододільним хребтом.
Розробка проекту будівництва нового тунелю, який розташований за 30 метрів від чинного, стартувала у 2007 році, тоді ж розпочались перші проектно-вишукувальні роботи, розвідка рельєфу і геодезичні роботи. Кошти в розмірі 40 млн євро надав ЄБРР.
Безпосередньо будівництво розпочалося 29 жовтня 2013 року. Роботи виконувало «БА Інтербудмонтаж Україна».
Станом на 10 вересня 2015 року будівельники, що прокладали тунель, подолали позначку у 1505 метрів.
Перший етап будівництва завершили 21 січня 2016 року. Бюджет першого етапу становив 39,71 млн доларів кредитних коштів ЄБРР.
У будівництві було задіяно близько 300 робітників. «БА Інтербудмонтаж Україна» виконувало основні будівельні роботи, тобто пробивало тунель, бетонувало його, облаштовувало гідроізоляцію.
29 жовтня 2016 року заступник начальника департаменту колій і споруд «Укрзалізниці» Георгій Линник повідомив про завершення робіт по проходці тунелю.
22 лютого 2017 року залізничники перейшли до виконання робіт першого етапу колійного розвитку станції Бескид, що включав в себе реконструкцію шляху на підходах до тунелю, облаштування контактної мережі і монтаж пристроїв автоматики і зв'язку.
6 жовтня 2017 будівництво тунелю було завершено, сумарна вартість робіт становить 102,7 млн євро.
Згідно з основними техніко-економічними показниками проекту, довжина тунелю становить 1,765 км, ширина – 10,5 м, висота – 8,5 м. Інженерна споруда пролягає на глибині 180 м від поверхні Бескидського хребта.
Новий двоколійний тунель буде пропускати до 100 пар поїздів на добу зі швидкістю 60-70 км/год. Чинний одноколійний тунель може максимум пропустити 47 поїздів на добу на швидкості 15-40 км / год.
Старий Бескидський тунель побудований в 1886 році і вже вичерпав свій експлуатаційний ресурс. Крім того його слабка пропускна здатність накладає обмеження на весь міжнародний транспортний коридор.
Додамо, що Бескидський тунель – єдиний одноколійна ділянка на всій довжині V Критського коридору, що проходить по території Італії, Словенії, Угорщини, Словаччини, України та Росії.